Українська мова 2 клас
Тема уроку: Повторення, закріплення і узагальнення знань учнів із розділу «Досліджую значення слова».
Мета уроку: закріпити знання про лексичне значення слова, про пряме та переносне значення слів, багатозначність слова, слова близькі за значенням (синоніми) та протилежні за значенням (антоніми), вживання формул мовленнєвого етикету; розвивати творчі здібності, увагу, спостережливість учнів; збагачувати словниковий запас, розвивати інтерес до слова, творче мислення та мовлення учнів; формувати позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: урок - закріплення, урок – узагальнення вивчених знань.
Обладнання: мультимедійна презентація, ребус, картки для роботи в групах, картки для творчої роботи, паперовий м’яч, цеглинки ЛЕГО.
Освітні галузі: мовно – літературна, мистецька, здоров'язбережувальна, технологічна.
ХІД УРОКУ
І ВСТУПНА ЧАСТИНА
1. Організація класу.
Всі сідайте тихо, діти. Домовляймось не шуміти? На уроці не дрімати А старанно працювати. |
Психологічний настрой: Заплющте очі та промовте : «Я все знаю, я все можу, я все зможу». Усім бажаю успішної роботи на уроці.
2.Актуалізація опорних знань, умінь і навичок. Повторення вивченого матеріалу
1.ВПРАВА «РЕБУС».
Про що буде йти мова на уроці, дізнаєтесь коли складете перші букви назв зображених предметів.
С - слонення О- один
Л- ліс
О- огірок
В- вишня Відгадка: СЛОВО.
Слово вчителя: Молодці. Саме значення слів ми досліджували на минулих уроках. А щоб згадати весь вивчений матеріал, я пропоную пограти.
2. ВПРАВА – ГРА «КУЛЬКА»
Умови: діти передають м’ячик по черзі, коли я подам умовний знак, у кого кулька залишилась відкриває і дає відповідь на запитання.
Запитання:
Отже, сьогодні на уроці ми будемо повторювати та закріплювати свої знання, які ви вивчили про «Слово».
Давайте повторимо, що ми з Вами вивчили про «Слово», пропоную попрацювати з табличкою на екрані.
Тож відкриваємо зошити, запишемо:
Дата
КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА.
Прописувати з початку рядочка до середини рядочка будемо літеру С, а з середини рядочка до кінця літеру о. А допоможе нам в цьому наш чарівний містер олівець, пропоную переглянути. (ВІДЕО КАЛІГРАФІЧНОЇ ХВИЛИНКИ).
Для звукової схеми буде «Слово»
ІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА
1. Вправа «Вибірковий диктант».
Умови:Дівчатка виписують словосполучення, у яких слова вжиті у прямому значенні, а хлопчики – в переносному.
Гострий ніж, гостре слово, золоті сережки, золоте серце, плаче небо, плаче дитина, солодкі яблука, солодкі слова.
ПЕРЕВІРКА.
Дівчата (пряме) |
Хлопці (переносне) |
Гострий ніж |
Гостре слово |
Золоті сережки |
Золоте серце |
Плаче дитина |
Плаче небо |
Солодкі яблука |
Солодкі слова |
ВИСНОВОК: Отже, слова в прямому значенні – це звичайна, повсякденна назва чогось. А переносне значення з’являється тоді, коли справжнє значення слів переноситься на інші за схожістю ознак.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Слово учителя: Давайте повернемося до роботи, виконуючи наступне завдання. А перед тим, давайте згадаємо, що слова можуть бути близькими за значенням (синоніми) та протилежні за значенням (антоніми).
2. Гра «Влучний стрілець»
Зелений – радісний; Синій – сумний; Жовтий – добрий; Помаранчевий – кумедний; Червоний –нудний; Блакитний – тихий.
Зелений – радісний; Синій – сумний; Жовтий – добрий; Помаранчевий – кумедний; Червоний – нудний; Блакитний – тихий.
ПЕРЕВІРКА
ВИСНОВОК: отже, синоніми – це слова близькі за значенням, антоніми – протилежні за значенням.
3. Гра - змагання «Хто більше». РОБОТА В ГРУПАХ
Умови: за одну хвилину учасники групи мають написати якнайбільше ввічливих слів. За сигналом учителя діяльність у групах припиняється, підраховують і зачитують результати.
ПЕРЕВІРКА
ІІІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
1.Бесіда
2.Рефлексія
Вправа « Палець»
Якщо наприкінці уроку у Вас позитивний настрій, Вам все вдалося – направте великий палець угору, якщо настрій поганий, у Вас виникли труднощі – направте великий палець вниз.
Слово вчителя: Сьогодні ми намагалися повторити все, що вивчили у розділі «Досліджую значення слова». Дякую Вам за роботу. Ви були сьогодні справжніми молодцями.