22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Урок української літератури у 8 класі "Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути». Роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі."

Про матеріал
формувати предметні компетентності: переказувати сюжет твору, пояснювати особливості композиції; характеризувати образи героїв твору; ключові компетентності: удосконалювати вміння зв’язно висловлюватися, використовувати текст як джерело інформації; формувати цілі власної діяльності та робити, висновки за її результатами, дотримуватися норм мовленнєвої культури, cпонукати до роздумів про вибір життєвої позиції; вчити проводити аналогії із сучасним життям; удосконалювати вміння визначати проблематику твору, аналізувати ці проблеми, підбирати влучні цитати для характеристики героїв; розвивати творчі здібності; прищеплювати риси доброти, чесності, справедливості, вміння співчувати; пов’язані з вихованням підростаючого покоління в родині.
Перегляд файлу

Тема. Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути». Роль батьків у вихованні дітей та їхньому дозвіллі.

Мета: формувати предметні компетентності: переказує сюжет твору, пояснює особливості композиції; характеризує образи героїв твору; ключові компетентності: удосконалювати вміння зв’язно висловлюватися, використовувати текст як джерело інформації; формувати цілі власної діяльності та робити, висновки за її результатами, дотримуватися норм мовленнєвої культури, cпонукати до роздумів про вибір життєвої позиції; вчити проводити аналогії із сучасним життям; удосконалювати вміння визначати проблематику твору, аналізувати ці проблеми, підбирати влучні цитати для характеристики героїв; розвивати творчі  здібності; прищеплювати риси доброти, чесності, справедливості, вміння співчувати;   пов’язані з вихованням підростаючого покоління в родині.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

1.Емоційне входження в тему.  Звучить пісня про родину (Назарій Яремчук).

ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку

2. Бесіда – асоціація

- Що оточує вас навкруги? Випереджувальне завдання (фото родин, дитячі малюнки на тему: «Моя ідеальна родина»)

- Пригадайте, твір якого автора вивчаємо, спробуйте самостійно сформулювати тему уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • На дошці записано тему уроку, прочитайте її:

Ролбатків у виховані дітей та їхньому дозвілі

  • Як ви думаєте, чому саме в цих словах допущено помилки? Виправіть, запишіть у робочі зошити.
  • Епіграф: Повага – це межа, яка охороняє як батьків, так і їх дитину;

одних вона оберігає від прикростей, інших – від мук совісті…

 

IV. Основна частина.

1. Розподіл на групи попередньо. Обирають лідерів груп, який слідкуватиме за роботою учнів.  Пояснення оцінювання.

2.Перш ніж ми з вами почнемо працювати з твором, нам треба пригадати його зміст.

1. Літературний диктант «Хто кому сказав?»

 

  1. «Я знаю, чого ти до мене чіпляєшся. Ти ж мені просто заздриш» (Юлько Славкові).
  2. «Не на того натрапив. Не буду за  тебе нікого бити» (Стефко Юлькові).
  3. «Ти сам винен. Ти перший почав. Якби не почав, усього цього не трапилося б» (Лілі
  4. Юлькові).
  5. «Невже ви гадаєте, що з ним не говорили? Він просто мовчить і не заперечує своєї

вини. Та коли дитина не винна, вона знаходить тисячу доказів, щоб виправдатись…» (Варвара Трохимівна учителеві географії).

  1. «Хіба спортсмени цікавляться балетом? Дуже йому потрібен балет!» (Юлько Лілі).
  2. «Мовчи, сину, я говорю сам до себе…» (батько Юлькові).
  3. «Навіщо ти вчинив це побоїще? Та ще й заховався після всього» (тренер Стефкові).
  4. Максимальне навантаження, синку, максимальне навантаження» (батько Славкові)
  5. «Бачиш, треба просто мати удачу, тоді все в руки само йде» (Юлько Славкові).
  6.  «А якби то я був?» (Юлько Лілі).
  7.  «А серветочку, мамцю?» (Юлько мамі)

Взаємоперевірка (по 0,5 бал.)

2. Визначення основних проблем твору

- Які проблеми піднімає у своєму творі Ніна Бічуя?

особистість і колектив

дружба і зрада

кохання і ненависть

байдужість і відповідальність

чесність і брехня…

3. Перегляд і робота з соціальним роликом «Ідеальна сім'я» (випереджувальне завдання знайти в мережі Інтернет ролики про щасливу родину і навпаки)

- Можливо, після перегляду відео ви ще допишете перелік проблем…

- Як ви думаєте, що буде далі?

- На вашу думку, чому сталася така ситуація?

- Допишіть ряд проблем, обґрунтуйте (батьки і діти, підлітки і дорослі…)

3. Робота в групах 

Учитель. – На сьогоднішньому уроці ми завітаємо до родин наших героїв. До кожного ролика підберіть ключове слово – асоціацію (метод асоціацій)

Наприклад:

До родини Юлька Ващука – зразково – показна …

Стефка Вуса – неповна …

Славка Беркути – справжня, дружня …

 

ВАЩУКИ

ВУСИ

БЕРКУТИ

1. Скласти характеристику стосунків у родині, підтверджуючи словами з тексту

1. Скласти характеристику стосунків у родині,

підтверджуючи словами з тексту

1. Скласти характеристикустосунків у родині,

підтверджуючи словами з тексту

2. Розташувати картки зі словами , обґрунтувати порядок , чому саме так?

мати – син - батько

2. Розташувати картки зі словами , обґрунтувати порядок , чому саме так?

батько – син - Настя

2. Розташувати картки зі словами , обґрунтувати порядок , чому саме так?

батько- син -мати

3. Підбери 1 прислів’я або приказку саме про цю родину

3. Підбери 1  прислів’я або приказку саме про цю родину

3. Підбери 1 прислів’я або приказку саме про цю родину

4. Створення кольорового настрою, який панував у кожній сім’ї (обґрунтуйте, можна підтвердити уривками із тексту)

 

V. Підсумки уроку

Визначення сімейних орієнтирів (в групі обговорення,один учень оголошує результат)

Люди, для яких сім’я — головна цінність у житті, намагаються дотримуватися певних моральних засад, які зміцнюють єдність, довіра і любов всіх домочадців.

Любов в сім’ї — важлива сімейна цінність, і якщо ви хочете зберегти це почуття, як можна частіше нагадуйте своїм рідним про те, що ви їх любите. Сказати про кохання можна і потрібно не тільки словами — про ваших ніжних почуттях скажуть вчинки — маленькі сюрпризи під подушкою, чашка чаю і плед холодним зимовим вечором, вечеря при свічках, сімейна прогулянка по парку.

Молодій сім’ї слід підтримувати й інші сімейні цінності:

  • почуття значимості для кожного члена сім’ї — кожен домочадець повинен знати, що його потребують, його люблять;
  • взаємоповага — прийняття думок, почуттів і захоплень іншої людини;
  • чесність — якщо в сім’ї відсутня ця цінність, це означає неповагу особистості іншої людини;
  • прощення — важливо навчитися прощати людей, свершающих помилки;
  • щедрість — в сім’ї необхідно давати, не думаючи, що ви отримаєте натомість;
  • відповідальність — ця цінність необхідна для спокою інших членів сім’ї, які знають, що у них є на кого покластися;
  • спілкування — ця цінність сприяє зміцненню сім’ї, згасання спілкування приводить до нерозуміння і розпаду сім’ї;
  • традиції — це одна з найважливіших основ

 

  • Кому ви хочете подякувати? Чому?
  • Над чим замислилися на цьому уроці?
  • Скласти сенкан

VІ. Оцінювання.Лідерами своїх груп

VІІ. Домашнє завдання :

  1. Написати лист у майбутнє самому собі як батькові або матері.
  2.  Написати есе на тему: „Цікавий випадок із життя моєї родини”

 

Додаток

Картка самооцінювання

Прізвище, ім'я учня __________________________________  Дата _________

 

  Критерії

Максимальна

Оцінка 0-2б.

Виставлена оцінка лідером групи

Літературний диктант  «Хто кому сказав?»

0-6 б.

 

Я надавав підтримку однокласникам або заохочував їх до роботи, вдало узагальнював думки інших

0-1 б.

 

Робота в групах « Гостини у родинах»

0-3 б.

 

Складання сенкану

0-1 б.

 

Домашнє завдання (фото, відео, малюнок)

0-1 б.

 

Загальна кількість балів

12 б.

 

 

Питання до р. „Юлько вдома”

  •                           Яке перше враження у вас виникло, коли ви прочитали про причину невдоволення Юлька?
  •                           Прочитайте пестливі слова, які вимовляли мама і Славко у діалозі, як вони характеризують стосунки між рідними людьми? (Юльчику, мамцю)
  •                           Як ви ставитесь до того, що Юлько цілує маму у щоку, потім просить серветку, потім говорить комплімент і просить каву?
  •                           Зверніть увагу на такі слова мами: не відбирай мамі здоровя, не відбирай мамі приємності…Як ви думаєте, для чого автор використала такий прийом?
  •                           Висловіть свою думку щодо характеристики хлопців, опираючись на останні 5 абзаців розділу.

Питання до р. „Стефко вдома”:

  Знайдіть і прочитайте слова пестливості і згрубілі у цьому розділі, поясніть їх роль (заволоко, буркнув, татульо, сестричка, встромила носа, тоненьким голоском, Настка, худенька, вузеньке личко, плеще язиком дівчисько, тоненького голоску, Стефцю)

  •                           Прокоментуйте діалог батька і сина, які якості характеру показує батько?
  •                           Які риси характеру своєї сестри поважає Стефко?
  •                           Як ви думаєте, чому думки Стефка розбігаються зі словами?
  •                           Яку роль грає батько у цій сімї?

Питання до р. „Славко вдома”:

  •                           Що вразило вас під час читання цього уривку?
  •                           Про що вони любили розмовляти?
  •                           Чи вказує безлад у кімнаті Славка на його лінь або байдужість мами щодо порядків?
  •                           Чому автор останній абзац склала лише з односкладних і простих речень, як ви думаєте?

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Шкиря Оксана
Додано
25 лютого
Переглядів
1029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку