Урок української мови

Про матеріал
Урок розроблено у відповідності із вимогами НУШ, з використанням новітніх технологій, групової та парної роботи, Стане у нагоді для учителів, які викладають у 2 класі.
Перегляд файлу

 

Урок української мови

2 клас

Тема. Олег Буцень «Солодкий дощ». Передбачення змісту твору за заголовком. Порівняння вірша Л.Костенко та казки О.Буценя.

Мета. Формування предметних компетентностей: розширення та поглиблення знань учнів про слова, що називають ознаки предметів, впізнавати їх серед інших слів, поглиблювати знання про значення слова, розвивати вміння учнів слухати та розуміти зміст прочитаного, передбачати зміст твору за заголовком,  вміння аналізувати та порівнювати зміст текстів, знаходити спільне та відмінне.

Формування ключових компетентностей: вміння вчитися: розвивати критичне мислення, стимулювати творчу уяву учнів, вміння висловлювати власні думки; компетентності в галузі природничих наук: розвивати інтерес до природи, прагнення спостерігати за нею, досліджувати та робити висновки; комунікативної: розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас, виховувати вміння слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування; соціальної: співпрацювати в парах та групах; екологічної компетентністі: виховувати турботливе ставлення до навколишнього світу.

Обладнання: мультимедійний комплект, презентація до уроку,іграшковий мікрофон, картки для парної та групової роботи, ілюстрації до твору, «дерево очікувань», кубик Блума, цеглинки LEGO.

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Мовленнєва розминка       (Слайд 2 - 3)

Задмухуємо свічку.

Надуваємо кульку

2. Робота над загадкою          (Слайд 4)

А ви знаєте, малята,

В лісі є велика хата.

В ній мисливці працьовиті

Скрізь полюють: в травах, в квітах.

А як здобич важкувата,

То гуртом несуть до хати.                                 

                                    Людмила Паниченко

3. Вправа «Дерево очікувань»                          (На дошці)

  • Лютий  - останній місяць зими. Ми з нетерпінням очікуємо весни. Пропоную прикрасити дерево очікувань зеленими листочками. Напишіть на стікерах , що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
  • Прикріпіть листочки на дерево, озвучуючи свої передбачення.

4. Інтонаційне читання                                    (На дошці)

Мурахи гуртом і лева здолають

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Сьогодні на уроці ми будемо чарівниками, які вміють заглядати  у майбутнє. Прочитаємо цікаве оповідання. Спробуємо висловлювати власні думки з приводу прочитаного. Працюватимемо зі значенням слів. А також будемо порівнювати зміст творів.
  • Отже, як бачите, роботи у нас багато. Бажаю всім успіхів.  Вперед до нових знань!

ІV. Засвоєння нових знань

  1. Інтонування речень. Робота в парах         (на картках)

Вправа 1

  1. Вправа «Передбачення»       (Слайд 6)
  • Сьогодні ми опрацюємо казку Олега Буценя. Його портрет ви можете побачити на екрані.          
  • Прочитайте заголовок казки.
  • Поміркуйте про що може йтися у творі з таким заголовком. Чи може дощ бути солодким?
  1. Підготовка до читання твору. Читання слів «блискавкою»   (Слайд 7)

Розвідка

вогка

мляво

потвора

волохата

 бідолаха

 просякла

дзвінкоголосі

невдоволено

 обтрусився

заметушилися

  1. Робота в групах. Працюємо з підручником.

Щоденні 5. Читаю для когось.

  • Відкрийте підручники на с. 27.Знайдіть казку О.Буценя «Солодкий дощ».
  • Читання «ланцюжком»
  • Читайте почергово по три речення.

(Читання учнями у півголоса)

  • Чи сподобалась вам казка?
  • Хто найточніше передбачив зміст?
  • Чиє передбачення було найцікавішим?

Щоденні 5. Висловлюємось за змістом прочитаного. Робота з «читацьким колесом»

  • Про кого йдеться в казці?
  • Коли відбуваються описані дії?
  • Що налякало муравлика?
  • Чому мурашва обнюхувала муравлика?
  • Чому береза плакала?
  1. Словникова робота.          (Слайд 8 – 9))

Щоденні 5. Збагачуємо свій словниковий запас.

  • Дібрати слова, протилежні за значенням

Мляво - … (бадьоро),  вогка - …(суха), волохата – …(гладенька).

  • Дібрати слова, близькі за значенням.

Репетувати - … (кричати, галасувати), ніяковіти - …(знітитись, соромитися), просякнути - … (промокнути).

Фізкульт хвилинка     https://youtu.be/kNWwid8OAVM

  1. Вправа «Кубик Блума»
  • Запропонуй свою назву казки.
  • Назви основні риси муравлика. (Прикріпити на дошці)
  • Чому автор написав цю казку?
  • Поділися своїми думками, почуттями від прочитаного.
  • Придумай продовження казки.
  1. Гра «Склади вежу з цеглинок»
  2. Робота в парах. Гра «Склади прислів’я»          (на картках)

(Відкрити прислів’я на дошці)

V.  Порівняння творів. Визначення спільного і відмінного за допомогою кругів Ейлера – Вейна.  (Робота на магнітній дошці)

VІ. Перегляд відео про мурах    https://youtu.be/5JVjDSh506E

VІІ. Підсумки уроку. Рефлексія.

  • Пригадайте, які очікування у вас були на початку уроку. Чи справдилися вони?
  • Які з видів робіт ви хотіли б повторити на наступних уроках?
  • Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
  • Чи активними ви були?
  • Кому б ви хотіли розказати казку «Солодкий дощ»?
  • Чи хотіли б ви прочитати інші казки Олега Буценя?

 

 

 

    

 

 

Використовувані джерела:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Здивований смайлик: векторна графіка, зображення, Здивований смайлик  малюнки | Скачати з Depositphotos®

 

Здивований смайлик: векторна графіка, зображення, Здивований смайлик  малюнки | Скачати з Depositphotos® Здивований смайлик: векторна графіка, зображення, Здивований смайлик  малюнки | Скачати з Depositphotos®Здивований смайлик: векторна графіка, зображення, Здивований смайлик  малюнки | Скачати з Depositphotos®

Здивований смайлик: векторна графіка, зображення, Здивований смайлик  малюнки | Скачати з Depositphotos®

 

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 лютого 2022
Переглядів
624
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку