Урок української літератури
6 клас
Тема: Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Сторінками улюбленого твору
Тема: викликати інтерес до самостійного читання художніх творів; розкрити особливості твору, його пригодницький характер; розвивати навички виразного читання, переказу прозового твору, його коментування; формувати вміння створювати власне висловлення, аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; удосконалювати навички критичного мислення; виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію.
Тип уроку: урок узагальнення матеріалу
Обладнання: підручник, виставка творів В. Нестайка, дошка, кросворд, презентація
Дружба! Велике це слово – дружба!
Може, найбільше з усіх слів людських.
Павлусь Завгородній
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Сьогодні у нас незвичайний урок:
У світ фантазії зробимо ще один крок,
Ми з творчістю стрічалися не раз;
І знову вона завітає до нас.
Це час міркувань, наполегливий час.
Цікаві завдання чекають на вас.
ІІ. Мотиваційний етап.
1.Перегляд відео «Зроблено в Україні. «Тореадори з Васюківки» https://www.youtube.com/watch?v=YFYLZYdw_wo
2. Оголошення теми й мети уроку 3. Проблемне питання: Чи може пригодницький твір( а особливо Ява й Павлуша) навчити чогось корисного?
ІІІ. Актуалізація опорних знань Робота в групах 1. Довести, що повість В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» - пригодницький твір. 2. Визначте головну думку повісті В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» Метод «Мікрофон»
ІV. Основна частина уроку 1. Асоціативний диктант (вчитель читає слова, учні записують лише ті, які асоцію-ються з прочитаним твором) 2. «Гронування» Поділ на головних і другорядних героїв 3. «Упізнай героя»
4. Вікторина «Так чи ні» (Учні ставлять + або – на позначення правильного чи хибного твердження, потім виконують взаємоперевірку за поданим ключем)
5. «Знайди помилку»
6. Бліцопитування
- Чому глава твору починається не зі знайомства з хлопцями, а зі сварки діда Варави? - Чим пояснити благородність ідеї будівництва метро під свинарником? – Що цікавого ми дізналися про родину Вані? – Як бугай Петька налякав дачника? – Через що хлопці посварилися і побилися ? – Що спонукало хлопців стати тореадорами? – Ваня з чого хотів побудувати човна? – Про що свідчить рятування щеняти ? Як би ви вчинили? – Як хлопці поставилися до того, хто кинув цуценя до колодязя? – Чому хлопці забули про будівництво підводного човна?
7. Робота над текстом твору
- Знайдіть утворі портрет діда Варави. Про що свідчить цей опис?
- Як Ваня з Павлом ставляться до навчання?
8. «Мікроіон»
- Чи хотіли б потоваришувати з Явою й Павлушем?
- А чи були ці бешкетники друзями?
- Що відчував Павло до Яви? Наведіть рядки з твору.
9. Робота в групах
Складання характеристики Яви й Павлуся
Складання сенканів
10. «Хвилинка мудрості»
- Поясніть народне прислів я «Кожна пригода – до мужності дорога»
11. «Скринька порад»
Робота в парах
Складання порад для героїв повісті.
V. Закріплення вивченого матеріалу
«Склади прислів я»
За сто робіт береться, а ні одна не вдається.
Будь сміливим не язиком, а ділом.
Добре там живеться, де дружба ведеться.
Яка справа, така й слава.
VІ. Підсумок уроку
Метод «Незакінчене речення»
VІІ. Домашнє завдання
Скласти листа Яві й Павлуші.
Скласти усний роздум на тему «Як зробити своє життя цікавішим»