Тема. Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути». Роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі.
Мета: формувати предметні компетентності: переказує сюжет твору, пояснює особливості композиції; характеризує образи героїв твору; ключові компетентності: удосконалювати вміння зв’язно висловлюватися, використовувати текст як джерело інформації; формувати цілі власної діяльності та робити, висновки за її результатами, дотримуватися норм мовленнєвої культури, cпонукати до роздумів про вибір життєвої позиції; вчити проводити аналогії із сучасним життям; удосконалювати вміння визначати проблематику твору, аналізувати ці проблеми, підбирати влучні цитати для характеристики героїв; розвивати творчі здібності; прищеплювати риси доброти, чесності, справедливості, вміння співчувати; пов’язані з вихованням підростаючого покоління в родині.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
1.Емоційне входження в тему. Звучить пісня про родину (Назарій Яремчук).
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
2. Бесіда – асоціація
- Що оточує вас навкруги? Випереджувальне завдання (фото родин, дитячі малюнки на тему: «Моя ідеальна родина»)
- Пригадайте, твір якого автора вивчаємо, спробуйте самостійно сформулювати тему уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Ролбатків у виховані дітей та їхньому дозвілі
одних вона оберігає від прикростей, інших – від мук совісті…
IV. Основна частина.
1. Розподіл на групи попередньо. Обирають лідерів груп, який слідкуватиме за роботою учнів. Пояснення оцінювання.
2.Перш ніж ми з вами почнемо працювати з твором, нам треба пригадати його зміст.
1. Літературний диктант «Хто кому сказав?»
вини. Та коли дитина не винна, вона знаходить тисячу доказів, щоб виправдатись…» (Варвара Трохимівна учителеві географії).
Взаємоперевірка (по 0,5 бал.)
2. Визначення основних проблем твору
- Які проблеми піднімає у своєму творі Ніна Бічуя?
особистість і колектив
дружба і зрада
кохання і ненависть
байдужість і відповідальність
чесність і брехня…
3. Перегляд і робота з соціальним роликом «Ідеальна сім'я» (випереджувальне завдання знайти в мережі Інтернет ролики про щасливу родину і навпаки)
- Можливо, після перегляду відео ви ще допишете перелік проблем…
- Як ви думаєте, що буде далі?
- На вашу думку, чому сталася така ситуація?
- Допишіть ряд проблем, обґрунтуйте (батьки і діти, підлітки і дорослі…)
3. Робота в групах
Учитель. – На сьогоднішньому уроці ми завітаємо до родин наших героїв. До кожного ролика підберіть ключове слово – асоціацію (метод асоціацій)
Наприклад:
До родини Юлька Ващука – зразково – показна …
Стефка Вуса – неповна …
Славка Беркути – справжня, дружня …
ВАЩУКИ |
ВУСИ |
БЕРКУТИ |
1. Скласти характеристику стосунків у родині, підтверджуючи словами з тексту |
1. Скласти характеристику стосунків у родині, підтверджуючи словами з тексту |
1. Скласти характеристикустосунків у родині, підтверджуючи словами з тексту |
2. Розташувати картки зі словами , обґрунтувати порядок , чому саме так? мати – син - батько |
2. Розташувати картки зі словами , обґрунтувати порядок , чому саме так? батько – син - Настя |
2. Розташувати картки зі словами , обґрунтувати порядок , чому саме так? батько- син -мати |
3. Підбери 1 прислів’я або приказку саме про цю родину |
3. Підбери 1 прислів’я або приказку саме про цю родину |
3. Підбери 1 прислів’я або приказку саме про цю родину |
4. Створення кольорового настрою, який панував у кожній сім’ї (обґрунтуйте, можна підтвердити уривками із тексту) |
V. Підсумки уроку
Визначення сімейних орієнтирів (в групі обговорення,один учень оголошує результат)
Люди, для яких сім’я — головна цінність у житті, намагаються дотримуватися певних моральних засад, які зміцнюють єдність, довіра і любов всіх домочадців.
Любов в сім’ї — важлива сімейна цінність, і якщо ви хочете зберегти це почуття, як можна частіше нагадуйте своїм рідним про те, що ви їх любите. Сказати про кохання можна і потрібно не тільки словами — про ваших ніжних почуттях скажуть вчинки — маленькі сюрпризи під подушкою, чашка чаю і плед холодним зимовим вечором, вечеря при свічках, сімейна прогулянка по парку.
Молодій сім’ї слід підтримувати й інші сімейні цінності:
VІ. Оцінювання.Лідерами своїх груп
VІІ. Домашнє завдання :
Додаток
Картка самооцінювання
Прізвище, ім'я учня __________________________________ Дата _________
Критерії |
Максимальна Оцінка 0-2б. |
Виставлена оцінка лідером групи |
Літературний диктант «Хто кому сказав?» |
0-6 б. |
|
Я надавав підтримку однокласникам або заохочував їх до роботи, вдало узагальнював думки інших |
0-1 б. |
|
Робота в групах « Гостини у родинах» |
0-3 б. |
|
Складання сенкану |
0-1 б. |
|
Домашнє завдання (фото, відео, малюнок) |
0-1 б. |
|
Загальна кількість балів |
12 б. |
|
Питання до р. „Юлько вдома”
Питання до р. „Стефко вдома”:
– Знайдіть і прочитайте слова пестливості і згрубілі у цьому розділі, поясніть їх роль (заволоко, буркнув, татульо, сестричка, встромила носа, тоненьким голоском, Настка, худенька, вузеньке личко, плеще язиком дівчисько, тоненького голоску, Стефцю)
Питання до р. „Славко вдома”:
1