10 липня о 18:00Вебінар: Мультфільм за 5 хвилин: онлайн-сервіси для створення анімації та монтажу

Урок української мови

Про матеріал
Пропоную розробку уроку з української мови для учнів 6- го класу . Наявні вправи ,тести .За допомогою цього уроку можна з легкістю засвоїти новий матеріал.
Перегляд файлу

                                                                                                Головченко К.С-3УА;

                   Конспект уроку по темі :Прикметник.

Тема уроку:Прикметник,загальне значення ,морфологічне вираження та синтаксичні функції прикметника як частини мови.

Мета уроку: поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати вміння відрізняти прикметники від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного й

доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні;розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, творчі уміння, уміння аналізувати та  робити висновки

Обладнання:Підручник для 6 класу з української мови,зошит,мультимедійна дошка, ноутбук та презентація з теми «Прикметник».

Хід уроку:       Оголошення теми та мети уроку.

  • Мотивація навчання школярів.
  • Сприйняття й засвоєння учнями шкільного матеріалу.
  • Завдання для учнів.
  • Вправи.
  • Робота з підручником
  • Творча робота.
  • Робота з зошитом.
  • Закріплення вивченого матеріалу.
  • Домашнє завдання.

 

Оголошення теми та мети уроку.

Темою нашого уроку є Прикметник, його загальне значення ,морфологічне вираження та синтаксичні функції прикметника як частини мови.

Метою нашого уроку є поглиблення знання учнів про прикметник як частину мови; формування  вміння відрізняти прикметники від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного й доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні;розвивання  логічного  мислення, уваги, пам'ятті, творчого уміння, уміння аналізувати та  робити висновки.

 

Мотивація навчання школярів.

Записуємо число, класна робота, тема уроку ( на дошці).

Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Я, твій учитель, хочу, щоб ти навчився серед самостійних частин мови знаходити прикметники, правильно використовувати їх в усному та писемному мовленні, і твоє власне мовлення стало ще багатшим, виразнішим; знав та правильно визначав морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль, правильно писав прикметники за вивченими орфограмами.

А чого ти чекаєш від уроку? Чого саме ти хочеш навчитися на цьому уроці? Які нові знання хочеш отримати на уроці?

Запишіть у зошити своє очікування від уроку!!!

Завдання для учнів.

Хочу зазначити,  дітки що ви вже знайомі з прикметником ще з початкових класів, пам’ятаєте дітки як Ваша перша вчителька заохочувала Вас до вивчення прикметника , тому ми сьогодні повторюємо вивчене і поглиблюємо ваші знання про цю частину мови-Чарівний та недзвичайний прикметник.

1.Гра – найрозумніший  «Я знаю, що…»

Ваше завдання: по черзі один за одним називаєте усі відомості про прикметник.

 Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

1. Слово вчителя

Чи знаєш ти… що назва прикметник вперше з’явилася в підручнику Я.Головацького «Граматика руского язика» (Львів, 1849 рік). Отже, їй 163 роки.

2.Формулювання визначення

Прикметник – це повнозначна (самостійна) змінна частина мови, що виражає ознаку або властивість предмета і відповідає на питання Який? Яка? Яке? Які? Чий? Чия? Чиє? Чиї?

Материнська ласка, батькова порада

3. Робота в міні- групах

Для того, щоб розпочати вивчення прикметника, вам необхідно провести деякі мовні дослідження:

1 група – з’ясувати загальне значення прикметника із прикладами;

2 група – дослідити морфологічні ознаки, дібрати приклади;

3 група – визначити синтаксичну роль, навести власні приклади.

На цю роботу у вас є 5 хвилин.

Представники від кожної групи презентуйте ваші дослідження.

 Складання узагальнюючої таблиці із доповненнями учителя .

 Прикметники можуть означати:

колір, форму, смак, матеріал, розмір, вагу, приналежність.

Доберіть власні приклади до визначень.

Зауважте!

Ознаку предмета, крім прикметника, можуть передавати й інші частини мови:

  • Дієприкметник – підбілена хата.
  • Дієслово – біліє навколо.
  • Іменник – білизна навколо.
  • Прислівник – узимку в лісі біло.
  • Порядковий числівник – шостий клас.

 Назвіть у групі слів прикметники:

Десятий, хтозна – який, надшвидкісний, Тетянин, всякий, такий, материн, блискавичний, двадцятиповерховий, далеко, прочитаний, вродливий, запечений.

Запишіть їх у зошит

Фізкультхвилинка

Все в порядку, спочивайте.

Дружно руки підіймайте –

Все прекрасно, опускайте.

Нахиліться, розігніться, нахиліться, розігніться…

Станьте прямо, усміхніться.

За ручки сусіди по парті візьміться.

 Закріплення вивченого

1. Гра«Розумне перо»

Запишіть текст, додаючи прикметники, які б точно характеризували той чи інший предмет. Визначте рід, число, відмінок прикметників та його синтаксичну роль.

Мова об’єднує в собі народну мудрість. Прилучення дитини до краси рідної мови розпочинається з бабусиних милих казок і материнської колискової пісні. Поетові могутнє слово джерельцем струмує в мені. У скарбниці людських почуттів найкращий скарб – повага до своєї мови.

Перевіряємо завдання.

2. Гра «Четверте зайве».

Завдання: визначити в кожній групі «зайве» слово, обґрунтувати свій вибір, із «зайвими» словами скласти словосполучення.

1)         Залізний, дерев’яний, широкий, золотий:

2)         Високому, високий, високі, високочолий;

3)         Білий, біленький, білизна, білуватий.

3. Творче завдання

Шлях в життя дає, мов мати. 
Кличе мудрості пізнати. 
От урок останній. Квіти. 
Линуть діти в світ радіти. 
А у неї — інші діти! 

Перед вами акровірш. Згадайте. Що таке акровірш? Напишіть на тему акровірша свою творчу роботу.

Узагальнення і систематизація вивченого

Творча робота:

- Потрібно відгадати казкових героїв, скласти з ними речення,використовуючи прикметники .

Діти повинні обрати епізод казки і обіграти його, не використовуючи слова,а тільки рухи.

 Підсумок уроку. Домашнє завдання. Оцінювання

1. Домашнє завдання

Шановні діти прошу Вас виписати 5 речень про рідний край, підкреслити прикметники, визначити їх граматичні ознаки і синтаксичну роль.

2. «Незакінчене речення»

На уроці я навчився…

Найважче мені було,,,

Мені найбільше сподобалося…

Я б хотів(ла) …

3. Я – учень

Я – хочу знати

Я – думаю

Я – вмію

Я – знаю

Я- особистість творча

Я- зірка

Дякую за урок!Зустрінемося з Вами у четверг .З нетерпінням чекаю ваших оригінальних та цікавих робіт!

На все добре!!!

 

 

 

 

docx
Додано
18 травня
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку