Урок української мови 3 клас "Підсумок з теми Речення"

Про матеріал
Урок - змагання між групами з метою у цікавій формі закріпити та узагальнити знання про види речень за метою висловлювання та інтонацією, про головні і другорядні члени речення; формулювати зв'язок слів у реченні за допомогою питань; розвивати орфографічні навички, критичне мислення; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння інтонувати, складати речення зі слів; виховувати любов до природи, естетичний смак, почуття прекрасного.
Перегляд файлу

3 клас

Тема. Закріплення та узагальнення вивченого з теми «Речення»

Мета. Формувати предметні компетентності: закріпити та узагальнити знання про речення, види речень за метою висловлювання та інтонацією, про головні і другорядні члени речення; розвивати орфографічні навички, мислення, вміння складати речення зі слів; встановлювати зв'язок слів у реченні, виховувати любов до природи;

Формувати ключові компетентності: вміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; активно використовувати рідну мову в різних комунікативних ситуаціях, побуті, освітньому процесі; опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання, визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення, навчання працювати самостійно і вгрупі; співпраця з іншими дітьми для досягнення спільної мети, дбайливе ставлення до природи; готовність брати відповідальність за власні рішення, виховання любові до природи.

Тип уроку: закріплення знань, умінь та навичок.

Обладнання: підручник «Українська мова і читання. 1 частина. 3 клас. Надія Кравцова, Ольга Придаток, Ольга Романова», презентація, завдання для груп, фішки за правильні відповіді, оцінювальні листи, подяки, відео «Струмочок».

Зміст уроку

І. Організація класу

- Станьте, діти, розігніться,

Один одному всміхніться.

Поверніться до гостей, привітайтесь:

–Добрий день! Добрий день на весь день!

А тепер тихенько всі сідаємо,

До роботи приступаємо.

ІI. Мотивація навчання, очікування від уроку

    Вправа «Криголам»

   -Яким ви уявляєте наш урок?

У успіх, уважність, усмішка

   -Без чого не обійтися на уроці?

Р робота, рух, радість, розуміння

    -Що нам несе урок?

О організованість, об’єктивність

    -Що очікуєте від уроку?

К користь, кмітливість, краса

- Скажіть, діти, чи любите ви грати ігри, змагатися?

- Сьогодні проведемо мовні змагання. Для цього об’єднаємося в команди «Розумники», «Оптимісти», «Знайки», «Завзяті читачі», «Питайлики» (назви команд вибирають діти)

ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь

 1. Зупинка «Каліграфічна»

- Урок продовжимо без затримки з каліграфічної хвилинки.

«У гру пограйте, ключове слово  уроку відгадайте» (Алфавіт по  цифрах)

(21, 7, 28, 7, 18, 18, 33) Р Е Ч Е Н Н Я

- Так. Сьогодні ми з вами будемо закріплювати свої знання  про речення.

Рр ня еч ре ен я че ч речення (записуємо)

Тепер запишіть у зошит  назву своєї команди.

 2. Зупинка «Наш девіз»

Складіть і запишіть  девіз вашої групи (спонукальне окличне речення, яке виражає назву вашої команди), озвучте для всіх  нас.

Учні з окремих слів складають девізи своїх команд, записують, озвучують.

«Розумники» Книги  читай, розуму набирай!

«Оптимісти» Радісно вчися, ніколи не лінися!

«Знайки» Мову вивчай, другу допомагай!

«Завзяті читачі» Багато  читай,  світ цікавий відкривай!

«Питайлики» Щось незрозуміло – питайся, ніколи не здавайся!

«Успіх» Себе перемагай, успіху досягай!

-Команди готові до мовного змагання?

3. Вправа «Так, ні. Як правильно?»  (Запитання до кожного учня. За правильну відповідь – фішка) Орієнтовний перелік питань.

- Речення виражає закінчену думку? (Так)

-Слова в реченні зв’язані за змістом? (Так)

-За метою висловлювання є речення розповідні, питальні, спонукальні? (Так)

-За інтонацією є речення окличні і неокличні? (Так)

-Окличні речення вимовляються з особливим почуттям, інтонацією? (Так)

-В кінці розповідного речення ставиться знак оклику? (Так. Якщо воно окличне)

-В кінці спонукального речення ставиться тільки крапка? (Ні. Знак оклику, якщо окличне)

-Звертання- це слово, або сполучення слів, яке  показує до кого звертаються у мовленні? (Так)

-Звертання є членом речення? (Ні)

-Звертання у реченні відокремлюється тільки комами? (Ні. Може ще знаком оклику)

- Підмет – це головний член речення? (Так)

-Присудок – це другорядний член речення? (Ні. Головний)

-Зв'язок слів у реченні встановлюється за допомогою питань? (Так)

-Словосполучення – це зв’язані за змістом слова? (Так)

-У словосполученні є головне слово і залежне слово? (Так)

-Питання ставиться від залежного слова до головного? (Ні. Від головного до залежного)

-Підмет і присудок – це граматична основа речення? (Так)

-Підмет і присудок – це словосполучення? (Ні. Це речення)

-Словосполучення є частиною речення? (Так)

ІV. Оголошення теми і завдань уроку.

-         Сьогодні ми узагальнюємо і систематизуємо знання з теми «Речення»

 Перш ніж почати працювати, повторимо правила роботи у групі (на дошці)

V. Повторення основних понять, закономірностей, правил з теми

4. Зупинка «Пригадаймо» ( вправи по групах «Асоціативна павутинка», сенкан, кластер). Команди складають до слова РЕЧЕННЯ. Зачитують.

- Давайте всі пригадаємо, що ми знаємо про речення?

Слова  Закінчена думка  Окличне  Неокличне

Розповідне  Питальне  Спонукальне  Речення  Підмет  Присудок

Розділові знаки  Звертання  Словосполучення

VІ. Застосування знань, розвиток мовних компетенцій.

 5. Зупинка «Творча» (Робота в групах )

- Скласти речення з частин. Речення записати. Підкреслити головні і другорядні члени речення (Зразки речень для складання).

1. Настали теплі весняні дні.

2. Сонце вище піднімається над землею.

3. Прилетіли з далеких країв журавлі.

4. Яскраво зацвіли весняні квіти.

5.Зазеленіла навкруги молода травичка.

6. Верба пишається пухнастими котиками.

7. Сильніше пригріває весняне сонечко.

8. В рівчаках біжать веселі струмки.

9. Метушаться за віконечком клопітливі ластівки.

10. Діти радіють теплим весняним дням.

Перевірка виконання робіт.  Чи можна з цих речень скласти текст?

 6. Зупинка «Фізкультхвилинка» (Руханка «Струмочок»)

З гірки на долину (піднімають руки вгору, потім присідають вниз).

З долини навпростець (піднімаються і роблять руками хвильку).

Біжить, біжить невпинно прозорий бігунець (повільний біг на місці).

Він пісеньку співає, камінчиком дзвенить (роблять оплески праворуч, ліворуч).

Щомиті підростає і вирости спішить(присідають і піднімають руки вгору).

 

7. Зупинка «Редагуємо» (Робота у групах )

 

-Знайдіть звертання у реченнях (підкресліть і поставте розділові знаки) на листку.

 

Діти прочитайте казку.

Чи хочете діти послухати пісню?

Заходьте в класс дівчатка!

Світлано Іванівно дозвольте запитати?

Іди снідати Павлику!

8.Робота з підручником

Встановіть зв’язок слів у реченнях (в зошитах)

Вправа 327 (2) –усно. Знайдіть реченням із звертанням.

Вправа 327 (3) – письмово, встановити зв'язок слів у реченні.

Вкрилася росою зоряна трава.

9. Зупинка «Відокремлюю речення від речення»

 (Самостійна робота )


Зникли знаки розділові.

Повернути їх готові?

Реченню кінець настав –

Відповідний знак постав


- Які знаки можуть стояти в кінці речення?

-Завдання (вставити розділові знаки, відокремити речення) на листку.

У лісі

Як хороше в лісі а скільки тут квітів он майнула білка куди вона зникла де її дупло а ось летить павучок куди він летить

    Весна

Весна приходить непомітно як змінюється все навкруги ось зеленіє перша травичка на деревах розпускаються бруньки прокидаються весняні квіти гарно весною

(Учні в працюють в групах перевіряють одне одного, зачитують  роботу від групи)

Підведення підсумків роботи.

VІІ. Закріплення знань і способів дій (підсумок)

9. Зупинка «Кросворд»

- Ще раз пригадати про що ми говорили на уроці, підвести підсумок нам допоможе КРОСВОРД

1. Р

2. Е

3. Ч

4. Е

5. Н

6. Н

7. Я

Кросворд «Речення».

1. Член речення, який вказує, що говориться про підмет (присудок)

2. Речення, в якому про щось розповідається (розповідне)

3. Речення, вимовлене з особливим почуттям (окличне)

4. Член речення, який вказує, про кого або про що говориться в реченні (підмет)

5. Як називається речення, в кінці якого ставиться знак питання (питальне)

6. Назва речення, яке спонукає до дії (спонукальне)

7. Як називається слово, що вказує до кого звертаються (звертання)

VІІІ. Рефлексія.

–Які завдання були найважчі?

 - Які цікаві?

-Які найлегші?

-Чи задоволені ви своєю роботою на уроці? За що похвалите себе? Друзів?

- Оцініть свою роботу в групі (на картках).

Підведення результатів змагання.

Нагородження команд подяками за активну роботу на уроці

- Сподіваюся, що всі отримані знання і вміння з теми «Речення» ви будете вміло використовувати в різних життєвих ситуаціях.

 

docx
Додав(-ла)
Людмила Левчук
Додано
20 березня
Переглядів
1135
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку