Урок української літератури 6 клас Тема: Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Сторінками улюбленого твору

Про матеріал
Урок української літератури 6 клас Тема: Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Сторінками улюбленого твору
Перегляд файлу

Урок української літератури

6 клас

Тема: Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Сторінками улюбленого твору

Тема: викликати інтерес до самостійного читання художніх творів; розкрити особливості твору, його пригодницький характер; розвивати навички виразного читання, переказу прозового твору, його коментування; формувати вміння створювати власне висловлення, аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; удосконалювати навички критичного мислення; виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію.

Тип уроку: урок узагальнення матеріалу

Обладнання: підручник, виставка творів В. Нестайка, дошка, кросворд, презентація

Дружба! Велике це слово – дружба!

Може, найбільше з усіх слів людських.

 Павлусь Завгородній

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

Сьогодні у нас незвичайний урок:

У світ фантазії зробимо ще один крок,

Ми з творчістю стрічалися не раз;

І знову вона завітає до нас.

Це час міркувань, наполегливий час.

Цікаві завдання чекають на вас.

 

ІІ. Мотиваційний етап.

1.Перегляд відео «Зроблено в Україні. «Тореадори з Васюківки» https://www.youtube.com/watch?v=YFYLZYdw_wo

2. Оголошення теми й мети уроку                                                                                         3. Проблемне питання: Чи може пригодницький твір( а особливо Ява й Павлуша) навчити чогось корисного?

ІІІ. Актуалізація опорних знань                                                                                    Робота в групах                                                                                                                            1. Довести, що повість В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» - пригодницький твір.                      2. Визначте головну думку повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки»                          Метод «Мікрофон»

ІV. Основна частина уроку                                                                                                  1. Асоціативний диктант (вчитель читає слова, учні записують лише ті, які асоцію-ються з прочитаним твором)                                                                                                  2. «Гронування»  Поділ на головних і другорядних героїв                                                          3. «Упізнай героя»

  • …Він мій найкращий друзяка і напарник. Він весь час вигадував різні штуки – ви каблуки для нашої слави.
  • …Бо замість бою у нас вийшов бій дурачків.

4. Вікторина «Так чи ні» (Учні ставлять + або – на позначення правильного чи хибного твердження, потім виконують взаємоперевірку за поданим ключем)

  • Хлопці хотіли прорити метро під клунею (Ні)
  • За проїзд у метро хлопці збиралися брати п ять копійок з учительки української мови (Ні)
  • Дідусь у покарання примусив хлопців закопувати метро назад (Так)
  • Зробити підводний човен вирішили з плоскодонки (Так)
  • Щоб витягти цуценя з криниці, хлопці принесли мотузку з дому (Ні)
  • Кандидатура цапа Жори не підійшла на тореадорський бій, бо він був з одним рогом (Ні)
  • Хлопці шукали порятунку від Контрибуції в калабані (Так)
  • Павлусь потоваришував з Явою з першого класу (Ні)
  • Сестра Яви не вимовляла літеру «л» (Ні)
  • Театр хлопці організували разом з учителькою Галиною Сидорівною (Так)
  • Ява з Яришкою найчастіше сварилися через велосипед (Так)
  • Думаючи. Що вмирає, Ява подарував Яришці свій магнітофон (Ні)

5. «Знайди помилку»

  • Хлопці поїхали з батьками до Києва. Там вони побували у метро. Їм дуже сподобалося.
  • Хлопчики вирішили побудувати таке й собі у своєму селі. Вони зайшли до будинку проектів, попросили план будівництва і взялися до роботи.
  • Метро вийшло на славу! Але плямиста й огидна свиня Манюня не розуміла, що метро лише для людей. Захотіла покататися та ще й без грошей, - ба! - застрягла і заверещала.
  • За це дід Варава налаяв хлопців й наказав закрити метро у нього біля сарая.

6. Бліцопитування

- Чому глава твору починається не зі знайомства з хлопцями, а зі сварки діда Варави?  - Чим пояснити благородність ідеї будівництва метро під свинарником?                         – Що цікавого ми дізналися про родину Вані?                                                                                 – Як бугай Петька налякав дачника?                                                                                              – Через що хлопці посварилися і побилися ?                                                                                     – Що спонукало хлопців стати тореадорами?                                                                                   – Ваня з чого хотів побудувати човна?                                                                                    – Про що свідчить рятування щеняти ? Як би ви вчинили?                                                          – Як хлопці поставилися до того, хто кинув цуценя до колодязя?                                             – Чому хлопці забули про будівництво підводного човна?

7. Робота над текстом твору

- Знайдіть утворі портрет діда Варави. Про що свідчить цей опис?

- Як Ваня з Павлом ставляться до навчання?

8. «Мікроіон»

- Чи хотіли б потоваришувати з Явою й Павлушем?

- А чи були ці бешкетники друзями?

- Що відчував Павло до Яви? Наведіть рядки з твору.

9. Робота в групах

Складання характеристики Яви й Павлуся

Складання сенканів

10. «Хвилинка мудрості»

- Поясніть народне прислів я «Кожна пригода – до мужності дорога»

11. «Скринька порад»

Робота в парах

Складання порад для героїв повісті.

V. Закріплення вивченого матеріалу

«Склади прислів я»

За сто робіт береться,                                         а ні одна не вдається.

Будь сміливим не язиком,                                 а ділом.

Добре там живеться,                                          де дружба ведеться.

Яка справа,                                                          така й слава.

VІ. Підсумок уроку

Метод «Незакінчене речення»

  • Сьогодні на уроці …»
  • Повість «Тореадори з Васюківки» допомогли зрозуміти…

VІІ. Домашнє завдання

Скласти листа Яві й Павлуші.

Скласти усний роздум на тему «Як зробити своє життя цікавішим»             

 

 

docx
Додано
16 січня 2023
Переглядів
787
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку