Самостійна робота
по темі «Текст. Речення. Однорідні члени речення.»
Учня/учениці_______________________________________
1 Прочитай текст. Укажи, до якого типу він належить.
Горщик
Глиняний горщик – геніальний винахід людства.
Форма горщика дуже зручна: її підказала сама природа. Точніше – фігура людини. Розмір отвору не випадковий. Якби був більший – страва швидко охолоджувалась би. Покришку горщика також задумано хитро: вона слугувала мискою.
Горщик годував усю родину, тому шанувався в нашого народу як символ достатку.
а) Текст-опис
б)Текст-міркування
в)Текст-розповідь
2. Визнач основну ознаку речення.
а) складається з слів
б) виражає закінчену думку
в) складається зі словосполучень
3. Які є види речень за інтонаційним оформленням?
_____________________________________________
4.Зазнач, до яких членів речення відносять підмет та присудок.
а) до другорядних членів
б) до другорядних і головних членів
в) до головних членів
5. Вибери правильну відповідь на запитання: «Яку назву мають члени речення, які відносяться до того самого слова і відповідають на однакові питання?»
а) головні члени речення
б) однорідні члени речення
в) другорядні члени речення
6. Склади і запиши речення із звертанням.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
7. Установи зв’язок між членами речення за допомогою питань.
Зранку весело заспівали лісові птахи.
(Хто?) ________________________ (що зробили?) _______________________
__________________________(які?)______________________________
_________________________(коли?)_____________________________
_________________________(як?)_______________________________.
8. Побудуй питальні речення за змістом розповідного. Запиши їх.
Я із задоволенням вивчаю свою рідну мову.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
9. Прочитай речення. Постав пропущені розділові знаки. Підкресли головні члени речення.
Четверокласники виконували розбір іменників за будовою і визначали закінчення основу корінь префікс суфікс у словах.
10. Розмежуй речення. Запиши текст. Добери до нього заголовок.
На краю лісу стояла хатка у ній жив дідусь він доглядав ліс і сад коло своєї хати старий лісник знав багато цікавого про життя лісових мешканців.
________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________