Урок української мови 2кл "Українська мова- державна мова України"

Про матеріал
Розробка відкритого уроку з української мови для учнів 2 класу. Мета уроку - виховання патріотів України, виявленння спільного між словянськими мовами.
Перегляд файлу

 

 

 

                        Українська мова

                Відкритий урок  2 –А клас

                Тема: Поняття про мову .

  Українська мова – державна мова України.

 

 

         Вчитель : Козачок Олена Олексіївна

 

                Старобільська гімназія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Уроки української мови в 2 класі спрямовані на вивчення української мови як засобу спілкування та   правил письма для молодших школярів. Виховна мета цього уроку  - дати поняття про мову як найцінніший скарб нашого народу та виховати справжніх патріотів України. На прикладах зіставлення між спорідненими мовами навчити спостерігати за написанням та вимовою назв однакових предметів у різних мовах. На кожному уроці розвивати каліграфічні навички  та  мовлення школярів. Саме цей урок був спрямований на збільшення словникового запасу учнів , уміння вільно спілкуватися українською мовою. Одною з головних цілей цього уроку є  виховання  любові до рідної мови та народних символів України. Діти самостійно готували міні проекти про рослини символи України та розповідали їх. Українська вишиванка  була одним з головних виховних моментів на цьому уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: розширити уявлення учнів про мову як найважливіший скарб українського народу,про існування різних мов; вчити спостерігати за звучанням , написанням і значенням слів у споріднених мовах;розширити знання учнів про народ та державні символи України;розвивати вміння працювати за підручником;усне мовлення та каліграфічні навички; виховувати почуття патріотизму;любов до рідної мови;бажання більше дізнаватися про неї.

Обладнання:   таблиці, підручник,зошити, фото народних символів,  картки  для роботи в парах та роботи в групах,мікрофон,плакат державних символів.

                                            ХІД УРОКУ

І.  Організаційна частина. Психологічний настрій.

- Діти ,гарний день починається з гарного настрою, веселої усмішки та корисних справ. Тож давайте побажаємо один одному доброго дня!

- Я всміхаюсь сонечку!

- Здрастуй, золоте!

- Я всміхаюсь квіточці!

- Хай вона росте.

- Я всміхаюсь сніжинкам білим !

- Що з неба сипле зима.

- Друзям усміхаюся, зичу їм добра!

( поверніться та посміхніться один одному)

 

У наш клас завітали гості! В народі кажуть , що добрий гість дому радість! Сподіваюся, що ви як і я раді нашим гостям!

 

         Пролунав уже дзвінок

        Розпочати час урок

 

       Помандруємо ми з вами

      Мови рідної стежками!

 

ІІ. Мотиваційний етап.

Ознайомлення учнів з завданнями уроку.

                Девіз

Не просто слухати ,а чути .

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати ,а міркувати.

Дружно , плідно , працювати.

 

ІІІ. Повторення вивченого.

Урок почнемо без зупинки

З каліграфічної хвилинки!

 

У у  Уу  ур  ук  ск  ий

Україна  український

Гра « Мікрофон»

  • Що означає кожне слово?
  • Назвіть голосні звуки у слові   Україна  ?
  • Поділіть слово    український  на склади рисочками.(біля дошки)
  • Чому  слово  Україна написане з великої букви?
  • Які мови ви ще знаєте?

 

ІV. Актуалізація  опорних знань , мотивація навчальної діяльності.

Робота на картках ( парами)

Утворить  пари  зі слів . Складіть  речення з однією парою.

 

росіяни                             українська

французи                         англійська

українці                           французька

англійці                            російська

Учні, які склали речення про українську мову , виходять до дошки та записує це речення всі діти.

Який висновок можна зробити зі складених словосполучень?

                   Кожен народ має  свою мову.

V. Повідомлення теми і мети уроку.

-  Сьогодні ми з вами з’ясуємо поняття рідна мова, ознайомимося  із  мовами ,спорідненими  з українською мовою. Згадаємо державні та народні символи України.

- А зараз давайте послухаємо вірш про Україну .

(Розгляд таблиці)

  • Діти, а у що вдягнена Софіка?
  • Які народні ,рослинні символи ви ще знаєте?(фото нар. символів)
  • А тепер давайте згадаємо державні символи України.(Робота за плакатом.)
  • А зараз ми послухаємо розповіді дітей про деякі рослини - символи українського народу.

VI. Вивчення нового матеріалу.

1.Бесіда.

 

- Чи можуть французи розмовляти українською?

- А українці – англійською?

- Чи можна вважати ці мови їх рідними мовами ?Чому?

- А яка мова для них рідна?

-У чому полягає різниця між рідною та нерідною мовою?

-  Назвіть свою рідну мову. Як ви до неї ставитесь?

 

2.Робота за підручником.( с.70,впр.187)

 

  • Прочитайте текст. Про що дізналися з тексту?
  • Які мови є близькими до української мови?
  • Як ви гадаєте , чому?(питання до всіх)

Наша мова дуже мелодійна, ще вона має дуже багато красивих слів, це ми з вами можемо почути з віршів  українських поетів.

Давайте звернемося до народної мудрості:

Скільки зірок на небі -  стільки й різних слів.

  • Як ви розумієте це прислів я?

3.Фізкультхвилинка.

Встаньте , діти , посміхніться ,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній

Всі до сонця потягніть.

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо  сядьте.

 

4 . Спостереження  за звучанням ,написанням і значенням слів у споріднених мовах.

  • Ми з вами з’ясували , українська мова має споріднені мови – російську та білоруську. Сьогодні на уроці ми дізнаємося як називаються одні й ті самі предмети в  Білорусії та Росії, порівняємо їх  з  українськими словами. Допоможуть нам  в цьому група дослідників .

    Україна                                     Росія                               Білорусія

 

Доброго дня                            Добрый  день                Добры дзень

картопля                                 картофель                          бульбачка

огірок                                       огурец                                   агурок

буряк                                        свекла                                     буракі

цибуля                                   лук                                             лук

 

Запишіть назви овочів у тій послідовності, як вони зображені на малюнку.

 

5.Фізкультхвилинка( для мязів рук).

6.Продовження роботи за підручником.( с.71,впр.189)

 

Прочитайте текст виразно.

  • У якій країні ми живимо? Як зветься наша мова?
  • Яка мова є державною мовою України?

Це значить , що всі документи  надруковані українською мовою.

  • Спишіть каліграфічно останнє речення(один учень під диктовку біля дошки)

7.Групова робота. Деформовані речення.

Діти поділені на 4 групи, кожна отримує завдання картці.

Учні складають прислівя про мову  зі слів , один представник від групи виходить до дошки та записує речення, пояснює його.

Всі діти записують прислівя в зошити.

VII. Підбиття підсумка.

1.Асоціативний кущ.

- Діти , зараз ми підберемо слова , які характеризують українську мову.

          державна             рідна                 материнська

                                   Українська мова

        барвінкова          соловїна            милозвучна

2.Запитання за змістом уроку.

- Що цікавого дізналися на уроці?

- Які мови є спорідненими до української мови?

- Як потрібно ставитися до рідної мови?

3. Девіз уроку.

 

Не просто слухали, а чули.

Не просто дивилися, а бачили.

Не просто відповідали , а міркували

Дружно, плідно працювали!

 

VIII. Домашнє завдання

С.71-72,вправа 191 , завдання 1,2.

Вчитель пояснює вправу, діти читають по одному  речення  та називають слова , які називають дію предметів.

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  

 

 

 

 

 

  •  

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
2921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку