Урок української мови та читання "Тематичні групи слів"

Про матеріал
Урок укранської мови та читання у 2 класі - завжди цікаво. Школярі поринають у світ слів, у світ, де кожен предмет, дія, ознака має свою назву. Групування слів розвиває критичне мислення дітей, вчить шукати аргументи під час класифікації та додає настрою в навкоишній світ.
Перегляд файлу

2 клас.            Українська мова та читання

Вчитель: Баканьова Світлана Валерііївна

 

Тема. Тематичні групи слів.

Мета. Формувати ключові компетентності:

  • Компетентність уміння вчитися;
  • Загальнокультурну компетентність;
  • Інформаційно-комунікативну компетентність;
  • Здоров’язбережувальну компетентність.

Формувати предметні компетентності: ознайомити з поняттям «тематичні групи слів»; учити розподіляти слова на тематичні групи; розвивати вміння розподіляти ряд слів на групи за смисловою ознакою, доповнювати кожну групу своїми словами; виховувати уважність.

Обладнання. Підручники, наліпки (жовтого та синього кольору), інтелектуальна гра «Розумники» (http://edugames.rozumniki.ua/) . Записи на дошці.

 

Хід уроку

№з/п

Зміст уроку

Примітка

1

Організаційний момент

  1. Читання з другом (2 хв)
  • Про що прочитав?
  1. Бажаю всім успіху (роздруківка «Сова»)
  2. Знайомство з планом уроку (запис на дошці)

Вчитель слідкує, щоб діти успішно знайшли собі пару, не допускати конфліктів у виборі місця для читання.

2

Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Розумники»
  • На які питання відповідали слова з гри?
  • Що означали ці слова?
  • Яка це частина мови?
  1. Групова робота (3 групи)       1 хв
  • До поданих слів добери назви ознак. Зразок: яблуко – кругле, стигле, соковите, зимове.
  • Презентація завдання (по групам).
  1. Каліграфічна хвилинка.

Осінь, зима, весна, літо.

Під час актуалізації знань дати можливість всім висловитися, поновити знання з теми «Іменник». Слідкувати за виконанням рутин учнями.

3

Мотивація навчальної діяльності

  1. Слухання вірша

Буква до букви –

І виникло слово.

Слово до слова –

Звучить рідна мова.

                              І.Січовик

 

 

- Як ви розумієте зміст цього вірша?

- Слово – важлива одиниця української мови. За допомогою слів ми спілкуємося, передаємо думки. Слова називають предмети (іменники), ознаки (прикметники), дії (дієслова), кожне слово має лексичне значення.

Є слова протилежні за значенням (антоніми), близькі за значенням (синоніми), пишуться однаково, але мають різне значення (омоніми).

За допомогою бесіди показати місце нової теми в системі знань по темі «Іменник». Використовувати в мовленні наукові терміни (при потребі пояснити їх значення)

4

Повідомлення теми і мети уроку

  • Сьогодні будемо працювати з посмішкою, гарним настроєм. Ми дослідимо, що слова можна об’єднувати в тематичні групи.

Націлити учнів на позитив і спільну роботу.

5

Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1. Робота в групі з підручником  2 хв

Вправа 1 с.38 – усно

Презентація роботи

  1. Гра «Один, два, чотири, всі»

(групування слів за видовою та родовою ознакою).

Вправа 2 с.38

1 крок: прочитай, подумай, як виконувати вправу.

2 крок: поспілкуйтеся в парі, як виконувати вправу.

3 крок: поспілкуйтеся в групі, щодо вправи.

4 крок: поспілкуємося разом.

  • Прочитайте вправу.
  • На скільки груп можна поділити слова?
  • Назвіть групи (планети, посуд, професії)
  • Самостійно випишіть групу, яка сподобалася (2 хв)

Перевірка роботи

  • Зачитайте, що написали.

Розвивати лідерські якості дітей, уміння дослухатися до думки іншого. Формувати уміння групувати слова в тематичні групи, доповнювати їх своїми прикладами.

6

Фізкультхвилинка «А ти готовий?»

Допомогти дітям розслабитися, відпочити, змінивши вид діяльності.

7

Закріплення матеріалу

Письмо для себе

  1. На партах є наліпки – синя і жовта. Розподіліться на дві групи. По кольору виберіть малюнок і підберіть тематичну групу слів        2 хв

Презентація роботи (під час читання намагайтеся не повторювати слова).

  1. Ігри:

Гра «Що зайве?» (вправа 4 с.38)

Гра «Доповни групу слів» (вправа 5 с.38)

 

Розвивати уміння утворити групу за певною ознакою, вибрати лідера, розподілити обов’язки. Під час ігор створити атмосферу довіри та значимості кожного.

8

Рефлексійна руханка

  • Подивіться на план роботи на уроці. Оцінимо завдання.

Вчити оцінювати свою роботу на уроці за внутрішніми відчуттями.

9

Оцінювання

  • Лідери груп, оцініть роботу вашої групи.
  • Оцінка роботи вчителя.
  • Оцінка роботи гостями.
  • Чи задоволені ви своєю роботою на уроці.

Взаємооцінювання різними категоріями.

 

Додаток 1

План уроку

  1. Читання з другом
  2. Розумники
  3. Каліграфія
  4. Робота в групах
  5. Гра «1 – 2 – 4 – всі»
  6. Письмо для себе
  7. Рефлексія

 

Додаток 2

Рефлексійна руханка

Принцип виконання:

Запропонувати учням рухом продемонструвати, чи сподобалося завдання.

  • Сісти навпочіпки – дуже низька оцінка.
  • Присісти трохи зігнувши ноги в колінах – невисока оцінка.
  • Звичайна поза, руки по швах – добра оцінка.
  • Підняти руки вгору, плескаючи в долоні, піднятися навпочіпки – дуже висока оцінка.

 

Додаток 3

Гра «Один, два, чотири, всі»

Мета: поєднання індивідуальної, парної та групової роботи, розвиток відповідальності та лідерських якостей.

1 крок: кожен самостійно читає завдання, обмірковує план виконання.

2 крок: робота в парі – поспілкуйтеся з товаришем щодо виконання завдання.

3 крок: робота в групі – поспілкуйтеся щодо виконання завдання.

4 крок: разом виконуємо роботу, повідомляючи результат роботи групи, оцінюючи роботу інших.

 

 

Додаток 4

Гра «Що зайве?»

У групі з трьох слів одне слово зайве. Назвіть зайве слово.

Липень, п’ятниця, листопад.

Сніг, град, калюжа.

Лимон, морква, апельсин.

Котлета , чай, компот.

Пшениця, картопля, жито.

(З одним зайвим словом складіть речення)

 

Гра «Доповни групу слів»

Завдання: доповніть тематичну групу слів.

Взуття: туфлі, …

Рослини: береза, …

Посуд: каструля, …

docx
Додано
9 березня 2020
Переглядів
1678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку