Урок української мови

Про матеріал
Пропоную розробку уроку з української мови для учнів 6- го класу . Наявні вправи ,тести .За допомогою цього уроку можна з легкістю засвоїти новий матеріал.
Перегляд файлу

                                                                                                Головченко К.С-3УА;

                   Конспект уроку по темі :Прикметник.

Тема уроку:Прикметник,загальне значення ,морфологічне вираження та синтаксичні функції прикметника як частини мови.

Мета уроку: поглибити знання учнів про прикметник як частину мови; формувати вміння відрізняти прикметники від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного й

доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні;розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, творчі уміння, уміння аналізувати та  робити висновки

Обладнання:Підручник для 6 класу з української мови,зошит,мультимедійна дошка, ноутбук та презентація з теми «Прикметник».

Хід уроку:       Оголошення теми та мети уроку.

  • Мотивація навчання школярів.
  • Сприйняття й засвоєння учнями шкільного матеріалу.
  • Завдання для учнів.
  • Вправи.
  • Робота з підручником
  • Творча робота.
  • Робота з зошитом.
  • Закріплення вивченого матеріалу.
  • Домашнє завдання.

 

Оголошення теми та мети уроку.

Темою нашого уроку є Прикметник, його загальне значення ,морфологічне вираження та синтаксичні функції прикметника як частини мови.

Метою нашого уроку є поглиблення знання учнів про прикметник як частину мови; формування  вміння відрізняти прикметники від інших частин мови; правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного й доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні;розвивання  логічного  мислення, уваги, пам'ятті, творчого уміння, уміння аналізувати та  робити висновки.

 

Мотивація навчання школярів.

Записуємо число, класна робота, тема уроку ( на дошці).

Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Я, твій учитель, хочу, щоб ти навчився серед самостійних частин мови знаходити прикметники, правильно використовувати їх в усному та писемному мовленні, і твоє власне мовлення стало ще багатшим, виразнішим; знав та правильно визначав морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль, правильно писав прикметники за вивченими орфограмами.

А чого ти чекаєш від уроку? Чого саме ти хочеш навчитися на цьому уроці? Які нові знання хочеш отримати на уроці?

Запишіть у зошити своє очікування від уроку!!!

Завдання для учнів.

Хочу зазначити,  дітки що ви вже знайомі з прикметником ще з початкових класів, пам’ятаєте дітки як Ваша перша вчителька заохочувала Вас до вивчення прикметника , тому ми сьогодні повторюємо вивчене і поглиблюємо ваші знання про цю частину мови-Чарівний та недзвичайний прикметник.

1.Гра – найрозумніший  «Я знаю, що…»

Ваше завдання: по черзі один за одним називаєте усі відомості про прикметник.

 Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

1. Слово вчителя

Чи знаєш ти… що назва прикметник вперше з’явилася в підручнику Я.Головацького «Граматика руского язика» (Львів, 1849 рік). Отже, їй 163 роки.

2.Формулювання визначення

Прикметник – це повнозначна (самостійна) змінна частина мови, що виражає ознаку або властивість предмета і відповідає на питання Який? Яка? Яке? Які? Чий? Чия? Чиє? Чиї?

Материнська ласка, батькова порада

3. Робота в міні- групах

Для того, щоб розпочати вивчення прикметника, вам необхідно провести деякі мовні дослідження:

1 група – з’ясувати загальне значення прикметника із прикладами;

2 група – дослідити морфологічні ознаки, дібрати приклади;

3 група – визначити синтаксичну роль, навести власні приклади.

На цю роботу у вас є 5 хвилин.

Представники від кожної групи презентуйте ваші дослідження.

 Складання узагальнюючої таблиці із доповненнями учителя .

 Прикметники можуть означати:

колір, форму, смак, матеріал, розмір, вагу, приналежність.

Доберіть власні приклади до визначень.

Зауважте!

Ознаку предмета, крім прикметника, можуть передавати й інші частини мови:

  • Дієприкметник – підбілена хата.
  • Дієслово – біліє навколо.
  • Іменник – білизна навколо.
  • Прислівник – узимку в лісі біло.
  • Порядковий числівник – шостий клас.

 Назвіть у групі слів прикметники:

Десятий, хтозна – який, надшвидкісний, Тетянин, всякий, такий, материн, блискавичний, двадцятиповерховий, далеко, прочитаний, вродливий, запечений.

Запишіть їх у зошит

Фізкультхвилинка

Все в порядку, спочивайте.

Дружно руки підіймайте –

Все прекрасно, опускайте.

Нахиліться, розігніться, нахиліться, розігніться…

Станьте прямо, усміхніться.

За ручки сусіди по парті візьміться.

 Закріплення вивченого

1. Гра«Розумне перо»

Запишіть текст, додаючи прикметники, які б точно характеризували той чи інший предмет. Визначте рід, число, відмінок прикметників та його синтаксичну роль.

Мова об’єднує в собі народну мудрість. Прилучення дитини до краси рідної мови розпочинається з бабусиних милих казок і материнської колискової пісні. Поетові могутнє слово джерельцем струмує в мені. У скарбниці людських почуттів найкращий скарб – повага до своєї мови.

Перевіряємо завдання.

2. Гра «Четверте зайве».

Завдання: визначити в кожній групі «зайве» слово, обґрунтувати свій вибір, із «зайвими» словами скласти словосполучення.

1)         Залізний, дерев’яний, широкий, золотий:

2)         Високому, високий, високі, високочолий;

3)         Білий, біленький, білизна, білуватий.

3. Творче завдання

Шлях в життя дає, мов мати. 
Кличе мудрості пізнати. 
От урок останній. Квіти. 
Линуть діти в світ радіти. 
А у неї — інші діти! 

Перед вами акровірш. Згадайте. Що таке акровірш? Напишіть на тему акровірша свою творчу роботу.

Узагальнення і систематизація вивченого

Творча робота:

- Потрібно відгадати казкових героїв, скласти з ними речення,використовуючи прикметники .

Діти повинні обрати епізод казки і обіграти його, не використовуючи слова,а тільки рухи.

 Підсумок уроку. Домашнє завдання. Оцінювання

1. Домашнє завдання

Шановні діти прошу Вас виписати 5 речень про рідний край, підкреслити прикметники, визначити їх граматичні ознаки і синтаксичну роль.

2. «Незакінчене речення»

На уроці я навчився…

Найважче мені було,,,

Мені найбільше сподобалося…

Я б хотів(ла) …

3. Я – учень

Я – хочу знати

Я – думаю

Я – вмію

Я – знаю

Я- особистість творча

Я- зірка

Дякую за урок!Зустрінемося з Вами у четверг .З нетерпінням чекаю ваших оригінальних та цікавих робіт!

На все добре!!!

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Holovchenko Kristina Serhiivna
Додано
18 травня 2020
Переглядів
338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку