Урок української літератури Тема. Література в Західній Україні ( до 1939 р.) Огляд. Богдан – Ігор Антонич. Життя і творчість. Наскрізна

Про матеріал

Тема. Література в Західній Україні ( до 1939 р.) Огляд.

Богдан – Ігор Антонич. Життя і творчість. Наскрізна

життєствердність, метофаричність і міфологізм поезій.

« Автопортрет», « Вишні», « Зелена Євангелія».

Мета: зробити огляд літератури Західної України до 1939 року;

ознайомити з творчим шляхом Богдана-Ігоря Антонича,

особливістю його світосприймання та специфікою

поезій; поглибити знання учнів про міфологізм та

асоціативність; розвивати вміння знаходити необхідну

інформацію; сприймати й розуміти естетику образного

слова; асоціативне мислення. Виховувати почуття

прекрасного, любов до поетичного слова; прагнення

глибше пізнати національну літературу; усвідомлення

європейської єдності естетичних цінностей із морально-

етичними.

Перегляд файлу

                          11 клас

               Урок української літератури

Тема.     Література в Західній Україні ( до 1939 р.) Огляд.   

                 Богдан – Ігор Антонич. Життя і творчість. Наскрізна

                 життєствердність, метофаричність і міфологізм поезій.

                 « Автопортрет», « Вишні», « Зелена Євангелія».

 

Мета: зробити огляд літератури Західної України до 1939 року;

                  ознайомити з творчим шляхом Богдана-Ігоря Антонича,

                  особливістю його світосприймання та специфікою

                  поезій; поглибити знання учнів про міфологізм та

                  асоціативність; розвивати вміння знаходити необхідну

                  інформацію; сприймати й розуміти естетику образного

                  слова; асоціативне мислення. Виховувати почуття 

                  прекрасного, любов до поетичного слова; прагнення

                  глибше пізнати національну літературу; усвідомлення

                  європейської єдності естетичних цінностей із морально-

                  етичними.

 

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

Обладнання: портрет письменника, виставка книг, підручник, слайди « Карпатські краєвиди», записи пісень на слова Богдана – Ігоря Антонича, ікона Божої Матері, робочі картки.

 

Методи, прийоми, форми роботи: асоціювання, випереджувальні завдання, бесіда, робота з підручником, «незакінчене речення», виразне читання, словникова робота.

 

Випереджувальні завдання: підготувати презентації за творчістю Богдана – Ігоря Антонича ( група учнів); підготувати виразне читання поезій ( індивідуально)

 

                                                    Епіграф

                                       Мої пісні – над рікою калиновий міст,

                                       Я закоханий в життя поганин

                                                Богдан – Ігор Антонич

 

                               Хід уроку

І.  Мотиваційний етап.

  • З якою порою року ви себе асоціюєте? Чому?

               ( Відповіді учнів)

 

    Сьогодні на уроці ми відкриємо для себе нову зірку на небосхилі нашої поезії. У літературі про нього кажуть: « Весни розспіваної князь…» Мова піде про творчість Богдана – Ігоря Антонича – людину , котра за 27 років свого життя спромоглася досягти того, що інші не досягають і за ціле життя.

   Будь-яку добру справу люди розпочинають із молитви. Отож, і я хочу розпочати наш урок із пісні « Молитва» на слова Богдана – Ігоря Антонича.

                    ( Учні записують тему уроку)

 

ІІ. Цілевизначення та планування.

      Вибір цілей із загального переліку

             ( за метою уроку)

   Коли ви ставите перед собою ціль, то, мабуть, продумуєте шляхи її досягнення.

    Хочу запропонувати планування нашої співпраці на уроці ( у робочих картках учнів)

 

                Планування роботи на уроці.

 І. Цілевизначення і планування на уроці.

 

 ІІ. Література в Західній Україні в 30-ті роки ХХ ст. ( оглядово)

 

 ІІІ. Аналіз життєвого та творчого шляху Богдана – Ігоря Антонича   ( за допомогою презентацій).

        1. Батьківщина.

        2.Загадки Антонича.

3.Світогляд.

        4.« Лемківський метеорит».

 

 ІV. Виразне читання та ідейно-художній аналіз поезій.

 

 V. Виконання тестових завдань.

 

 VІ. Рефлексія та оцінювання роботи на уроці.

 

 

 

   Чи погоджуєтеся ви з таким планом? Якщо ні, то внесіть, будь ласка, свої корективи у хід уроку, пояснивши їх.

 

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.

  1. Повідомлення про літературу в Західній Україні в 30-ті роки ХХ ст. (оглядово)

      Західноукраїнська література в 30-ті роки ХХ ст. збагатилася багатьма новими іменами.

     Письменники розділилися на три основні групи

1.Прихильники національного           2. Група  «пролетарських

напряму (згуртувалися навколо             письменників»

журналу « Вісник» - редактор                 Ярослав Галан

Д. Донцов)                                                 Степан Тудор

    Улас Самчук                                         Молоді « прол. письм.»

    Юрій Клен                                             об’єдналися в літературно -

поети – члени так званої                          мистецьку групу « Гроно»

квадриги –

Євген Маланюк

Олег Ольжич

Олена Теліга

Леонід Мосендз

                    3.Група письменників ліберальної

                              орієнтації ( найбільший табір)

                                      Осип Турянський

                                      Ірина Вільде

                                      Богдан Лепкий

                                      Андрій Чайковський

                                      Наталена Королева

                                      Богдан-Ігор Антонич

  Літературні й моральні авторитети для молодшого покоління – Василь Стефаник та Ольга Кобилянська.

    Література має виразну європейську спрямованість.

     Узагальнений портрет літератора Західної України: виходець із інтелігентної, часто письменницької родини, освіта, здобута в найкращих університетах Європи, висока національна свідомість.

    Найактуальніші теми: заперечення жорстокої антигуманної 

                                              сутності Першої світової війни; життя

                                              української інтелігенції, становлення

                                              молодої людини. Одна з провідних тем

                                             – національна історія.

  Центр українського літературного життя Західної України, зокрема Галичини, - місто Львів.

 

   Із плеяди західноукраїнських письменників виокремлено прізвище « Антонич».

2.Робота з епіграфом.

    Як ви розумієте епіграф уроку?

( Великий талант митця обов’язково зреалізує свої можливості й проб’ється через перепони на дорогу передових думок часу).

3.Учнівські презентації про життєвий і творчий шлях Богдана-Ігоря Антонича.

4.Виразне читання поезії « Автопортрет»

5.Аналіз твору « Автопортрет», використовуючи підручник.

* Якщо це « Автопортрет», то Антонич має назвати свої найхарактерніші риси. Які ж вони?

* Чи є щось спільне у цьому вірші і поезії П. Тичини?

* Якого кольору цей вірш?

6.Теорія літератури.

  Знайомство із поняттями «міфологізм», «асоціативність»

7.Виразне читання поезії « Вишні»

8.Аналіз поезії « Вишні».

* Назвіть архетипні, характерні для української поезії образи.

* На яке джерело творчості вказує Богдан-Ігор Антонич?

9.Виразне читання поезії « Зелена Євангелія»

                       Створити асоціативний ряд. 

ІV Закріплення вивченого.

 

                Тестові завдання.

1.Богдан-Ігор Антонич народився

А Гуцульщина                        Б Лемківщина

В Покуття                                Г Волинь

 

2.Перша збірка Богдана-Ігоря Антонича

А «Три перстені»                    Б «Книга лева»

В «Привітання життя»            Г «Зелена Євангелія»

 

3 «…сто червінців божевілля…» рядок із вірша

А «Молитва до зір»                  Б «Заспів»

В «Автобіографія»                    Г «Автопортрет»

 

4.Поєднайте назви збірок із характеристикою

1 «Привітання життя»                     А книга природи

2  «Три перстені»                             Б книга віри

3 «Зелена Євангелія»                       В книга молодості

                                                           Г книга таємничості

5.Троп «вечори з євангелії» це:

А епітет                                       Б алегорія

В гіпербола                                 Г метафора

 

V Рефлексивно – оцінювальний етап.

 

1.«Незакінчене речення»: «Антонич був хрущем і жив колись на вишнях», а я (прізвище) був колись

 

2.Чому поруч із віршами Богдана-Ігоря Антонича на нашому уроці ікона Божої Матері?

 

 

VІ Домашнє завдання.

1.Вивчити напам’ять вірш (на вибір).

2.Зробити цілісний аналіз поезій.

3.Скласти усно есе « Тарас Шевченко і Богдан-Ігор Антонич: два образи вишні»

 

Звучить пісня «Назавжди» на слова Богдана-Ігоря Антонича.

 

 

docx
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
1633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку