Урок української літератури в 10 класі на тему "Багатогранність таланту Михайла Старицького"

Про матеріал

Урок української літератури на тему " Багатогранність таланту Михайла Старицького" розроблено для учнів 10 класу профільного рівня. На такому уроці -дослідженні формуються ключові ( спілкування державною мовою,інформаційно-цифрова, громадянські та соціальні ) та предметні (читацька ,ціннісно-світоглядна, комунікативна ) компетентності.


Перегляд файлу

Урок української   літератури в 10 класі

Тема. Багатогранність  таланту Михайла  Старицького

Мета.

  • Ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом письменника,
  •  розкрити багатогранність його спадщини;
  • розвивати зв’язне мовлення, уміння знаходити потрібну інформацію;
  • виховувати інтерес до творчості Михайла Старицького;
  • розвивати почуття патріотизму, відповідальності за долю Батьківщини.

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Учень / учениця:

уміє розкрити значення творчості М.Старицького для розвитку української літератури і театру;

дає загальну характеристику творчості митця ;

усвідомлює красу вірності вітчизні, родові, коханій людині.

Ключові компетентності:

- спілкування державною мовою;

- інформаційно – цифрова ;

- соціальні й громадянські;

- загальнокультурна грамотність.

Предметні компетентності:

Громадянська :

- виховання свідомого відповідального громадянина держави, який є соціально активною особистістю з усвідомленою громадянською позицією, почуттями національної свідомості, гідності;

Власне читацька:

- знання теорії, здатність ефективно взаємодіяти з художнім твором, розуміти його підтекст, вміти вести діалог з письменником, давати особистісну оцінку прочитаному на основі своїх вражень та авторської позиції;

Ціннісно-світоглядна:

- розуміння світоглядних категорій, що знайшли художнє відображення в літературних творах, уміння визначати й аргументувати оцінне ставлення до них;

Комунікативно-мовленнєва:

- розуміння специфіки мови художнього твору, володіння основними мовленнєвими видами діяльності, здатність до написання робіт різного жанру;

 

Обладнання. Портрет М. Старицького,  його твори, таблиці,  вислови  про письменника, відеофільм «Гра долі»,    буктрейлер « За двома зайцями»,  пісня « Ніч яка місячна».

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань

Форма проведення: урок- дослідження                                                       

Епіграф.   Вище від любові до своєї Вітчизни немає на світі

                                          М. Старицький.

Хід уроку.

І. Мотивація  навчальної  діяльності.

1. Емоційна хвилина . Пісня « Ніч яка місячна» (див. Додаток 1)     2.Галерея творів М.Старицького (див. Додаток 2)    

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Клоуз-тести

  1. М.Старицький  народився  на  …
  2. Освіту  здобув….
  3. Організував Товариство  українських акторів …..
  4. Співпрацював з акторами ……
  5. Перекладав  твори ….
  6. Очолює першу професійну………
  7. Творча співпраця з ….…

 ІІІ.  Сприйняття й засвоєння  навчального  матеріалу

  1. Вступне слово вчителя.

Ознайомившись на уроці із творчістю і життям М. Старицького, ви маєте дати відповідь на питання: У чому виявляється багатогранність таланту Михайла Старицького.   

  1. Перегляд відефільма « Гра долі» (див. Додаток 3)  
  2. Випереджувальне  завдання. (див. Додаток 4)    
  • М.Старицький - поет;
  • М.Старицький – прозаїк;
  • М.Старицький – перекладач;
  • М.Старицький – видавець;
  • М.Старицький – театральний діяч (див. Додаток 5)    

 

  1. Робота в групі. Ідейно-художній  аналіз  поезії «Виклик»

(краса людських почуттів).

 

Рід : лірика.

Жанр : інтимна лірика.

Мотив : любов, вірність, щирість почуттів.

Ідея : оспівування високого почуття кохання.

Тема : зображення гармонійного поєднання картин розкішної природи з почуттєвою тональністю – станом душі ліричного героя.

Художні  засоби:

Епітети : “ніч – місячна, зоряна”; “кохана – працею зморена”; “гай – чарівний”; ” осичина – струнка”, “небо – незміряне, всипане зорями”,”перли – ясні”, “роса – краплиста”, “роса – срібна”, “пригорну – щиро”.

Порівняння : “ясно, хоч голки збирай…”, “гай – ніби променем всипаний”, “гріє, як жар”

Гіпербола : “і над панами я пан!”, “хвиля кохання”

Метафори : “гай…чи загадався, чи спить”, “листя жагою тремтить”, “небо… всипане зорями”, “роса грає”, “…злоба підслухала”, “нічка приспала всіх, соном окутала”

Художній паралелізм : “що то за Божа краса!”;

Зменшувано-пестливі форми : “моя рибонько”, ” ніженьки”, “до хатиноньки”; “лебедонько”, “до серденька”, “нічка”

 

  1. Технологія «Компетентність»

(4 групи  учнів ознайомлюються з інформацією

(Михайло Старицький:успіхи та трагедії долі),

за якою проводиться взаємоопитування)

 

      ІV. Закріплення знань, умінь та навичок

  1. Розвиток мовлення. Усний навчальний міні-твір (за опрацьованим на уроці матеріалом). Тема «Михайло Старицький — багатогранна особистість»

 

  1. Перевірка міні-творів.

 

  1. Вирішення проблемного питання «Живеш в Україні, то знай її мову!»

Михайло Старицький -автор слів-неологізмів, які сьогодні є широковживаними:

         "мрія", "байдужість", "чарівливий", "пестливий", "завзяття, нестяма".

 

   V. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія. Оцінювання учнів.

 

 

  1. Інтерактивна вправа « Займи позицію»

 

« Чи варта творчість М.Старицького  вивчення  сучасною

молоддю, яка не мріє про  літературну професію?»

 

 

 

      VІ. Домашнє завдання (диференційоване)

Рівень

Завдання

1

Середній рівень

Виконати тестові завдання стор.110-111

2

Достатній  рівень 

Скласти таблицю « Творча спадщина М.Старицького»

3

Високий  рівень

Написати листа  М.Старицькому від його нащадків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ  ДО  УРОКУ

Додаток 1

 

О.Подолян « Ніч яка місячна»

 

Галерея творів М.Старицького

 

Описание: C:\Users\Dom\Desktop\images (3).jpgОписание: C:\Users\Dom\Desktop\images (2).jpgДодаток 2

Описание: C:\Users\Dom\Desktop\images.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

Описание: C:\Users\Dom\Desktop\урок\Гра  долі.jpg

 

 

Відефільм « Гра долі. М.Старицький»

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок української   літератури  в  9 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

 

Буктрейлер  « За двома зайцями»

 

docx
Додано
21 липня 2018
Переглядів
1814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку