Урок української літератури в 7 класі

Про матеріал
Під час планування уроку з української літератури в 7 класі за темою "Б.Лепкий "Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)" використала такі методи, форми і прийоми роботи на уроці: прийом"Подарунок", групова робота "Шість капелюхів мислення", колаж, комікси, "Фантастична надбавка", обмін думками.
Перегляд файлу

Урок української літератури в 7 класі

Тема. Сторінки життя й творчості Богдана Лепкого. «Мишка  (Казка  для дітей: для малих і великих)»

Мета:

навчальна: систематизувати набуті знання про життєвий шлях Б. Лепкого, викликати інтерес до його творчості, допомогти дітям усвідомити ідейно-художнє значення твору «Мишка»;

розвивальна:  розвивати навички виразного й вдумливого читання, виділення головної думки твору, уміння висловлювати власні думки та аргументувати їх;

виховна: виховувати стійкі життєві позиції, що відповідають загальнолюдським морально-етичним нормам.

Обладнання: підручник, колаж «Сторінки життя й творчості Б. Лепкого», комікси до твору «Мишка  (Казка  для дітей: для малих і великих)», ілюстративний матеріал.

Теорія літератури: головна думка твору, притча.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Створення позитивного настрою. Прийом «Подарунок» (Додаток 1)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя

Богдан Лепкий – видатна постать в українській літературі. На жаль, тільки в наш час, коли Україна стала вільною й незалежною, Богдану Лепкому повертається його чесне ім’я, а українській літературі – його твори, які довго були заборонені на Батьківщині.

Хто ж він, Богдан Лепкий? Якою людиною був? За що його так не любила радянська влада? Чому його твори замовчували й не друкували в Радянському Союзі? Про що письменник писав у своїх творах? Які моральні цінності сповідував? Сьогодні ми спробуємо дати відповіді на ці запитання.

ІV.  Оголошення теми, мети, очікуваних результатів

V.  Перевірка домашнього завдання

  1. Прокоментувати виготовлений учнями колаж «Сторінки життя й творчості Б. Лепкого». (Додаток 2)
  2. Навести цікаві факти з життя письменника.
  3. Робота з підручником, с. 164-165. «Громадянська діяльність Б. Лепкого». На основі прочитаного зробити висновки.

VІ. Засвоєння навчального матеріалу в процесі виконання практичних завдань

1. Робота в групах. Метод «Шість капелюхів мислення»

        1 група «Білий капелюх»

Завдання. Визначити тему, елементи сюжету твору, проаналізувати, яка подія є зав’язкою, а яка – кульмінацією у творі?

Озвучити комікс за мотивами твору «Мишка  (Казка  для дітей: для малих і великих)». (Додаток 3)

        2 група «Червоний капелюх»

 Завдання. Знайти в тексті трагічне і комічне. Що відчули, які отримали      емоції, коли читали уривки з твору?

3 група «Чорний капелюх»

Завдання. Визначте ставлення автора до війни. Доведіть, що війна – це жахливе явище в суспільстві. Спробуйте застерегти учнів класу від поганих вчинків, спираючись на зміст твору.

4 група «Жовтий капелюх»

Завдання. Подумайте, чим мишка відрізняється від сестер із міста й своїх господарів?

5 група «Зелений капелюх»

Завдання. Що ви зробили б для того, аби господарі стали кращими?

6 група «Синій капелюх»

Завдання. Узагальніть висловлювання інших груп. До яких наслідків призводить влада грошей над людиною? (Деградація, цинізм, жорстокість, злість, грубість).

Виступи доповідачів про результати роботи в групах

     2. «Фантастична надбавка»

Уявіть ситуацію: Ви опинилися в хаті господарів. Мишка погризла гроші… Господарі голодні й хворі. Ви допомогли б їм? Як?

VІІ. Систематизація й узагальнення вивченого

Обмін думками:

  • Чому твір має підзаголовок: «Казка  для дітей: для малих і великих»? Яка головна думка твору?
  • За жанровими  ознаками твір нагадує притчу. Пригадайте, який подібний твір Е. Андієвської  ви вивчали в 6 класі? Що таке притча?
  • Яку кінцівку має твір: щасливу чи трагічну?
  • Чи є в господаря хоч одна позитивна риса характеру?
  • Які моральні цінності сповідував Богдан Лепкий?
  • Чому «Мишка (Казка  для дітей: для малих і великих)» – це твір, який актуальний у наш час?

VІІІ. Підсумки уроку

  • Розкажіть, яким постає перед вами Богдан Лепкий?
  • Чи рекомендували б ви своїм друзям прочитати твір «Мишка (Казка  для дітей: для малих і великих)»? Які аргументи при цьому навели б?
  • Який вид роботи на уроці вам сподобався найбільше?

ІX. Домашнє завдання. Інструктаж щодо його виконання

Завдання для всього класу: с. 171-173, опрацювати біографію Ліни Костенко. Знайти 3-5 цікавих фактів із життя поетеси.

Творче завдання (за бажанням): створити власну кінцівку твору «Мишка (Казка  для дітей: для малих і великих)».

 

 

 

 

 Додаток 1

C:\Users\TEST\Desktop\лепкий\миша.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

C:\Users\TEST\Desktop\лепкий\колаж нов.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

C:\Users\TEST\Desktop\лепкий\мишка нов.jpg

docx
Додав(-ла)
Журавель Алла
Додано
18 березня 2020
Переглядів
3011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку