Урок української мови "Речення за метою висловлювання"

Про матеріал
Урок української мови в 3 класі Тема Речення за метою висловлювання . Окличні речення . Спостереження за інтонацією та розділовими знаками . Мета: розширити уявлення учнів про розповідні , питальні та спонукальні речення; розвивати навички правильного інтонування речень відповідно до мети і до розділових знаків в кінці речень ; поповнювати словниковий запас, виховувати любов до слова, дбайливе ставлення до всього живого. Обладнання: таблиці, сюжетні малюнки , предметні малюнки , картинки лісу та картинки осінньої природи , загадки, прислів'я.
Перегляд файлу

                                        Урок української мови в 3 класі

Тема    Речення за метою висловлювання . окличні речення . Спостереження за інтонацією та розділовими знаками .

 Мета:   розширити уявлення учнів про розповідні , питальні та спонукальні речення;  розвивати навички правильного інтонування речень відповідно до мети і до розділових знаків в кінці речень ; поповнювати словниковий запас, виховувати любов до слова, дбайливе ставлення до всього живого.

Обладнання: таблиці, сюжетні  малюнки , предметні малюнки , картинки лісу та картинки осінньої природи , загадки, прислів'я.

                                              Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Р-озмовляти спокійно

E –кономно працювати

Ч-ітко відповідати

E –кономно час витрачати .

Н-ове пізнавати

Н-ам будуть допомагати

я – скраво відповідати

-Яке слово утворилось з першої букви кожного рядка ?

 -Ми будемо сьогодні говорити про речення , пригадаємо , як , бувають речення за метою висловлювання

Щоб букви правильно писати

3 каліграфії треба почати .

 Букву пишу рівнесенько,

Щоб була гарнесенька

- Діти, запишіть вірно з,єднання і  каліграфічно слово

еч ен ння речення

«Мозковий штурм»

-Діти ,що ви знаєте про реченя

Інтонування речень

Весело сонечко посміхається з голубого неба

-Знайдіть в реченні головні слова. Вимовте його з окличною,питальною інтонацією.

(Веселе сонечко посміхається з голубого неба!?)

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з таблицею:

 

Р

 

 

 

О

Сонце світить на небі

 

Е

 

розповідне

 

К

 

 

Ч

 

 

 

Л

 

 

Е

 

питальне

              !

И

Що робить сонце на небі?

         !

Н

 

 

 

Ч

 

 

Н

 

спонукальне

 

Н

Сонечку, нагрій мої долоньки!

 

Я

 

 

 

Е

 

 

 

-Розкажи про сонечко

-Запитай про сонце.

-Спонукай сонце до дії

-Кожне речення вимов з підвищенням голосу.

2.Робота в групах

Вправа 81

-Кожана група працює над своїм завданням:

1-шукає і записує розповідні речення

2-шукає і записує питальні речення.

3-шукає і записує спонукальні речення .

Обов’язково звертаю увагу на правильне  інтонування речень

3.Робота в парах

Кожна пара обирає слово ,складає з ним розповідне,питальне,спонукальне речення

Діти,дітвора,школярі,учні

 (Наприклад: Діти пішли на прогулянку в парк.

Діти пішли на прогулянку?

Діти,гайда в парк!)

Результат пошуку зображень за запитом "клипарт корзина"-Помістіть відповідне слово в кошик.

 

 

 

О­­ _

= О

 

 

                                                       (учні)

 4.Відгадай загадку:

-Під хвоєю ховаються

Чи листям покриваються

 Шапки не знімають

  Дощику чекають .

 -Що це таке ? ( гриби )

Вправа 81

 -На початку осені у вересні і жовтні люди ідуть до лісу збирати гриби

 -А ви любите збирати гриби ?

-Хто з вас збирав гриби?

 -А як ще називають збирання грибів ? ( Тихе полювання )

 -Ми їх шукаємо , можемо знайти і не знайти ,тут основне - уміння знаходити гриби, знання місцевості , де вони ростуть , та які їстівні, а які ні.

-Які ви знаєте гриби ? ( Діти по черзі називають гриби і записують їх у ніжку грибника ) .

 

 

ЛІС

 

Боровичок

Лисички

Пізберезовик

Опеньки

Грузді

 

 

-Де ростуть гриби ? ( В лісі )

- Складіть розповідне , питальне спонукальне речення про ліс . Запишіть .

 ( Наприклад : В лісі ростуть дуби , клени , сосни .

- Хто живе в лісі ?

- Лісе, збережи своє багатство ! )

-А тепер прочитайте їх так . щоб я зрозуміла , що вони окличні.

                                                               Фізкультхвилинка

 Руки вгору ! Погойдали-

Це дерева в лісі

 Опустили  і стріпнули-

Збив росичку вітер.

Руки в сторони , змахнули-

Летимо, мов птахи.

Приземлились, відпочили-

Руки-крила склали.

5.Творча робота

Вправа 83

А)робота в парах

-Перебудувати речення в спонукальні. Записати утворений текст.

Люби і оберігай ліс!Не зрубуй жодного дерева без потреби. На місці вирубаних насаджуй молоді ліси.

6.Це цікаво!

-В Іспанії окличні та питальні знаки ставляться не лише в кінці речень ,а й на початку. Причому ,на початку розділовий знак ставиться сторчма, догори ногами,а в кінці –нормально.

3.Корекція і осмислення знань

-Дайте відповіді на запитання :

 1. - Куди відлітають пташки восени ?

 -Перебудуйте це речення в спонукальне .

 ( Пташки, відлітайте в теплі краї ! )

2. Я не rpyшa і не слива ,

 Але кажуть , що вродлива .

Я стою у срібнім листі ,

У червоному намисті .

 -Що це ? ( Калина )

-Складіть спонукальне речення з словом калина .

 ( Калино , подаруй мені свої плоди . )

 3. Взаємоперевірка

Діти придумують завдання своєму товаришу про речення

( Наприклад : -Що таке речення ?

                        -Які бувають речення ? )

 

4.Підсумок уроку

1.Гра « Склади найдовше речення » ( розповідне , питальне , спонукальне)

 2. - Діти , де найдовше ми з вами сьогодні були? ( у лісі )

 -Придумайте на тему « Ліс » на кожну букву слова « Речення » слово :

( можливий такий варіант )

Розповідне-       Р-ічка

Емоційне-          Е-вкаліпт

Чарівне-             Ч-ебрець

Енергійне-         Е-кологія (наука про збереження природи)

Надійне-            Н-арцис

Найкраще-       Н-агідки

Ясне-                  Я-сен

 (Дітям пояснюю,що таке екологія)

3.До букв слова «Речення» доберіть слова назви ознак.

4.-Продовжіть фразу:

- Я дізнавсь

- Я відчув…

-Мені  вдалось….

-Я зрозумів

V.Домашнє завдання

За бажанням скласти зв’язну розповідь про речення,записати.

 Вправа 84

docx
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
1401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку