Урок української мови " Письмо рядкової букви "й"".

Про матеріал
Урок проведений у День спонтанного прояву доброти (17 лютого). Сюжет полягає у тому, що діти грають роль добрих чарівників, які "оживляють Дерево добра", виконуючи різні вправи на вивчення букви "й"
Перегляд файлу

Урок української мови у 1 класі

Тема. Письмо малої букви й, буквосполучень із нею. Складання і записування слів. Написання речень.

Мета:  - обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – мякості приголосних звуків, звука (й) в різних позиціях слова, пише малі рукописні букви з дотриманням правильної форми, висоти, ширини; поєднує безвідривно елементи букв природного злиття; букви за типами поєднань: верхнє, середнє, нижнє;  записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів які пишуться так як вимовляються; списує слова і речення з рукописного тексту: перевіряє написане; творить нові слова на основі запропонованих (замінює звуки, міняє послідовність складів, замінює або об’єднує частини слова).

Обладнання. Зошит ч.2 (В. І. Наумчук), макети великого дерева і листочків, каса вивчених рукописних букв,  фішки, розрізні букви, квіточки настрою.

                                        

                                                Хід уроку

І. Організаційний момент. Емоційне налаштування.

Звучить ніжна мелодія

Доброго ранку сонечко

Доброго ранку небо

Ставитись до кожного

Із добром нам треба

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повторення і закріплення вивченого.

  • Діти у нашому класі з’явилося чарівне Дерево добра, але злий чарівник його зачаклував, тому воно сумне і без листя. Щоб його розвеселити потрібно виконати наступні завдання.
  • C:\Users\Олександр\Desktop\завантаження.jpg
  1. Робота в групах.

Розфарбувати і скласти розрізані букви. Дібрати до них рукописні великі і малі літери.

C:\Users\Олександр\Desktop\завантаження (1).jpg     C:\Users\Олександр\Desktop\Letter-puzzle_ukr-4_m.png   C:\Users\Олександр\Desktop\Letter-puzzle_ukr-28_m.png   C:\Users\Олександр\Desktop\Letter-puzzle_ukr-2_m.png  C:\Users\Олександр\Desktop\Letter-puzzle_ukr-14_m.png

 

Перевірка виконання завдання.

Кожна група називає букву і на дереві прикріплює листочки.

  • До якої букви ви не змогли дібрати рукописні?
  • До букви «й»
  • Саме сьогодні ми навчимося її писати, але трішки пізніше.

 

  1. «Протилежності».
  • Підібрати протилежність до словосполучення «злий чарівник»

(Добрий чарівник.)

  • Сьогодні ми будемо добрими чарівниками та виконаємо наступне завдання.
  1. Скласти звукову модель до слова «добрий».

Учні самостійно за допомогою фішок викладають на партах звукову модель. Перевірка виконання.

На дерево прикріплюють листочки ті,  хто виконав завдання правильно.

  1. Скласти слово «добрий» із розрізних букв на дошці.
  • Назвіть останню букву у слові «добрий».
  • Який звук вона завжди позначає?

(М’який приголосний)

  • Придумайте слова із звуком  й.

Діти, називають слова і прикріплюють листочки до дерева.

F:\Camera\IMG_20200217_113346.jpg

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Пояснення написання рядкової букви «й».

C:\Users\Олександр\Desktop\images (3).jpg

Порівняння з уже відомими буквами, а також друкованою буквою «й».

  • Маленька буква «й» складається з двох прямих похилих паличок із заокругленням унизу й окремого елементу – невеличкої лінії, прогнутої вниз, що пишеться над паличками.
  • Яку, раніше вивчену букву нагадує буква «й»? (букву и).
  • Отже, першу частину пишемо так, як букву «и». допишемо над нею невеличку вигнуту лінію зліва направо, і вийде буква «й». Пишемо під лічбу» раз - і, два-і, три.
  1. «Написання» літери в повітрі, обведення по пунктирах у зошиті.
  2. Написання рядкової букви «й». (Зошит с. 14)
  3. Вставити  букву «й» в слова (Копі..ка, Наді..ка, га.., кра.., солове.., за..чик, мі.., ма..ка).

 IV   Фізкультхвилинка.  Пісенька про доброго чарівника.

 blob:https://www.youtube.com/278e8f4d-8548-44e7-919b-54d87ee3003d

C:\Users\Олександр\Desktop\Снимок.PNG

 

V Продовження роботи в зошиті.

  1. Читання речення – прислів’я «Не відкладай роботу на суботу».

а) Діти пояснюють, як вони розуміють зміст.

       б)Аналіз речення.

У ньому п’ять слів, які між собою пишуться окремо; перше слово – пишемо з великої букви, в кінці – крапка.

в) Написання речення.

VI. Закріплення вивченого. Читання слів поданих в аналітико-синтетичній формі, пояснення та їх запис рукописними буквами.

      ма

ча

га               й  - ка

лі

ба

Після того, як запишуть, «засвічують»  по два ліхтарики (жовті кружечки) над найбільш вдалими  словами, та один червоний – де потрібно покращити письмо.

  • Діти, ви сьогодні плідно працювали, старалися і оживили наше дерево.

(Прикріплюють листочки) . Ви справжні чарівники, тому я дарую вам чудові розмальовки .

VII. Підсумок.

  • Яку букву ви навчилися сьогодні писати?
  • Що  було  цікавого на уроці?
  • Прикріпіть під  чарівним Деревом добра квіточки із зображенням настрою, який залишився у вас після уроку.

C:\Users\Олександр\Desktop\e923de499a179a4428639993b29ac1e3.jpgC:\Users\Олександр\Desktop\2899f63bd204c761bf4bd1a4af7b2c6b.jpgC:\Users\Олександр\Desktop\8646e0f5369af62116a2643d399ff04b.jpg

docx
Додано
1 березня 2020
Переглядів
2457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку