Розробка уроку у 1 класі з української мови «Написання малої букви «зе». Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами»

Про матеріал
Цей матеріал допоможе ознайомити учнів з малою рукописною буквою з, навчить писати її; формуватиме вміння читати й писати склади та слова з буквою з; удосконалюватиме вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати речення; розвиватиме уміння розповідати за малюнком; формуватиме соціальну та природничу компетентність та компетентність спілкування рідною мовою; виховуватиме бережливе ставлення до тварин і прагнення до здорового способу життя.
Перегляд файлу

Тема. Написання малої букви «зе». Письмо складів, слів і речень з вивченими буквами.

Мета: ознайомити учнів з малою рукописною буквою з, навчити писати її; сформувати вміння читати й писати склади та слова з буквою з; удосконалювати вміння орієнтуватися в сітці зошита, писати ручкою, списувати речення; розвивати уміння розповідати за малюнком; формувати соціальну та природничу компетентність та компетентність спілкування рідною мовою;  виховувати бережливе ставлення  до тварин і прагнення до здорового способу життя.

Обладнання: зображення зебри, звукові фішки, картки із зображенням звірів, цеглинки ЛЕГО,   графічне зображення букви «зе», мультимедійне забезпечення.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно – літературна, соціальна і здоров’язбережувальна.

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина.

1. Організація класу.  Створення позитивного психологічного клімату класу.

Продзвенів дзвінок.

Починається  урок.

З чого ж нам його почати?....(у цікаву гру пограти).

2. Гра «Впіймай звук».

- Послухайте скоромовку  і «впіймайте»  звук, який найчастіше повторюється.

Заболіли в зебри зуби.
Йти до зубра, зебро,треба.
Як не хочеш буть беззуба -
Лікуватись йди до зубра.

- Який звук ви чули найчастіше?         

- Про кого розповідає ця скоромовка?         

- Сьогодні до нас завітала маленька зебра.

 Але вона прийшла не сама, а привела своїх

 найкращих друзів. Відгадайте, з ким прийшла

 наша гостя?

3. Гра «Яке слово заховалося?»

За…(зайчик),      зу… (зубр),    зо…(зозуля),     змі…(змія).                                          Вони разом з  нами хочуть навчитися писати рядкову букву «зе», склади та слова з нею.

ІІ. Основна частина.

1.Робота зі сторінкою зошита (с. 54)

1) Бесіда за малюнком.

Розгляньте уважно малюнок. З ким ще у  подружилася зебра? (із козулями)

- А де мешкають ці тваринки?

А чому саме цих звірят ми бачимо на малюнку?

Складіть речення про нових друзів зебри.

2. Графічний аналіз рядкової букви «зе».

- Роздивіться рядкову букву «зе» і зіставте її з друкованою. Чим вони відрізняються?

- Порівняйте букви. Чим вони схожі?

- З яких елементів складається рукописна буква? (з двох правих півовалів, один з яких переходить в петлю)

- Наведіть олівцем півовали, зображені пунктиром на малюнку.

2. Письмо  рядкової букви «зе»,  з відео-показом методики написання.

-  Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії, ведемо вгору до лінії, заокруглюючи праворуч, потім вниз і ліворуч. Не відриваючи руки, рухом праворуч і вниз описуємо нижній півовал, який, торкнувшись міжрядкової лінії, переходить в петлю.

Фізкультхвилинка

- Веселі друзі-зайченята пропонують вам відпочити.

Забавлялись зайченята,

Виглядали маму й тата.

Ось так лапку до лапки.

Ось так шапку до шапки.

Ось так – вусом потрусимо.

Головою покрутимо.

Ось так, так!

3. Продовження роботи в зошиті.

1) Письмо складів і слів з буквою «зе».

2)Написання речень.

- Прочитайте перше речення. Скільки в ньому слів?

- Як напишемо перше слово в реченні?

- Що поставимо в кінці речення?

- Спишіть речення.

- Про кого розповідається в другому реченні?

- Спишіть це речення.

3) Пальчикова гімнастика.

- А непосиди-зайченятка  знову пропонують відпочити.

Довгі вуха, куций хвіст, моркву і капусту їсть.                                                                         В сніжну зиму залюбки обгризає яблуньки. 

   - Для того, щоб зайчики не пошкодили стовбурці молодих яблуньок, на зиму їх потрібно обмотати соломою, а для зайчиків покласти сіна і морквинку.

- А кого ще взимку треба підгодовувати? (пташок)

4) Вправа  з цеглинками ЛЕГО  «Пернатий  друг  зебри»

п

в

о

з

к

и

 

- Використовуючи букви, написані на цеглинках, побудуйте слово – назву пташки.  (повзик)

5. Цікава інформація про повзика.

У повзика взимку

Ні сну, ні спочинку,

Від гілки до гілки

Снує повсякчас.

Загляне в щілинку —

Дістане зернинку,

Смачну насінинку,

Що влітку припас.

      В Україні повзик звичайний, широко розповсюджений, осілий і кочовий птах. Оселяється в старих високостовбурних листяних і мішаних лісах, Нерідко гніздиться поблизу людини – в містах, селах, старих парках і садах.

        Повзик  майже всеїдний. Влітку харчується комахами (навіть хапаючи їх у польоті), до осені ж, з появою насіння і ягід, охоче переходить на рослинний корм. Зимою, в морози, нерідко літає на сміттєві купи. Повзик має звичку ховати знайдену їжу, якщо її кількість перевищує його апетит. Цих птахів легко  в тих місцях, де люди розвішують дуплянки і готують для птахів годівниці на зиму. А до годівниць повзики прилітають разом із синицями та іншими видами птахів.

 



 

5) Списування  речення поданого друкованим шрифтом.

Повзик – друг зебри.

 

6) Малювання на плашці тварини, у назві якої є звук «зе».

ІІІ. Заключна частина.

1)Бесіда.

- Яку букву писали сьогодні на уроці?

- Доберіть слова, у яких буква «зе» стоїть на початку слова.

- А тепер – в середині слова.

- В кінці слова.

- Яку цікаву інформацію ви отримали на уроці?

- Хто завітав до нас на урок?

2) Відгадування загадки.

А я зебра не проста:

Без копит і без хвоста,

Лиш біленькі смужки маю.

Я лежу, а не гуляю.

Хочеш перейти дорогу? –

Я прийду на допомогу.

- Про яку зебру тут розповідається? (дорожня розмітка)

- Чому її так назвали?

3) Рефлексія. Вправа «Капелюшок для зебри»

- На згадку про цей  урок розфарбуйте зебрі капелюшок,  що відповідає вашому настрою наприкінці уроку, де  зелений – мені все вдалося, жовтий – потрібно ще потренуватись, червоний – мені потрібна допомога.

 

 

 

 

 

 

 

Використана література

  1. Державний стандарт загальної початкової освіти. – К. : Початкова шк., 2018. – 10-13с.
  2. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи. – К. : Освіта, 2018. – 10-11 с.
  3. Українська мова(Навчання грамоти)1-й клас. Частина І./Т.Л. Абрамюк, Н.О. Іванова, І.О. Оніщенко/ - Х.: Вид. група «Основа», 2019.– 325с.
  4. Мельничайко О. І. Рідна мова. Добірка нетрадиційного дидактичного матеріалу. – Вид. 2-ге, переробл. і доп. – Тернопіль: Навчальна книга – Багдан, 2008. – 48 с. 
  5. Матеріали вебінару на тему: «Конструктор LEGO як  освітній  ресур   

 21 століття у початкових класах», від 28.01.2016,  https://www.youtube.com/watch?v=InBt2LzEMb8

                                                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 березня 2020
Переглядів
1376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку