Урок української мови «Правопис особових закінчень дієслів 3-ї особи»

Про матеріал
Методична розробка уроку української мови у 4 класі за темою «Правопис особових закінчень дієслів 3-ї особини" може бути використана вчителями початкових класів. На уроці учні ознайомляться із системою закінчень дієслів 3-ї особи однини і множини, навчаться розпізнавати дієслова 3-ї особи, правильно писати й уживати їх у мовленні; аналізувати та робити висновки. Тут використано цікаві методики з розвитку в учнів критичного мислення: вправа на включення та активізацію діяльності учнів, робота у групах за методом "Самаанське коло", вправа "Яблучко-черв'ячок" - на розвиток уваги, вправа "Подарунок" - для підтримання психоемоційного стану дітей.
Перегляд файлу

Методична розробка уроку  української мови у 4 класі

за темою «Правопис особових закінчень дієслів 3-ї особи»

 

Мета: ознайомити учнів із системою закінчень дієслів 3-ї особи однини                      і множини; вчити розпізнавати дієслова 3-ї особи, правильно писати й уживати їх у мовленні; розвивати вміння аналізувати та робити висновки, мовлення учнів, їхню увагу; виховувати любов до української мови. 

 

Хід уроку

 

I. Організація учнів до діяльності:

Учитель:

Якщо ви випили сьогодні молочко на сніданок – хлопніть 1 раз в долоні, якщо ви сьогодні їли щось солоденьке – хлопніть 2 рази в долоні, якщо обідали – 3 рази, якщо ні – 2 рази, якщо налаштовані на плідну роботу – хлопніть швиденько 4 рази.

II. Актуалізація опорних знань учнів: 

1. Написати листа своєму другові  (метод «Самаанське коло», робота у групах).

2. Назвіть дієслова та їхні закінчення. Поясніть написання дієслів. 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності:

1. Робота над прислів’ями 

Прочитайте виразно, поясніть зміст. Спишіть, вставляючи потрібну букву               на місці пропусків. Правопис дієслів поясніть. 

1). В ліс не з’їзд..ш, то й на печі змерзн..ш. 2). Не пережу..ш - не проковтн..ш. 3). Не дожен..ш і конем, що запізн..ш одним днем. 

Каліграфічна хвилинка 

Вп ере ед вперед 

  •    Доберіть до слова антонім. Складіть та запишіть речення, визначте його основу. 

IV. Повідомлення теми та мети уроку: 

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про написання закінчень у дієсловах 3-ї особи. 

- А зараз вправа «Подарунок».

- Погляньте, перед вами н слайді картинка «Подарунок». Давайте об'єднаємося в пари і подаруємо один одному подарунок, не словами, а долонями – візуалізувати долонями, те, що ми даруємо. Але є одна умова – тільки не квіти…

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу: 

1. Робота за підручником (с. 156–158), виконання вправи 306-308. 

2. Фізкультхвилинка: прийом «Яблучко-черв'ячок». 

VI. Закріплення вивченого матеріалу: 

1. Робота в парах: спишіть, ставте пропущені букви. 

1).  Раніше встан..ш — більше діла зроб..ш. 2). Коня випуст..ш — пійма..ш, слово мов..ш — не пійма..ш. 

2. Мати, говорити, везти, ходити, вести, важити, чекати. 

- Визначте закінчення. 

- Чим зумовлений вибір голосного у закінченнях дієслів? 

3. Поетична хвилинка 

- Порахуйте дієслова у вірші Л. Лужецької «Дієслово». 

4. Самостійна робота 

- Поставте дієслова неозначеної форми у форму 3-ї особи однини

(вцілити, вдарити, спіймати, відбити, закинути, покарати, влучати, прагнути, любити). 

 

VII. Підсумок уроку. Рефлексія: 

- Яку частину мови ми вивчаємо? 

- Які граматичні ознаки дієслів ви вже знаєте? 

- Що ви можете розповісти про закінчення 3-ї особи однини і множини дієслів теперішнього і майбутнього часу? 

VІІI. Домашнє завдання: 

Виконати вправу 309 (с. 158) і з гарним настроєм пригадати і повторити всі дієслова, які відносяться до професії вчитель.

 

 

 

doc
До підручника
Українська мова 4 клас (Криган С. Г.)
Додано
10 жовтня
Переглядів
28
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку