Урок української літератури (урок позакласного читання) 10 кл. за творчістю У.Самчука

Про матеріал
Підсумковий урок за творчістю У.Самчука або урок позакласного читання у форматі аналізу твору "Волинь"
Перегляд файлу

Підсумковий урок літератури

(за творчістю Уласа Самчука)

 

Тема: Роман «Волинь» («Війна і революція»). Боротьба за самостійну Україну.

Мета: узагальнити й систематизувати вивчення творчості У. Самчука; повторення вивченого; навчити аналітично мислити; підготовити до написання твору; виявити зв`язок письменника з літературною традицією; перевірити знання і уміння учнів; виховати почуття гідності, принциповість, порядність.

1. Оголошення теми й мети заняття.

2. Евристична бесіда.

1. Де і в якому році народився Улас Самчук?

2. Ким були його батьки?

3. Яку освіту здобув Самчук?

4. Коли він вперше перейшов радянський кордон?

5. Назвіть основні твори письменника.

6. Як склалася доля Самчука у воєнні роки?

7.  Які головні програмні положення організації «Мистецький український рух»?

8. Хто з письменників мав вплив на Самчука в цей період?

9. Історія створення трилогії «Ост».

10. Який журнал і в якому році висунув кандидатуру письменника на здобуття Нобелівської премії?

11. Коли помер і де похований Самчук?

12. Чи можна вважати життєвий шлях Самчука драматичним? Обгрунтуйте.

 

3. Робота над аналізом 2 частини роману «Волинь».

1) Слово вчителя.

2) Читання статті «Волинська епопея Уласа Самчука»

3) Бесіда за змістом твору.

 

ВІЙНА

1. Назвіть головних героїв роману.

2. Що, на думку Матвія, є головною причиною війни?

3. Як автор описує церкву села Башківці? Яким є його ставлення до неї?

4. Хто звертається до мешканців села із закликом встати на захист рідної землі?

5. Якими словами він говорить про ворога?

6. Чому автор вдається до прийому фольклору?

7. Зачитайте уривок із закликом отця Клавдія.

8. Чому Матвій не хоче покидати рідне село? Проілюструйте цитатою.

9. Як визріває в душі Матвія гнів до ворога?

РЕВОЛЮЦІЯ

1. Як починалися революційні події в селі Башківці? Чому автор знову зосереджує увагу на церкві?

2. Чи сподобався революціонер мешканцям села? Яке враження справив він на Володьку?

3. Яким є головний принцип революції, що так сподобався селянам?

4. Який настрій панує в селі в ці дні?

5. Яка книга справила на Володьку сильне враження?

6. Знайдіть слова Матвія, в яких він дає настанови синові, проводжаючи на навчання до семінарії.

7. Як ці слова характеризують Матвія?

8. Який образ України поступово постає перед Володькою в семінарії? Чи відчуваємо за цим ставлення автора?

9. Як із часом змінюються  погляди Матвія щодо революції? Відповідь обгрунтуйте цитатами.

ПРОБЛЕМНІ ЗАПИТАННЯ. Як ви вважаєте, чи є такі думки героя з погляду того часу контрреволюційними? Як представники тодішньої влади могли з ним вчинити?

10. Що могло б бути, якби до влади прийшли люди, подібні до Матвія? Чи є оптимістичними його сподівання?

11. Як кількома словами Матвій характеризує часи громадянської війни? 

12. Як про ті часи говорить дід Юхим?

13. Що ви знаєте з історії про Українську повстанську армію?

14. Як селяни зустрічають українське військо під синьо-жовтими прапорами? З ким порівнюють солдатів цього війська?

15. Що говорить один із козаків Матвію?

16. Проаналізуйте епізод зустрічі Володька з дідом Юхимом.

17. З ким дід Юхим порівнює більшовиків?

 

4. Заключне слово вчителя. Улас Самчук – український Гомер XX ст., непохитний борець проти всіх видів деспотизму й тоталітаризму. Його слова стали пророчими: «Україна не загине і силу свою наверх покаже…»

5. Домашнє завдання.   Твір-мініатюра «Пророцтва Уласа Самчука».

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 січня 2020
Переглядів
565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку