Урок повідомлення нових знань. Це перший урок в системі уроків " Спільнокореневі слова". Урок з використанням ІКТ в доступній формі для учнів 3 класу. Учні долучаються на уроці і до прекрасного. Бачать, чують звуки природи.
Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації
КВНЗ КОР « Академія неперервної освіти
Відділ початкової освіти
Розробка уроку української мови для 3 класу
Споріднені слова. Корінь слова
Автор: Костянець
Тетяна Павлівна ,
вчитель початкових класів Білоцерківської спеціалізованої школи № 12
Керівник: Ткаченко Любов Петрівна
Біла Церква
2017
Мета: формувати поняття «спільнокореневі слова», дати поняття «корінь слова»; формувати орфографічну зіркість. Вчити міркувати; навичкам самоконтролю, формувати грамотність учнів. Розвивати зв’язне мовлення учнів; фонематичний слух, виховувати любов до рідного краю.
Тип уроку : повідомлення нових знань. Обладнання: комп’ютерно – орієнтоване середовище, підручники, алфавіт, індивідуальні картки, конверти з написами « Легка», « Важка», « Найважча».
Зміст уроку
І. Організаційна частина
1. Емоційний настрій уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок Сьогодні ми зробимо ще один крок
В цікаву країну Мови.
2.Мотивація навчальної діяльності
Сподіваюсь, що ви на уроці будете:
Уважними
розумними
організованими
кмітливими
І терпимості для вас, за роботу в добрий час!
ΙΙ.Мета, завдання уроку.
III. Підготовка до вивчення нового матеріалу.
1.Вибір шляху для вирішення проблеми
- Дорога наша нелегка. Перед нами три шляхи, які поведуть нас до мети виберемо з якої почнемо.( Учні вибирають легку дорогу)
2.Каліграфічна хвилинка
- Сіли всі рівненько,покладіть правильно зошит, візьміть ручку.
. Ваше завдання – записати першу літеру кожного слова.
( Директор, іграшка, черевики, очерет, руки, записати літеру и )
IV. Робота над новим матеріалом.
1. Підготовча бесіда.
- Часто родичі мають не тільки однакове прізвище, а ще й схожі зовні . В українській мові теж є слова родичі, або споріднені.
2. Пояснення нового матеріалу.
- Пора вже по другій дорозі вирушати. Вибираємо важку дорогу.
- Подивіться куди ми потрапили. Як тут гарно! Запишіть слово ліс.
- Як називається маленький ліс? (Лісок)
- Як називають людину, яка доглядає ліс? ( Лісник)
- Як називають струмок, який тече в лісі? ( Лісовий)
(Учні всі слова записують в стовпчик)
3. Релаксація. Подивіться і послухайте, яку пісеньку співає лісовий струмок?
(Учні слухають відеозапис і звукозапис)
4.Формулювання правила
4.Робота над правилом
5.Гра «Хто зайвий?»
6. Письмо по пам’яті
(Читання хором, по рядах). Запишіть речення.
Взаємоперевірка зошитів
7. Робота на картках
- Прочитайте текст.(Учні читають текст на індивідуальних картках) Зима – чудова пора року. Пухнастий сніг під ногами. Мороз щипає за щічки. А зимове повітря наповнює легені киснем.
Разом із сім’єю вирушаємо на каток. Новий каток щойно залили. Він приваблює і дітей, і дорослих. Тільки взимку можна так розважитися. Гарний зимовий день!
Яка головна думка цього тексту? ( Зима – чудова пора року) .
Яка тема тексту? (Зима)
- Який заголовок можна підібрати до теми тексту? ( Зимовий день)
Випишіть спільнокореневі слова, визначте в них корінь.
-Перевірте.( Зима, зимове, взимку, зимовий.)Учні дивляться на екран монітора.
******
Перевірка за монітором.
V. Підсумок уроку
- Що нового дізналися?
- Які слова називаються спільнокореневими?
- Що називається коренем слова?
-Дякую за роботу!
VI. Пояснення домашнього завдання.
VII. Хвилина милування природою .
- ----Наша подорож підходить до кінця. Помилуємось красою рідної природи.