Українська мова. НУШ. Тема дня.Апостроф

Про матеріал
Тема дня.Апостроф Мета:поглибити знання учнів про апостроф; вчити правильно вимовляти, читати і списувати слова з апострофом; вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; формувати пізнавальні інтереси, робити висновки; виховувати уважність, працьовитість, старанність.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________            Українська мова  2  клас

 

Тема місяця.

Тема тижня.

Тема дня. Апостроф

Мета: поглибити знання учнів про апостроф; вчити правильно вимовляти,

читати і списувати слова з апострофом; вдосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; формувати пізнавальні інтереси, робити висновки; виховувати уважність, працьовитість, старанність.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Продовжує текст (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями

Читає слова із вивченими буквами

Читає вголос тексти, складені з 5-6 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)

Розгадує ребуси

Відтворює графічні знаки за зразком

Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються

Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням

Записує тексти з 5 – 6 коротких речень

Записує текст з 3 – 4 поширених речень, який створює на основі поданих непоширених речень

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)

Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів)

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

Форма проведення: віртуальна подорож у природу

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Настрій хом’яка»

Описание: G:\Відкриті уроки\2 клас НУШ\Українська мова\Апостроф\kisspng-hamster-kitten-whiskers-clip-art-cute-hamster-meng-meng-da-da-5aa7645d6a63b3.0235339515209196454358.jpg Описание: G:\Відкриті уроки\2 клас НУШ\Українська мова\Апостроф\images.png Описание: G:\Відкриті уроки\2 клас НУШ\Українська мова\Апостроф\main_772494_original.png Описание: G:\Відкриті уроки\2 клас НУШ\Українська мова\Апостроф\kisspng-hamster-whiskers-clip-art-guinea-pig-cat-hamster-clipart-pet-hamster-775562-free-hamster-5b6e80cab26bc2.1014232615339685867308.jpg

ІІ. Етап цілепокладання

Казкотерапія від Щокастика

Прослухати казку  «Зникнення Апострофа».  У тридев'ятому царстві є незвичайна країна Фонетика.

Якось у цій країні сталася надзвичайна подія — зник Апос­троф. У Фонетиці почався страшний безлад. Всі люди почали неграмотно писати та вимовляти слова. Люди не могли нормально порозумітися!..

Треба негайно шукати Апостроф.

До пошуків залучили найкращі сили. І ось що з'ясували слідчі. Кома, що мешкала у сусідній країні, давно заздрила Апострофу, оскільки він був такий же, як і вона, але завжди стояв вище. Можливо, це її рук справа?

— Діти, може, ми зможемо допомогти знайти Апостроф, якщо з'ясуємо, для чого він вживається? Ось нам хом’як Щокастик приніс вірш, що має назву «Апостроф».  Прочитаймо його.

Апостроф

Знак апострофа у слові

лиш тоді поставиться,

якщо голос через [й]

раптом спотикається.

Вимовляємо плавно й ніжно:

свято, мавпячий, зоря.

Але рвучко й неспокійно:

б'ю, п'ю, в'янути, бур'ян.

Повідомлення теми і мети уроку

 

ІІІ. Етап цілереалізації

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

Робота з підручником. Вправа 63.

Вправи на вправляння у вимові слів з апострофом.

Як вимовляється приголосний звук перед апострофом? (твердо)

Хом’як Щокастик хоче розповісти вам історію, яку почув  від свого друга хом’яка Тіма.

Технологія «Джигсоу»

Про хом'яка Тіма

Настала зима. Вона не лякала маленького рудого хом’ячка Тіма, який жив на підвіконні у власній клітці. В його затишному кубельці завжди було тепло і він майже весь час спав. Прокинеться, визирне подивитися, що в світі робиться, побачить, як вітер хитає голі дерева або мете хурделиця, і знову йде спати. Та одного разу Тімка прокинуся від незвичних звуків – хтось стукав у вікно.

  • Як ви гадаєте, що це були за звуки?

Він здивовано виліз дивитися, що сталося. За вікном надутий, замерзлий горобець, від голоду і холоду він тремтів і тулився до шибки, щоб хоч трошки зігрітися. Тімці стало дуже шкода маленького горобчика, але що він міг зробити?

  • Що далі зробив хом’як?

Як покликати своїх найкращих друзів – Катрусю і Максима? Вони добрі, щодня годують хом’ячка, може придумають, як допомогти бідолашній пташці? Тімка подумав, подумав, і почав гукати господарів, бігав по клітці, дряпав лапками папір, голосно гукав. На шум до кімнати зазирнула Катруся, підійшла до клітки і теж побачила замерзлого за вікном горобця.

  • Чи допоможуть діти горобцю?

– Ой, бідолашний, голодний, певно, замерз зовсім. Максиме, а йди-но сюди!

