Конспект уроку
української мови в 2 класі
Тема: Закріплення вивченого про слова,
які відповідають на питання хто? що?
Автор:
Байдан М. М.
вчитель початкових класів ЗОШ №4
м. Білгорода-Дністровського
2019 р.
Тема : Закріплення вивченого про слова, які відповідають на питання хто? що?
Мета : Узагальнити знання дітей про іменник як частину мови; закріпити навички роботи з іменниками; активізувати словниковий запас учнів; розвивати образне мислення, орфографічну пильність, чуття мови;
виховувати любов до природи, старанність і наполегливість у навчанні.
Обладнання : мультимедійна презентація.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організація класу до роботи.
Пролунав уже дзвінок,
Починається урок.
Він зимовий і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося обличчям до гостей
І промовим: «Добрий день»
То ж, гаразд, часу не гаймо,
Урок української мови починаймо!
ІІ.Перевірка домашнього завдання:
-А почнемо ми з перевірки домашнього завдання
1.Бесіда за змістом вправи:
- Як звали хлопчика, про якого йшлося у домашній вправі?
- Як звали його дідуся?
- Як ви написали слова «Сашко» та «Степан»?
- Чому слова Сашко, Степан пишуться з великої букви?
III. Мотивація навчальної діяльності
Дорога біла стелиться.
І краю їй нема.
Сніжок мете.Метелиця.
Прийшла до нас… (зима)
- І прийшла вона не просто так. Вона принесла незвичайну книжечку.
Чому незвичайну? А тому,що кожна її сторіночка подарує вам своє завдання.
1. Етап цілепокладання.
Для того, щоб упоратись із завданнями цього уроку, будемо працювати, слухати, мислити, писати охайно.
Отже, девіз уроку :
Не просто слухати, а ...(чути),
Не просто дивитись, а … (бачити),
Не просто відповідати, а … (міркувати),
Дружно і плідно …(працювати).
Ш.Актуалізація опорних знань.
1.Каліграфічна хвилинка.
На знак поваги до нашої гості та й за традицією почнемо працю з
каліграфічної хвилинки. Розгорніть зошити,запишіть дату.
Зверніть увагу на завдання для каліграфічного письма
Зз зз зи зм ма им ( запис на дошці)
Яке слово можна утворити з цих буквосполучень ? ( зима ) до,зима,Прийшла,нас.
Складіть з поданих слів речення та запишіть його.
Чи є в цьому реченні наш добрий знайомий – іменник?
За якими ознаками ви його впізнали?
2.Словниковий диктант
-На наступній сторінці Зима пропонує вам перевірити словниковий диктант, який написали учні 2 класу.
Лйон, знаьомий, літайут, сімя, соломйаний, шчука, бджола,марійа.
3. Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- На наступній сторінці Зима пропонує вам інтерактивну вправу «Мікрофон»
Фізкультхвилинка
Ш. Узагальнення та закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота в парах
- Зима приготувала вам нове завдання.
- Подивіться на екран. Прочитайте слова. Зараз ви будете працювати в парах.
Вам потрібно в першу колону записати слова, які відповідають на питання хто?, а в другу записати слова, які відповідають на питання що?
(Ведмідь, білка, заєць, вовк, лисиця, книжка, олівці, фломастери, іграшки, вчителька, будівельник, балерина, завірюха, Сонце, Місяць, хмара).
Висновок:
Іменники-назви істот відповідають на питання хто?.
Іменники-назви неістот відповідають на питання що?.
2. Робота в групах
- На наступній сторінці Зима пропонує вам поглянути на дошку і назвати птахів. ( Сорока, ворона, горобець, голуб, дятел, зозуля, ластівка, лелека. шпак, качка)
- А зараз ви будете працювати в групах.
Запишіть назви зимуючих птахів у дві колонки за зразком:
Один Багато
3. Бесіда
- Як взимку пташкам?
- Як їм можна допомогти?
4.Вибірковий диктант.
Послухайте вірш і зловіть «зимові » іменники хлопками.
Он як кружить метелиця
І як вертить хурделиця,
А за ними завірюха
І найменша спритна хуга
Не втомилась сніговиця
У рясній своїй спідниці
І віхола, і завія
Зашугали з вітровієм
-Запишіть їх.
- Які слова ви виписали? (взаємоперевірка)
На яке питання відповідають ці слова?
- Що означають? (Назви предметів).
- Як ми називаємо такі слова?
- Що таке іменник?
- Чим цікаві виписані іменники ? ( пов’язані з зимовою порою )
- Як вони називаються? ( близькі за значенням )
- Чому вживають синоніми у мовленні?
( Щоб мовлення було багатим, щоб не було повторів) Чим цікаві виписані іменники ? ( пов’язані з зимовою порою )
Як вони називаються? ( близькі за значенням )
- Чому вживають синоніми у мовленні?
( Щоб мовлення було багатим, щоб не було повторів)
IV Підсумок уроку
- Які ваші враження від уроку ?
Дуже ви були старанні
Отже, всі ви учні гарні.
І за працю на уроці
Вам подякувати хочу .