Головченко К.С-3УА;
Конспект уроку по темі :Прикметник.
Тема уроку:Прикметник,загальне значення ,морфологічне вираження та синтаксичні функції прикметника як частини мови.
Мета уроку: поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати вміння відрізняти прикметники від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного й
доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні;розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, творчі уміння, уміння аналізувати та робити висновки
Обладнання:Підручник для 6 класу з української мови,зошит,мультимедійна дошка, ноутбук та презентація з теми «Прикметник».
Хід уроку: Оголошення теми та мети уроку.
Оголошення теми та мети уроку.
Темою нашого уроку є Прикметник, його загальне значення ,морфологічне вираження та синтаксичні функції прикметника як частини мови.
Метою нашого уроку є поглиблення знання учнів про прикметник як частину мови; формування вміння відрізняти прикметники від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного й доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні;розвивання логічного мислення, уваги, пам'ятті, творчого уміння, уміння аналізувати та робити висновки.
Мотивація навчання школярів.
Записуємо число, класна робота, тема уроку ( на дошці).
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
Я, твій учитель, хочу, щоб ти навчився серед самостійних частин мови знаходити прикметники, правильно використовувати їх в усному та писемному мовленні, і твоє власне мовлення стало ще багатшим, виразнішим; знав та правильно визначав морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль, правильно писав прикметники за вивченими орфограмами.
А чого ти чекаєш від уроку? Чого саме ти хочеш навчитися на цьому уроці? Які нові знання хочеш отримати на уроці?
Запишіть у зошити своє очікування від уроку!!!
Завдання для учнів.
Хочу зазначити, дітки що ви вже знайомі з прикметником ще з початкових класів, пам’ятаєте дітки як Ваша перша вчителька заохочувала Вас до вивчення прикметника , тому ми сьогодні повторюємо вивчене і поглиблюємо ваші знання про цю частину мови-Чарівний та недзвичайний прикметник.
1.Гра – найрозумніший «Я знаю, що…»
Ваше завдання: по черзі один за одним називаєте усі відомості про прикметник.
Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.
1. Слово вчителя
Чи знаєш ти… що назва прикметник вперше з’явилася в підручнику Я.Головацького «Граматика руского язика» (Львів, 1849 рік). Отже, їй 163 роки.
2.Формулювання визначення
Прикметник – це повнозначна (самостійна) змінна частина мови, що виражає ознаку або властивість предмета і відповідає на питання Який? Яка? Яке? Які? Чий? Чия? Чиє? Чиї?
Материнська ласка, батькова порада
3. Робота в міні- групах
Для того, щоб розпочати вивчення прикметника, вам необхідно провести деякі мовні дослідження:
1 група – з’ясувати загальне значення прикметника із прикладами;
2 група – дослідити морфологічні ознаки, дібрати приклади;
3 група – визначити синтаксичну роль, навести власні приклади.
На цю роботу у вас є 5 хвилин.
Представники від кожної групи презентуйте ваші дослідження.
Складання узагальнюючої таблиці із доповненнями учителя .
Прикметники можуть означати:
колір, форму, смак, матеріал, розмір, вагу, приналежність.
Доберіть власні приклади до визначень.
Зауважте!
Ознаку предмета, крім прикметника, можуть передавати й інші частини мови:
Назвіть у групі слів прикметники:
Десятий, хтозна – який, надшвидкісний, Тетянин, всякий, такий, материн, блискавичний, двадцятиповерховий, далеко, прочитаний, вродливий, запечений.
Запишіть їх у зошит
Фізкультхвилинка
Все в порядку, спочивайте.
Дружно руки підіймайте –
Все прекрасно, опускайте.
Нахиліться, розігніться, нахиліться, розігніться…
Станьте прямо, усміхніться.
За ручки сусіди по парті візьміться.
Закріплення вивченого
1. Гра«Розумне перо»
Запишіть текст, додаючи прикметники, які б точно характеризували той чи інший предмет. Визначте рід, число, відмінок прикметників та його синтаксичну роль.
Мова об’єднує в собі народну мудрість. Прилучення дитини до краси рідної мови розпочинається з бабусиних милих казок і материнської колискової пісні. Поетові могутнє слово джерельцем струмує в мені. У скарбниці людських почуттів найкращий скарб – повага до своєї мови.
Перевіряємо завдання.
2. Гра «Четверте зайве».
Завдання: визначити в кожній групі «зайве» слово, обґрунтувати свій вибір, із «зайвими» словами скласти словосполучення.
1) Залізний, дерев’яний, широкий, золотий:
2) Високому, високий, високі, високочолий;
3) Білий, біленький, білизна, білуватий.
3. Творче завдання
Шлях в життя дає, мов мати.
Кличе мудрості пізнати.
От урок останній. Квіти.
Линуть діти в світ радіти.
А у неї — інші діти!
Перед вами акровірш. Згадайте. Що таке акровірш? Напишіть на тему акровірша свою творчу роботу.
Узагальнення і систематизація вивченого
Творча робота:
- Потрібно відгадати казкових героїв, скласти з ними речення,використовуючи прикметники .
Діти повинні обрати епізод казки і обіграти його, не використовуючи слова,а тільки рухи.
Підсумок уроку. Домашнє завдання. Оцінювання
1. Домашнє завдання
Шановні діти прошу Вас виписати 5 речень про рідний край, підкреслити прикметники, визначити їх граматичні ознаки і синтаксичну роль.
2. «Незакінчене речення»
На уроці я навчився…
Найважче мені було,,,
Мені найбільше сподобалося…
Я б хотів(ла) …
3. Я – учень
Я – хочу знати
Я – думаю
Я – вмію
Я – знаю
Я- особистість творча
Я- зірка
Дякую за урок!Зустрінемося з Вами у четверг .З нетерпінням чекаю ваших оригінальних та цікавих робіт!
На все добре!!!