Тема: Поняття про слова – назви ознак предметів (прикметників)
Мета: формувати поняття про слова, які називають ознаки предметів, вміння ставити запитання до означених слів в однині і множині (без вживання термінів), вчити розпізнавати предмети за їх ознаками; збагачувати лексичний запас учнів; виховувати старанність, уважність.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: мультимедійна презентація, ПК, інтерактивна дошка.
Хід уроку
Вже пролунав шкільний дзвінок.
Покликав всіх він на урок.
Все. Вже час.
Роботу починає клас.
• Вправа «Очікування».
ll. Актуалізація опорних знань.
Робота зі слайдом: Слайд 2
Наша матінка завія
Нас із сита всюди сіє.
А як сонце припече –
Ми струмочком потечемо.
Робота зі слайдом: Слайди 3 – 4
Зошит свій ви відкривайте,
Та під нахилом кладіть.
Сядьте рівно, не зігніться.
За роботу враз візьміться.
Робота зі слайдом: Слайд 5
- Вона принесла вам план уроку. (натиснути)
- Від хвилини каліграфії (натискати по черзі), яка вже пройшла, сніговою стежиною ми дійдемо до палацу «Частини мови», де нас чекає чарівник, через місток потрапимо до Комп’ютерного містечка, попрацюємо з підручником, через сквер Творчості дістанемося двору Розваг.
Метод «Мікрофон» слайд 6
Завдання:
питання що? ставлять…
- Молодці діти, ви чудово впорались з цим завданням.
lll. Мотивація навчальної діяльності.
Робота зі слайдом: Слайд 7
- Привіт, друзі! Я – чарівник – художник. Хочете зі мною потоваришувати й довідатися, як мене звуть? Тоді виконайте мої завдання, і я відкрию вам свої таємниці і своє ім’я.
Робота зі слайдом: Слайд 8
- Відгадайте загадки чарівника. (натиснути)
lV. Повідомлення теми і мети уроку.
Робота зі слайдом: Слайд 9
- Отже, на сьогоднішньому уроці ми почнемо вивчати слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які?.
V. Сприймання й усвідомлення нових знань.
1. Аналіз мовного матеріалу.
Робота зі слайдом: Слайд 10, 11
- Що означають слова, які вставили в текст загадок? (Це прикмети предмета, за якими його можна впізнати.)
Робота зі слайдом: Слайд 15
Ознака – це (натиснути після відповіді) характерна риса, прикмета, за якою можна визначити що – небудь, відрізнити предмет від інших.
Робота зі слайдом: Слайд 16
Робота зі слайдом: Слайд 17
4. Заучування правила.
Робота зі слайдом: Слайд 18
- Прочитайте слова, які відповідають на запитання яка?
- Прочитайте слова, які відповідають на запитання який?
- Прочитайте слова, які відповідають на запитання яке?
- Прочитайте слова, які відповідають на запитання які?
- Що називають ці слова?
- Якщо ми говоримо про ознаки одного предмета, то ставимо які запитання? (Який?, ...)
- Якщо ми говоримо про ознаки багатьох предметів, то ставимо які запитання?(Які?)
Робота зі слайдом: Слайд 20
Vl. Осмислення нових знань.
1 . Дидактична гра «Відгадай, хто я?».
Робота зі слайдом: Слайд 21
- Чарівник нам каже, якщо точно описати предмет за допомогою ознак, то його можна впізнати навіть тоді, коли ми його не бачимо. Давайте пограємо у гру «Відгадай, хто я?».
Руда, хитра, хвостата – це … (лисиця - натиснути)
Вухатий, боязкий – це … (заєць - натиснути) слайд 23
Мала, спритна, руда – це … (білочка - натиснути) слайд 24
Робота зі слайдом: Слайди 25
Настала зима. Настала чарівна зима.
Випав сніг. Випав пухнастий сніг.
Vll. Підсумок уроку.
- Ознаки за чим називають ці слова?
- Чи потрібно вживати ці слова у мовленні?
- Чому?
Робота зі слайдом: Слайд 26
- Ось і наша Сніжинка.
VIII. Рефлексія.
- Яку користь приніс вам сьогоднішній урок?
- Чарівник хоче подарувати вам за хорошу роботу чарівні різнокольорові зірочки. А ще він хоче, щоб цеглинками ЛЕГО ви відмітили свою роботу. Отже, зараз ви вкажете колір сходинки, на якій стоїте після сьогоднішнього уроку. Піднімаємо цеглинку того кольору, якого сходинка, яку ви обираєте. (Дарую зірочки)
- Я можу тільки сказати, що діти 2 класу - молодці. А чи дійсно обрали ту сходинку, перевіримо на наступному уроці.