– Що сталося?

– Та дивись, тут пташина, їй холодно і, напевно, вона дуже голодна.

– Чекай, я миттю, - Максим вибіг з кімнати, а за хвилину повернувся зі жменькою пшона, відчинив кватирку і сипнув прямо під дзьоба здивованому горобцю.

  • Чи прийняв їжу горобець?

Горобець недовірливо дзьобнув зернину, а потім радісно склював ще кілька. Зупинився і злетів з підвіконня, щоб одразу повернутися з друзями. Горобці поїли і почали весело цвірінькати біля віконця, дякуючи.

– Напевно, треба було б зробити годівничку, – сказав Максим.

– Давай зробимо!

Діти заходилися робити годівничку, щоб і міцна, і досить велика, а хом’ячок Тімка спокійно заснув знову в своєму кубельці. Добре, що в нього такі гарні друзі!

  • Які враження  у вас  викликала казка?
  • Визначить реальні події та казкові.
  • Чи виготовляєте ви годівнички на зиму?

Робота з підручником. Опрацьовуємо правило на сторінці 25

Візьміть до уваги!

Букви перед апострофом позначають тверді приголосні звуки.

ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО

Каліграфічна хвилинка.

Ми у п’ятницю купили хом’яка.

Гра «У два стовпчики»

— Запишіть спочатку слова, у яких букви я, ю, є, ї позначають два звуки, а потім — ті слова, у яких вони пом’якшують попередній приголосний.

Ясен, лялька, юшка, поїзд, стоїть, тюльпан, ллє, єнот.

— Які звуки можуть позначати букви я, ю, є, ї?

— Скільки звуків позначають ці букви у словах кожного стовпчика?

Робота з підручником. Вправа 64.

Індивідуальна робота з картками.

 

І рівень.

Випиши слова з апострофом. Склади звукову модель слова м’ята.

Наше подвір’я

    Гарно навесні у нашому дворі. У садочку співають солов’ї. На подвір’ї є клумби. Під парканом росте м’ята. Жодна бур’янина не залишилась у садочку та на подвір’ї.

 

 

ІІ рівень

Прочитай. Запиши слова, в яких треба поставити апостроф.

Ім..я, п..ять, повітр..я, в..юн, л..юблю, б..ють, р..юкзак, бур..я, подвір..я, бур..ян.

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ рівень.

Використовуючи подані малюнки склади речення.

G:\Відкриті уроки\2 клас НУШ\Українська мова\Апостроф\homyak.jpg  G:\Відкриті уроки\2 клас НУШ\Українська мова\Апостроф\28621.q4pvt0.490x350.jpg

 

ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

Вимова і написання слів

Гра «Обведи потрібне»

— Обведіть букви, після яких може ставитися апостроф.

д, г, б, п, в, л, ф, м, т, р

Гра «За алфавітом»

Спишіть слова за алфавітним порядком. Поставте наголос.

П’ять, б’ють, здоров’я, солов’ї, полум’я, рюкзак, м’ята, реп’ях, пір’я.

— Поясніть уживання апострофа в словах.

Гра «Коли так кажуть?»

— Слова з апострофом слід читати так, щоб після твердих приголосних перед я, ю, є, ї звучав [й].

Робить п’яте через десяте. (Робити як-небудь.)

Запасливий як хом’як. (Чому?)

— Спишіть, поділяючи слова для переносу. Поставте наголос.

— Як треба переносити слова?

Робота з підручником. Вправа 65.

Перегляд відео про життя хом’яка. + Метод «Навчаючи- вчусь»

https://www.youtube.com/watch?v=X1z1JSHv5-w

Діти отримують 2-3 речення цікавих фактів про хом’яка і зачитують їх згідно нумерації.

ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

Перегляд відеоматеріалів

https://video.novashkola.ua/2-klas/ukrayinska-mova-2-klas/urok-09/

Інтерактивні вправи

https://learningapps.org/3377628

https://learningapps.org/523650

https://learningapps.org/2659443

ТЕАТРАЛІЗУЄМО

Робота у домашніх групах. Випереджальне завдання.

Розіграйте сценку між комою та апострофом.

  • Про що вони можуть сперечатися?
  • Чому вони можуть радіти?

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Інтерактивна вправа з мультимедійною презентацією «Поради від хом’яка»

Послухаємо порад від хом’яків та вирішимо чи завжди потрібно дослухатися до всіх порад.

 

  •  Як вимовляються приголосні перед апострофом? Наведіть приклади.
  •  Перед якими буквами пишеться апостроф? Наведіть приклади.
  • Чи сподобався вам урок?
  • Чи все вдалося під час уроку?
  • З чим виникли проблеми? Що ви не зрозуміли?

 

1

 

docx
Додано
7 серпня 2022
Переглядів
858
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку