Вправи і завдання з теми “Речення”

Про матеріал
Вправи і завдання з тем “Речення” Систематизувати та узагальнити знання учнів за темою «Речення»; перевірити рівень мовних знань і вмінь з теми; розвивати акуратність; виховувати культуру оформлення письмових робіт
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вправи і завдання з теми “Речення”

Номер слайду 2

Прочитай. Поділи текст на речення Їжачок боїться води хитра лисиця закочує їжачка в річку у воді їжачок розгортається тоді лисиця хапає його зубами. Назви підмет і присудок в кожному реченні Їжачок боїться води. Хитра лисиця закочує їжачка в річку. У воді їжачок розгортається. Тоді лисиця хапає його зубами.

Номер слайду 3

Із поданих рядочків вибери і випиши речення. Постав в кінці необхідні знаки Зі сцени лунає весела Незабаром виступатимуть наші учні Вони теж беруть участь Щасливих переможців вітали друзі Директор школи вручив їмstyle.font. Stylestyle.font. Weightstyle.text. Decoration. Underlinestyle.font. Stylestyle.font. Weightstyle.text. Decoration. Underlinestyle.font. Stylestyle.font. Weightstyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 4

Зі слів кожного рядка склади і запиши речення сховалось, за верховіттям, сонце, дерев; в, прохолодно, й, лісі, волого; дихає, земля, й, оживає, вільно; ворухнувся, ось, листочок, торішній; зелена, виткнулась, з-під нього, травичка Сонце сховалось за верховіттям дерев. В лісі прохолодно й волого. Земля вільно дихає і оживає. Ось ворухнувся торішній листочок. З-під нього виткнулась зелена травичка. Чи можна назвати ці речення текстом? Чому? Добери заголовок

Номер слайду 5

Зі слів кожного рядка склади і запиши речення дитячий, відкрився, школи, Недалеко, від, садочок. буваємо, у, маленьких, Ми, часто, друзів, наших. пісні, танці, з, дітьми, Розучуємо. моделі, Хлопчики, літаків, виготовляють. лялькам, Дівчата, шиють, сукні. Недалеко від школи відкрився дитячий садочок. Ми часто буваємо у наших маленьких друзів. Розучуємо з дітьми пісні, танці. Хлопчики виготовляють моделі літаків. Дівчата шиють сукні лялькам.

Номер слайду 6

Пошир речення, запиши текст Надійшла осінь. Пожовкла трава. Листя почало сохнуть. Подув вітер. Хмаринки заплакали. Ми повернулись. Надійшла дощова осінь. Пожовкла зелена трава. Яскраве, багряне листя почало сохнуть. Подув холодний, колючий вітер. Хмаринки заплакали холодним дощем. Ми повернулись з прогулянки.

Номер слайду 7

Прочитай вірш. Скільки в ньому речень? Назви основу кожного речення Жовтень. Тихо осінь ходить гаєм. Ліс довкола аж горить. Ясен листя осипає. Дуб нахмурений стоїть. Надія Приходько На яке питання відповідає слово осінь? Чому про осінь сказано, що вона ходить гаєм? Склади за малюнком  кілька речень про осінь

Номер слайду 8

Продовж словосполучення Білі тумани пливуть по холодній землі. Тумани (що роблять?) …... ; тумани (які?) ….. ; пливуть ( по чому?) ……… ; землі (якій?) ……… .пливутьбіліпо земліхолодній .

Номер слайду 9

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Встанови зв’язок слів у реченні. Познач словосполучення. Визнач граматичну основу. Між густими деревами в садочку в’ється синій барвінок.

Номер слайду 10

Перебудуй розповідні речення в спонукальні Діти читають книжки. Вчителька провела інструктаж на уроці інформатики. Мама купила Володі теплу шапку. Учні дбайливо ставляться до природи . За поданою схемою склади спонукальне речення _________ , ________ ________ , __________ _________ . Діти, читайте книжки. Вчителько, проведіть інструктаж на уроці інформатики. Мамо, купи Володі теплу шапку. Учні, дбайливо ставтеся до природи. Школярі, відвідуйте бібліотеку, читайте книги.

Номер слайду 11

Спиши. У кінці речення постав потрібний розділовий знак. Визнач вид речення за метою висловлювання. Корінь життя() Де він росте() Де цвіте і коли() Що давав корінь щасливцям, що знаходили, що вживали його() Для чого дарували його батьки своїм дочкам при шлюбі() Чому поранені чи хворі повзли за ним чи ждали його з тайги, як чуда()Женьшень Корінь життя. (Розп. р.) Де він росте?(Пит. р.) Де цвіте і коли? (Пит. р.) Що давав корінь щасливцям, що знаходили, що вживали його? (Пит. р.) Для чого дарували його батьки своїм дочкам при шлюбі? (Пит. р.)Чому поранені чи хворі повзли за ним чи ждали його з тайги, як чуда? (Пит.р.)

Номер слайду 12

Прочитай текст. Випиши одне розповідне, одне питальне і одне спонукальне речення Бережи ялинку Скільки років росте ялинка? Лісова красуня росте довго. Шкода рубати ялинку тільки для новоріч – ного свята. От і зроби сам новорічний букет. Це можуть бути гілки якогось дерева в поєднанні з ялинковими. Можна додати свічку, засушені квіти, пташине пір’я, новорічні прикраси. Приємно зробити новорічний букет своїми руками! style.font. Stylestyle.font. Weightstyle.text. Decoration. Underlinestyle.font. Stylestyle.font. Weightstyle.text. Decoration. Underlinestyle.font. Stylestyle.font. Weightstyle.text. Decoration. Underlinestyle.font. Stylestyle.font. Weightstyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 13

Прочитай речення, спиши, підкресли звертання Яке це щастя, друже, горіти, а не тліти. Мужай, прекрасна наша мово, серед прекрасних братніх мов! І я, твій син, Вітчизно, зростав, під небом чистим і змужнів. Випиши слова з префіксами. Прекрасна, прекрасних, зростав, змужнів. Яке це щастя, друже, горіти, а не тліти. Мужай, прекрасна наша мово, серед прекрасних братніх мов!І я, твій син, Вітчизно, зростав, під небом чистим і змужнів.

Номер слайду 14

Спиши, вживаючи звертання у потрібній формі. Постав пропущені розділові знаки Ти прекрасна вечірняя (зоря)! Урочисто й лагідно ти сяєш. (Мама) іде вже зима, снігом травицю вкриває. Скажи мені (фантазія) дивна як помогти в безмірнім людськім горі? Ти прекрасна, вечірняя зоре!Урочисто й лагідно ти сяєш. Мамо, іде вже зима, снігом травицю вкриває. Скажи мені, фантазіє дивна, як помогти в безмірнім людськім горі? Леся Українка

Номер слайду 15

Прочитай вірш. Випиши речення, в яких є порівняння. До виділених слів добери антоніми Вже сонечко в море сіда, У тихому морі темніє. Прозора, глибока вода, Немов оксамит зеленіє. На хвилях зелених тремтить Червонії іскри блискучі. І ясним огнем миготять, Мов блискавка з темної тучі. А де корабель наш пробіг, Дорога там довга й широка, Біліє, як мармур, як сніг. Прозора, глибока вода, Немов оксамит зеленіє. І ясним огнем миготять, Мов блискавка з темної тучі. А де корабель наш пробіг, Дорога там довга й широка, Біліє, як мармур, як сніг. Глибока – мілка, блискучі – тьмяні, ясним – темним, темної – світлої, довга – коротка, широка – вузька. біліє – чорніє.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Презентації
НУШ
Додано
5 листопада
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку