Урок української мови 8 клас. Однорідні члени речення

Про матеріал
Домогтися засвоєння правил, що визначають основні випадки вживання розділових знаків при однорідних членах речення, формувати в учнів уміння і навички знаходити у реченнях пунктограму “Кома між однорідними членами речення”, пояснювати її за допомогою правил і правильно вживати у тексті; розвивати логічне мислення, пам’ять, навички аналізу; виховувати культуру усного й писемного мовлення, любов до рідного краю, усної народної творчості нашого народу.
Перегляд файлу

Розділові знаки при однорідних   членах речення

 

 

 

 

 

Мета: домогтися засвоєння правил, що визначають основні випадки вживання розділових знаків при однорідних членах речення, формувати в учнів уміння і навички знаходити у реченнях пунктограму “Кома між однорідними членами речення”, пояснювати її за допомогою правил і правильно вживати у тексті;

          розвивати логічне мислення, пам’ять,  навички аналізу;

          виховувати культуру усного й писемного мовлення, любов до рідного краю, усної народної творчості нашого народу.

 

 

Тип уроку: узагальнення і систематизація вивченого

 

 

 

Обладнання: схеми, карти, ілюстрації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Дайте відповідь на запитання, навівши приклади із домашньої роботи.

І гр.. – інсценує самостійно складену казку, в якій головний герой Півень і дає відповідь на питання:

  • які члени речення називаються однорідними?

 

ІІ гр.. – зачитує повідомлення “ Курка свійська  “ і дає відповідь на питання:

  • які члени речення можуть бути однорідними?

ІІІ гр.. – зачитує уривки з українських народних казок, персонажем яких є Півень і дає відповідь на питання:

  • з якою інтонацією вимовляються однорідні члени речення?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Слово вчителя.

Діти, сьогодні у нас на уроці незвичайний гість – саме той півень, про якого вже так багато говорилось.

  1. Прочитати на дошці текст, виписати речення з однорідними членами речення і намалювати схеми.

 

В українському фольклорі півень завжди був шанованою “персоною” серед птахів: орлів, соколів, журавлів, синиць... Він – символ стабільності, удачі й достатку. В народі кажуть:

  Без півня хата глуха.

  Кому ведеться, тому й півень несеться.

З давніх часів півень в обійсті був живим “годинником”, своєю піснею він проголошував настання трудового дня, звеселяв селянське подвір’я. Навіть загадки є такі:

    Двічі родився, у школі не вчився, а години знає.

Піснярські уміння півня – привід для і для похвали, і доброго кепкування, і соковитого гумору:

   Чи півень співає, чи забуде, а день буде.

Народ вирізняє показну гоноровитість і хоробрість півня. У цій якості він стає “героєм” кпинів:

І півень серед курей хоробрий.

У фольклорі відзначаються окремі елементи статури півня, зокрема його гребінець: “Кожен когут на свій гребінець гордий”.

Загадка питає: “Має гребінець – не може ним чесатися. Хто це?”

Прислів’я відповідає:” Півнячим гребенем голови не розчешеш “.

А ще є дитячі лічилки:

     Стоїть півень на току

     У червонім чобітку.

      Будем півника просити:

      “Ходи жито молотити!”

Ось такий він, півень, в уяві українців.( Учні роблять повідомлення, схеми речень вивішують на дошці).

 

 4.Робота з картками.

Кожна група отримує картки із завданням. Записати речення, пояснити вживання розділових знаків.

 

І гр.. От зійшлися вони утрьох: хижий вовк, ведмідь-бурмило і вепр – усе компанія весела.

Дерева, греблі, птиці – все тремтіло, бо Перун кресав об скелі блискавиці.

Я називаю своїх національних геніїв: Сковорода, Шевченко, , Франко, Леся Українка, Довженко.

Шаблі й пістолі, коні й курені, пожарища й побоїща, вогні – усе спеклось, переплелось на видноколі.

Спитали Клима раз, яка найкраща птиця: чиж, соловей, чечітка чи синиця? Голодний Клим озвався баса: “Найлучча птиця – ковбаса!”

Ранок все відчарував: сині квіти поміж трав і метелика, і бджілку, і в цвіту вишневу гілку, всіх людей, і звіра , й птицю.

 

ІІ гр.. Не вб’є мою любов ні спека дня, ні бурі, ні морози.

          Теслярі робили мости на Дніпрі, і Дінці, і на тихому Збручі.

           Ви що більше любите: ліс чи море?

           На високих горбах шуміли дуби і липи, а не клени.

 

ІІІ гр..  Запахло осінню, в’ялим тютюном, тонким туманом.

             Любіть травинку, тваринку, сонце завтрашнього дня, вечірню в попе    лі жаринку, шляхетну інохідь коня.

              Минає день, тиждень, місяць, півроку збігло за водою.

              Скоріше б побачити свою єдину, відчути її руки на своїх плечах.

              Вечір гаптував небеса золотом, сріблом, бурштином.

(Діти роблять повідомлення, поповнюють на дошці схеми, яких не вистачає, узагальнюють і систематизують матеріал)

 

5. Опрацювання теоретичного матеріалу підручника.

ІV. Підсумок уроку.

       Бесіда.

V. Домашнє завдання. Опрацювати теоретичний матеріал підручника, виконати вправу...

 

doc
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
730
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку