Урок української мови 4 клас "Рід іменників"

Про матеріал
Розробка уроку української мови з теми "Рід іменників" включає в собі цікаві ігри, віршоване правило і казку про рід іменників, які допоможуть учням швидше засвоїти матеріал уроку .
Перегляд файлу

Українська мова 4 клас

Тема. Рід іменників:  чоловічий, жіночий, середній. 

Мета .  Актуалізувати знання учнів  про рід іменників (чоловічий рід,

            жіночий рід, середній рід); вчити учнів усвідомлено розрізняти рід іменників;

            виховувати любов до рідної мови.

Обладнання : підручник «Українська мова» Вашуленко М.С. , картки із завданнями

Тип уроку : комбінований

                                                             Хід уроку

І. Організація класу

1.Знову пролунав дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Сіли , діти, всі рівненько,

Спинки ваші всі пряменькі.

Дружно будем працювати,

Щоб знання хороші мати.

2.Вправа « Мозковий штурм»    

- Яким ви уявляєте наш урок? (цікавим, корисним)   

ІІ .Актуалізація опорних знань

    Гра «Мікрофон»

  1. Фронтальне опитування

-  Що таке іменник?    

- На які питання відповідає іменник? Наведіть приклади. 

- Які іменники ми відносимо до власних, які до загальних? Наведіть приклади.  

- Які числа має іменник? Наведіть приклади.  (слайд 4)

         2. Каліграфічна хвилинка

ЇЖ  аг ом вч ьт ві фі

Граматичне завдання:

- Складіть речення із словом “їжак”

 - Надпишіть частини мови над кожним словом

- Підкресліть основу речення.                      

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

           Казка про рід іменника

Давно-давно в одній країні жив собі король. Звали його Іменник. Іменник у всьому любив лад. Він був дуже багатим і пишався цим.

     Одного разу він завів собі великий журнал, щоб вести облік підлеглих.

      Ось прилетів метелик, Іменник сказав: «Він мій!» Заспівав соловей – «Він мій», прилетів горобець – «Він мій», стрибнув коник-стрибунець – «Він мій», йде хлопчик – «Він мій». Коли ж король побачив дівчинку, то казав: «Вона моя». Моя також була земля, береза, осика, трава, білка…

      На все інше іменник казав: «Воно моє». Моє озеро, море, курча, кошеня, вікно, білченя тощо. Усе було записане в журналі у три стовпчики.

     - чоловічий рід – він, мій,

      - жіночий рід – вона, моя,

     - середній рід – воно, моє. 

ІV.Повідомлення теми і мети уроку

-Сьогодні на уроці ми пригадаємо, який рід мають іменники і будемо

вчитися  визначати рід іменників.

V. Вивчення нового матеріалу.

          1.Гра «Чарівні будиночки». Колективна вправа

-Дібрати до кожного роду слова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Спиши речення, вставляючи замість крапок слова мій, моя, моє, він, вона, воно.

         1. ….. брат – агроном,..... працює в полі.

          2...... сестра – вчителька, ….. працює в школі.

          3. ….. пальто висить у шафі, ….. нове.

3. Розучування віршованого правила

Дітям пам’ятати слід,

Що іменник має рід.

Чоловічий - значить «він»:

Учень, хвіст, портфель, пінгвін.

А жіночий рід - «вона»:

Дружба, ластівка, весна.

Є й середній рід - «воно»:

Вухо, яблуко, вікно.                   

VІ. Фізкультхвилинка

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу

 

        1.Робота з підручником.

 Коментоване письмо за вправою 98 ст.50

        2. Робота в групах  

І ГРУПА  - завдання : від слів-іменників ч.р. утворити іменники ж.р. та с.р.(лев, вовк, гусак,кріль)

ІІ ГРУПА – завдання :  записати  іменники у три колонки (ч.р., ж.р., с.р.)

  Квітка, тополя, сонце, поле, мяч,  дідусь, земля, дерево, равлик, листок, собака, море, хліб,  місто,

ІІІ ГРУПА – завдання : скласти 3 речення, з іменниками кінь, дерево, зима. Визначити їх рід .Знайти граматичну основу.

Презентація результатів групової роботи.

 -Як утворються  іменники за родами?

- Що допомогає визначати рід  іменників?

- Якими членами речення виступають іменники?

VІІІ. Рефлексія уроку 

Метод “Незакінчене речення”

Ми навчилися …………………

Дізналися ………………………

Зрозуміли ………………………..

Мені сподобалося ………………..

У мене виникали труднощі… 

ІХ .Оцінювання навчальної діяльності учнів на уроці.

Х. Домашнє  завдання

Диференційоване завдання:

1) Вправа 99, с. 50.

2) з орфографічного словника виписати

по 5 іменників ч.р.,ж.р., с.р.; з трьома скласти речення   (слайд 15)

 

 

 

docx
Додано
16 січня
Переглядів
43
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку