Урок української мови у 1 класі
Тема. Письмо малої букви й, буквосполучень із нею. Складання і записування слів. Написання речень.
Мета: - обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м᾽якості приголосних звуків, звука (й) в різних позиціях слова, пише малі рукописні букви з дотриманням правильної форми, висоти, ширини; поєднує безвідривно елементи букв природного злиття; букви за типами поєднань: верхнє, середнє, нижнє; записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі, а також слів які пишуться так як вимовляються; списує слова і речення з рукописного тексту: перевіряє написане; творить нові слова на основі запропонованих (замінює звуки, міняє послідовність складів, замінює або об’єднує частини слова).
Обладнання. Зошит ч.2 (В. І. Наумчук), макети великого дерева і листочків, каса вивчених рукописних букв, фішки, розрізні букви, квіточки настрою.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Емоційне налаштування.
Звучить ніжна мелодія
Доброго ранку сонечко
Доброго ранку небо
Ставитись до кожного
Із добром нам треба
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повторення і закріплення вивченого.
Розфарбувати і скласти розрізані букви. Дібрати до них рукописні великі і малі літери.
Перевірка виконання завдання.
Кожна група називає букву і на дереві прикріплює листочки.
(Добрий чарівник.)
Учні самостійно за допомогою фішок викладають на партах звукову модель. Перевірка виконання.
На дерево прикріплюють листочки ті, хто виконав завдання правильно.
(М’який приголосний)
Діти, називають слова і прикріплюють листочки до дерева.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Порівняння з уже відомими буквами, а також друкованою буквою «й».
IV Фізкультхвилинка. Пісенька про доброго чарівника.
blob:https://www.youtube.com/278e8f4d-8548-44e7-919b-54d87ee3003d
V Продовження роботи в зошиті.
а) Діти пояснюють, як вони розуміють зміст.
б)Аналіз речення.
У ньому п’ять слів, які між собою пишуться окремо; перше слово – пишемо з великої букви, в кінці – крапка.
в) Написання речення.
VI. Закріплення вивченого. Читання слів поданих в аналітико-синтетичній формі, пояснення та їх запис рукописними буквами.
ма
ча
га й - ка
лі
ба
Після того, як запишуть, «засвічують» по два ліхтарики (жовті кружечки) над найбільш вдалими словами, та один червоний – де потрібно покращити письмо.
(Прикріплюють листочки) . Ви справжні чарівники, тому я дарую вам чудові розмальовки .
VII. Підсумок.