Урок української літератури для учнів 5 класу. Тема: Порівняльна характеристика Лиса Микити (казка «Фарбований Лис» І. Я. Франка) та шакала Чандарави (індійська казка “Фарбований ш

Про матеріал

Урок української літератури для учнів 5 класу. Тема: Порівняльна характеристика Лиса Микити (казка «Фарбований Лис» І. Я. Франка) та шакала Чандарави (індійська казка “Фарбований шакал”). Урок розроблено з метою встановити спільні та відмінні елементи в казках «Фарбований шакал» і «Фарбований лис», формувати вміння порівнювати літературних героїв, виявляючи спільне та відмінне, розвивати вміння учнів працювати в групах, виховувати повагу до усної народної творчості, підтримувати інтерес до казок; фор­мувати інтерес до духовних надбань людства.

Перегляд файлу

Урок української літератури для учнів 5 класу.

Тема: Порівняльна характеристика Лиса Микити (казка «Фарбований Лис» І. Я. Франка) та шакала Чандарави (індійська казка “Фарбований шакал”)

Мета: встановити спільні та відмінні елементи в казках «Фарбований шакал» і «Фарбований лис», формувати вміння порівнювати літературних героїв, виявляючи спільне та відмінне, розвивати вміння учнів працювати в групах, виховувати повагу до усної народної творчості, підтримувати інтерес до казок; фор­мувати інтерес до духовних надбань людства.

Обладнання: портрет І.Франка, тексти казок «Фарбований шакал», «Фарбований лис», малюнки учнів.

 Хід і структура уроку

  1.        Організаційний момент.

Привітання

А казка, діти, справжнє диво,

Там подвиги й пригоди є.

Вона кінчається щасливо,

Там місце кожному своє.

І мудрість в ній перемагає,

І щедрість, і любов свята.

Хай кожен з вас запам’ятає,

Що править світом — доброта.

  1.      Оголошення теми, мети, епіграфа уроку.

Сьогодні, діти, ми з вами помандруємо у чарівний світ казок. Адже і дорослі, й діти люблять їх. Спочатку ви слухали казки, які вам читали дорослі, потім читали їх самі. Вони здатні розважити, звеселити, перенести у світ магії. Але казка може не тільки розважити, а й навчити та порадити.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.    «SMS від казкового героя» 

    На свято ми запросили казкових героїв, але, нажаль, не всі змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші учні знають все про казки. І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми. 

    1) - Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. ( Івасик-Телесик) 
    2) - Дуже хотілося б потрапити до вас, але соромно своєї гидкої зовнішності. ( Гидке каченя ) 
    3) – Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. ( Лікар Айболить ) 
    4) – Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу. ( Курочка Ряба ) 
    5) – Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска. ( Півник ) 
    6) – Вигнав дід мене із хати, іншу я пішла шукати. ( Коза –Дереза ) 
    7) – Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. ( Вовк-панібрат ) 
    8) – Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжників. ( Падчерка ) 

     

 

2) Робота в групах

І –Демонстрація раніше виготовлених лепбуків з теми «Казки»

ІІ –Розповідь про Індію та Панчатантру.

3) Переказ казки «Фарбований Лис»

Чому навчає казка?

Що засуджується в казці?

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Дослідницька робота.

І група:

Довести, що «Фарбований лис» – казка.

Казка «Фарбований лис» відноситься до групи казок…

ІІ група:

Знайти ознаки індійського колориту в казці «Фарбований шакал»

 

2. Порівняння творів

 

А що ви знаєте про І. Франка як казкаря?

2.1. Робота з текстом казок «Фарбований Лис» та «Фарбований шакал»

2.2. Бесіда

До якого жанру належить ці казки?

Що спільне та відмінне ви помітили в них?

2.3. Складання порівняльної таблиці

 

«Фарбований лис»

«Фарбований шакал»

Жанр

Літературна казка

Народна казка

Головний герой

Лис Микита

Шакал Чандарава

Інші герої

Лиси, ведмеді, вовки, собаки

Шакали, леви, тигри, пантери, вовки, собаки

Святі, боги

Святий Миколай

Шива, Брахман

 

2.4. Заповнення діаграм Венна «Спільне та відмінне в образах лиса Микити та шакала Чандарави»

2.4. Метод «Прес»

Я вважаю, що образи шакала і лиса… (схожі, несхожі), тому що…

V. Підбиття підсумків уроку

Домашнє завдання

 Намалювати сюжетні малюнки до казки, скласти сенкан.

 

 

 

docx
Додано
6 січня 2019
Переглядів
3722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку