Урок "За вікном летить сніжок. Складання речень з використанням допоміжного матеріалу"

Про матеріал
Урок розвитку зв'язного мовлення у 2-му класі . На тему :"За вікном летить сніжок. Складання речень з використанням допоміжного матеріалу". Закріплення та повторення типів речень за метою висловлювання.
Перегляд файлу

Тема: За вікном летить сніжок. Складання речень з використанням допоміжного матеріалу

Мета: вчити школярів зв’язно та послідовно висловлювати свої думки на основі власних спостережень, складати речення з використанням допоміжного матеріалу, збагачувати словниковий запас; розвивати образне мовлення, творчість, фантазію; виховувати спостережливість, любов до природи.

Обладнання: запис твору П.І. Чайковського "Пори року”, ілюстрації, презентація.

Хід Уроку

1. Організація класу

2. Психологічний настрій учнів на урок

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Звучить вальс П.І. Чайковського.

- Сідайте зручненько, я запрошую вас у подорож. А куди ми помандруємо, вам підкаже загадка.

Чудо-сани прилетіли, скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця – білокоса, білолиця.

Рукавом махає, сріблом все вкриває. /Зима/

1. Гра «Асоціативний кущ»

Закрийте оченята. Що ви уявляєте коли чуєте слово «зима»?

Зима

2. Бесіда.

– Пригадайте, які називи мають зимові місяці?

– Чому вони мають таку назву? Пояснення походження назв місяців.

Звідки походить назва місяця Грудень? Січень? Лютий?

3. Декламування віршів про зиму

Хто з вас знає вірші про зиму? Які? Розкажіть.

- Послухайте вірш, уявіть змальовану в ньому картину, зверніть увагу, що сказано про сніжинку.

(Хлопчик зі сніжинкою читає вірша).

Упала сніжинка мені на рукав

Яка ж вона гарна, а я і не знав,

Біленька, пухнаста, така чарівна,

А я завжди думав – вона крижана…

Дивився на неї я мить чи хвилинку

«Ти звідки взялася ?» - спитав я сніжинку.

І диво маленьке, легке, невеличке

Мені відказало: «Я просто водичка»

Від сонечка раптом вона заіскрилась,

Краплинкою стала, водою зробилась.

4. Робота над віршем

Прослухайте уривок з вірша Максима Тадейовича Рильського і скажіть про що в ньому йде мова та яка може бути тема нашого уроку:

Білі мухи налетіли,

Все подвір’я стало біле

Не злічити білих мух

Що летять неначе пух.

 

 

5. Повідомлення теми і мети уроку

 Отже сьогодні на уроці ми з вами будемо подорожувати разом із сніжинкою, а звучить тема нашого уроку «За вікном летить сніжок». (слайд з презентації) Будемо вдосконалювати наші навички у складанні речень за допомогою допоміжного матеріалу.

6. Завдання уроку та очікувані результати

– А чого б ви хотіли навчитися на уроці?

– Наші з вами завдання: вчитися висловлюватися зв’язно та послідовно, вчитися складати речення з використанням допоміжного матеріалу, поповнити новими словами наше з вами мовлення.

– А де ми зможемо використати таків знання і вміння?

7. Вивчення нового матеріалу

8. “Снігопад” компліментів сніжинкам.

– Погляньте на сніжинки. Вони всі дуже різні, гарні, тендітні, неповторні.
А чому ж неповторні, запитаєте ви? Всі ж вони білі. Та вчені довели, що не існує однакових сніжинок. Сніжинка на 95% складається з повітря, а кришталики льоду відбивають промені світла, і тоді ми бачимо цю зимову красуню сріблясто-білою. Кожна сніжинка має різну форму та розмір. Найбільша в світі сніжинка випала в США 1987 року. Розмір гігантської красуні складав аж 38 см!

Вивішую на дошці .( Хмаринку , краплинку, сніжинку )

– Тож, давайте зробимо компліменти нашим сніжинкам, скажемо які вони, а потім запишемо їх у зошити.

– Сніжинці дуже приємно від таких компліментів.

Робота в зошиті ст..15 №2

 Сніг (який?) лапатий, білий, пухнастий, срібний, легенький.

Сніг (що робить?)опускається ,летить,кружляє,падає.

Хмари (які?)волохаті,пухнасті.

Хмари(що зробили?)з’явилися,насунули,налетіли.

Земля вкрилася (чим?) ковдрою,снігами,скатертиною.

9.Фізкультхвилинка 

В які ігри взимку ми граємо,

Таку фізкультхвилинку розпочинаємо.

Летять сніжинки вниз-

Підкинемо їх вгору.

У кучугурі сніговій ми вириємо нору.

На стежечці біленькій потупаємо трішки.

Надворі бабу зліпимо.

Яка вона заввишки?

Швиденько сніжку зліпимо,

Далеко її кинемо,

На руки ми подихаємо, потремо їх, зігріємо.

Робота в зошиті ст..16 №3

На небі з’явилися волохаті хмари .

З неба посипав сніг .

Він вкрив землю пухкою ковдрою .

          -Молодці діти . А Знайко хоче перевірити  , чи вмієте ви добирати влучні слова і вставляти їх у речення .

(Відео презентація)

10.Актуалізація опорних знань

  • Пригадайте з яких частин складається текст ?(зачин , основна частина , кінцівка )

Робота в зошиті ст..17№4

Чи можна назвати це текстом ?

  •  доберіть заголовок.

Завдання в зошиті ст..17№5

Завдання в зошиті ст..17 №6

( Учні зачитують складені речення )

11.Робота в групах

  • А тепер ми всі готові самі складати твори .
  • Спробуйте за «зачином» та «кінцівкою» скласти текст.

Зачин . Завітала у гості зима – чарівниця .

Кінцівка. Це зима створила таку красу .

Основна частина , опорні слова (снігова хмара , затанцювали сніжинки , наче пух, як зірочки , білою ковдрою , казкове вбрання , срібно-білі ).

Представник від групи зачитує текст .

Перевірка та редагування творів.

12.Самооцінка учнів .

Візьміть на партах сніжинки (білі, жовті , червоні ). Хто вважає , що в нього все виходило на уроці. Підійміть білу сніжинку . Хто вважає , що йому часто потрібна була допомога . Підійміть синю  жовту сніжинку .Кому було важно відповідати на уроці . Підійміть червону сніжинку.

  • Бачу ,ви критично оцінили  свою роботу .
  • Молодці !!!

13.Підсумок уроку

  • Дякую вам за урок !
  • Ви у мене молодці !
  • Ми молодці !
  • Ви розумні !
  • Ми розумні !
  • Ви найкращі
  • Ми найкращі !
  • Я люблю вас !
  • Ми любимо вас !

14.Домашнє завдання .

Створити міні книжечку і написати твір «За вікном летить сніжок ».

 

docx
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
5057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку