Урок української мови 4 клас на тему: "Початкова форма прикметників"

Про матеріал
Урок української мови для 4 класу на тему:"Початкова форма прикметників" за підручником К. Пономарьової. Метою уроку є удосконалення навички учнів відмінювати прикметники; вчити ставити прикметники у початкову форму; визначати відмінок прикметників вжитих у тексті; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську, загальнлкультурну компетентності; виховувати повагу до рідної мови, розвивати пізнавальний інтерес, розширювати знання про традиції Іспанії.
Перегляд файлу

Тема.  Початкова форма прикметників

Мета: удосконалювати навички учнів відмінювати прикметники; вчити ставити прикметники у початкову форму; визначати відмінок прикметників вжитих у тексті; формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, розвивати пізнавальний інтерес, розширювати знання про традиції Іспанії.

 Обладнання: мультимедійний комплект, картки, ілюстрації

Хід уроку

І. Організація класу

 1. .Обмін емоціями

Прапор Іспанії купити київ магазин прапорів

2. Показ прапора Іспанії  - Це прапор якої країни? Куди ми сьогодні вирушаємо? Назвіть столицю Іспанії.

3. Привітання іспанською (Ола! Буенос діас!)

4. Наші передбачення

 - Яку тему будемо вчити?

 - Про що б ви хотіли дізнатись?

 - Чому ви б хотіли навчитись?

 - Що для цього треба зробити?

ІІ.. Повторення вивченого.

1. Збираємо речі для подорожі

 Робота над ребусом, в якому зашифровано слово «ваніль»

В 16 столітті іспанські мореплавці познайомили Європу з ваніллю.

Складіть речення зі словом «ваніль». Запишіть його, визначте основу речення

Зробіть звуко-буквений аналіз слова «ваніль».

2. Словниковий диктант

Широкий, веселий, зелений, вербовий, солов’їний, бездушний, м’ятний, розкішний, життєрадісний.

- До якої частини мови належать всі ці слова. Доведіть.

3. Інтерактивна вправа «Інтерв’ю»

З нами подорожує журналіст студії «Прикметник»

Прикметник – це частина мови, яка називає……

      У реченні прикметники пов’язані з…….

      Прикметники відповідають на питання …

      Прикметник стоїть у тому ж роді, числі і відмінку, що і……

 

4. Реєстрація в аєропорту.

Провідміняйте словосполучення «Мальовнича Іспанія»

 

5. Інтерактивна гра «Чарівне сито» (визначаємо відмінок прикметників у словосполученнях)

Яскраве сонце, запальної музики, на високих ходулях, іспанським дітям, у вуличних виставах, гарним освітленням.

 

ІІІ. Основна частина

- Сьогодні ми дізнаємося багато цікавого про звичаї і традиції іспанців.

1. Робота за вправою 1 с.68 - робота в парах (пари 1 ряду завдання 1, другого- завдання 2, третього- завдання 3)

- Розповісти друзям про цікаві факти, знайти прикметники. Записати всі прикметники у стовпчик

 Цікава

бадьорі

ранкову

в українській

іспанські

дитячі

найменших

популярних

дитячих

2. «Кластер» Доповнюємо інформацію про прикметник.

Початковою формою прикметника є називний відмінок чоловічого роду.

Фотографуємо правило

Повертаємося до впр.1 і визначаємо початкову форму прикметників.

Цікава - цікавий

бадьорі - бадьорий

ранкову - ранковий

в українській - український

іспанські - іспанський

дитячі - дитячий

найменших - найменший

популярних  - популярний

дитячих – дитячий

Самоперевірка

3.Хвилинка релаксації «Сієста»

Сіє́ста — пообідній короткий відпочинок, що є загальною традицією деяких країн, особливо зі спекотним кліматом.

   Сядьте зручно, розслабтеся, закрийте очі…, відчуйте своє тіло…Приємна хвиля спокою охоплює вас…

    Уявіть собі, що ви лежите на прекрасній лісовій галявині… Над вами ясне голубе небо… Ви лежите у високій траві і дивитесь в небо…Навкруги вас чарівний аромат квітів, літають метелики. Ви чуєте пташиний спів…, відчуваєте енергію землі. Світить яскраве сонце, теплий промінець попадає на ваші груди, його тепло розливається по всьому тілу. Кожна клітиночка вашого тіла наповнюється енергією і відновлюється.

А тепер ви добре відпочили і по рахунку від 5 до 1 відкриєте очі і повернетеся в попередній стан.

5, 4, 3, 2, 1 – відкрийте очі.   

 

4.  Досліджуємо медіа

В Іспанії цікаві звичаї і уподобання. Про яке захоплення іспанців говорили на минулому уроці.

Що таке корида? Чи хотіли б ви побачити кориду?

Сьогодні дізнаємося про ще одне цікаве свято Іспанії.

Вправи 3-4

- Що цікавого дізналися про свято Ла Томатіна?

Спишіть останнє речення, знайдіть прикметники, підкресліть їх, визначте  відмінок.

5. Робота в групах

Завдання 1 групі

Прочитати речення, визначити, які прикметники вжиті в у початковій формі. Підкресліть їх.

У тренажерний зал зайшов молодий інструктор. Сірий котик заліз у синій рюкзак. Задоволений Петрик тримав у руці великий шматок пирога. Тенісний м’ячик закотився під журнальний столик.

Завдання 2 групі

Прочитайте словосполучення. Підкресліть прикметники. Поставте їх у початковій формі і запишіть.

Вечірня казка, молодого хлопця, у темному небі, яскравим сяйвом, зоряної ночі, в осінню пору, золоті листочки.

 

Завдання для 3 групи.

За малюнком придумати два речення, вживаючи прикметники в початковій формі. Підкресли їх.

 

Конспект заняття для середньої групи «Розфарбувала осінь листячко»

6. «Асоціативний кущ»

Іспанія – це…

7. Міні – твір «Чому я хочу побувати в Іспанії»

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ

— Якими прикметниками можна охарактеризувати наш урок? (Повчальний, цікавий, неповторний...)

— Чи справдились ваші сподівання щодо нашого уроку?

— Як визначити початкову форму прикметників?

— Оцініть свою роботу на уроці?

 

 

 

 

docx
Додано
12 листопада 2022
Переглядів
12966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку