Тема. Написання малої букви «зе». Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами.
Мета: ознайомити учнів з малою рукописною буквою з, навчити писати її; сформувати вміння читати й писати склади та слова з буквою з; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати речення; розвивати уміння розповідати за малюнком; формувати соціальну та природничу компетентність та компетентність спілкування рідною мовою; виховувати бережливе ставлення до тварин і прагнення до здорового способу життя.
Обладнання: зображення зебри, звукові фішки, картки із зображенням звірів, цеглинки ЛЕГО, графічне зображення букви «зе», мультимедійне забезпечення.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Освітні галузі: мовно – літературна, соціальна і здоров’язбережувальна.
ХІД УРОКУ
І. Вступна частина.
1. Організація класу. Створення позитивного психологічного клімату класу.
Продзвенів дзвінок.
Починається урок.
З чого ж нам його почати?....(у цікаву гру пограти).
2. Гра «Впіймай звук».
- Послухайте скоромовку і «впіймайте» звук, який найчастіше повторюється.
Заболіли в зебри зуби.
Йти до зубра, зебро,треба.
Як не хочеш буть беззуба -
Лікуватись йди до зубра.
- Який звук ви чули найчастіше?
- Про кого розповідає ця скоромовка?
- Сьогодні до нас завітала маленька зебра.
Але вона прийшла не сама, а привела своїх
найкращих друзів. Відгадайте, з ким прийшла
наша гостя?
3. Гра «Яке слово заховалося?»
За…(зайчик), зу… (зубр), зо…(зозуля), змі…(змія). Вони разом з нами хочуть навчитися писати рядкову букву «зе», склади та слова з нею.
ІІ. Основна частина.
1.Робота зі сторінкою зошита (с. 54)
1) Бесіда за малюнком.
Розгляньте уважно малюнок. З ким ще у подружилася зебра? (із козулями)
- А де мешкають ці тваринки?
А чому саме цих звірят ми бачимо на малюнку?
Складіть речення про нових друзів зебри.
2. Графічний аналіз рядкової букви «зе».
- Роздивіться рядкову букву «зе» і зіставте її з друкованою. Чим вони відрізняються?
- Порівняйте букви. Чим вони схожі?
- З яких елементів складається рукописна буква? (з двох правих півовалів, один з яких переходить в петлю)
- Наведіть олівцем півовали, зображені пунктиром на малюнку.
2. Письмо рядкової букви «зе», з відео-показом методики написання.
- Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії, ведемо вгору до лінії, заокруглюючи праворуч, потім вниз і ліворуч. Не відриваючи руки, рухом праворуч і вниз описуємо нижній півовал, який, торкнувшись міжрядкової лінії, переходить в петлю.
Фізкультхвилинка
- Веселі друзі-зайченята пропонують вам відпочити.
Забавлялись зайченята,
Виглядали маму й тата.
Ось так лапку до лапки.
Ось так шапку до шапки.
Ось так – вусом потрусимо.
Головою покрутимо.
Ось так, так!
3. Продовження роботи в зошиті.
1) Письмо складів і слів з буквою «зе».
2)Написання речень.
- Прочитайте перше речення. Скільки в ньому слів?
- Як напишемо перше слово в реченні?
- Що поставимо в кінці речення?
- Спишіть речення.
- Про кого розповідається в другому реченні?
- Спишіть це речення.
3) Пальчикова гімнастика.
- А непосиди-зайченятка знову пропонують відпочити.
Довгі вуха, куций хвіст, моркву і капусту їсть. В сніжну зиму залюбки обгризає яблуньки.
- Для того, щоб зайчики не пошкодили стовбурці молодих яблуньок, на зиму їх потрібно обмотати соломою, а для зайчиків покласти сіна і морквинку.
- А кого ще взимку треба підгодовувати? (пташок)
4) Вправа з цеглинками ЛЕГО «Пернатий друг зебри»
п |
в |
о |
з |
к |
и |
- Використовуючи букви, написані на цеглинках, побудуйте слово – назву пташки. (повзик)
5. Цікава інформація про повзика.
У повзика взимку
Ні сну, ні спочинку,
Від гілки до гілки
Снує повсякчас.
Загляне в щілинку —
Дістане зернинку,
Смачну насінинку,
Що влітку припас.
В Україні повзик звичайний, широко розповсюджений, осілий і кочовий птах. Оселяється в старих високостовбурних листяних і мішаних лісах, Нерідко гніздиться поблизу людини – в містах, селах, старих парках і садах.
Повзик майже всеїдний. Влітку харчується комахами (навіть хапаючи їх у польоті), до осені ж, з появою насіння і ягід, охоче переходить на рослинний корм. Зимою, в морози, нерідко літає на сміттєві купи. Повзик має звичку ховати знайдену їжу, якщо її кількість перевищує його апетит. Цих птахів легко в тих місцях, де люди розвішують дуплянки і готують для птахів годівниці на зиму. А до годівниць повзики прилітають разом із синицями та іншими видами птахів.
5) Списування речення поданого друкованим шрифтом.
Повзик – друг зебри. |
6) Малювання на плашці тварини, у назві якої є звук «зе».
ІІІ. Заключна частина.
1)Бесіда.
- Яку букву писали сьогодні на уроці?
- Доберіть слова, у яких буква «зе» стоїть на початку слова.
- А тепер – в середині слова.
- В кінці слова.
- Яку цікаву інформацію ви отримали на уроці?
- Хто завітав до нас на урок?
2) Відгадування загадки.
А я зебра не проста:
Без копит і без хвоста,
Лиш біленькі смужки маю.
Я лежу, а не гуляю.
Хочеш перейти дорогу? –
Я прийду на допомогу.
- Про яку зебру тут розповідається? (дорожня розмітка)
- Чому її так назвали?
3) Рефлексія. Вправа «Капелюшок для зебри»
- На згадку про цей урок розфарбуйте зебрі капелюшок, що відповідає вашому настрою наприкінці уроку, де зелений – мені все вдалося, жовтий – потрібно ще потренуватись, червоний – мені потрібна допомога.
Використана література
21 століття у початкових класах», від 28.01.2016, https://www.youtube.com/watch?v=InBt2LzEMb8