Українська мова 2-Б клас
УРОК КАЗКА
Тема : Перенос слів звукосполученням дж, дз.
Очікувані результати
Обладнання: малюнки бджоли, картки, презентація слова анограми, «розсипані слова».
Хід уроку
Передзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Попрацюємо старанно.
Зручно сядьте ви, будь ласка
Вирушаємо до казки.
Гра « Мікрофон»
« Хто це голосно дзижчить
І у клас до нас летить»
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
Ми повинні правильно вимовляти слова з буквосполученням дж, дз і навчитися переносити ці слова з рядка в рядок.
ІІІ. Робота над засвоєнням нових знань.
Пограємо у гру таку
Я слово зараз вам скажу
У слові дж стоїть, чи дз
На семафорі покажи.
( Джем, дзвін, зима, жить, джунглі, жоржини, бджоли, джміль, береза, дзеркало).
Письмо буквосполучень Дж, Дз, дж, дз, дзвін, джунглі.
Нам треба відгадати, які звуки живуть в будиночках на галявинці?
Це усі повинні знати,
Нас не можна роз’єднати
Відрізняємось ми чим
Літер дві, а звук один.
Наша галявина надзвичайна. На ній розсипані слова, які треба поселити в будиночок.
Запишіть кожну групу слів в окремому рядку і перевірте.
Усно поділіть слова на склади. Чи всі слова можна поділити на склади? Чому?
Кукуру – дза хо – джу
По – дзвонив са – джаю
IV. Закріплення матеріалу.
Наша бджілка зустріла Сонечко. Воно згодне нам допомогти, якщо ми справимось з його завданням. І ось завдання. Нам треба прочитати в підручнику слова, поділити їх для переносу, записати в зошиті.
( Відгадати загадку, скласти звукову модель слова).
І ГРУПА ІІ ГРУПА
Швидкокрила, невеличка Ця комаха, мов дзвіночок
Ця невтомна трудівника Підлітає до квіток.
Цілий день вона літає Черевце й кругленьке
У квітках нектар збирає Жовте в смужку чорненьку
Буде в місті і в селі Не чіпай, бо буде біль
Мед солодкий на столі. Гостре жало має.
ІІІ ГРУПА
На тонких брижить стеблинах
Між травичок і пеньків
Сині, сині звуться дзвінко
Лісові квітки
І гр. [дж] ІІ гр. [дз] ІІІ гр. [дз`]
Джміль дзиґа дзьоб
Бджілка ґудзик дзьобати
Джерело дзвоник дзінь
Джем дзеркало
джунглі кукурудза
Останнє завдання мешканців. Якщо ми його виконаємо, то друзів Бджілка врятує.
І група
к ж б д ( бджілка)
л і м е д ж ( джелі)
к и н и д з в о ( дзвоники)
ІІ група. Скласти речення із розсипаних слів.
Дзижчал, джелі й бджоли, кружляли дзвіночками над .
ІІІ група. Перетворити рослину на комаху, замінивши перший звук.
Хміль ( джміль), тварину на комаху білка – (бджілка), віночок ( дзвіночок).
V. Рефлексія. Гра « Так чи ні».
- Буквосполучення дж, дз, позначає 2 звуки?
- Зв [дж] - завжди твердий?
- Зв [дж] [дз] на письмі позначаються 2 буквами?
- При переносі дж, дз можна розривати ?
VI. Домашнє завдання с. 33, повторити правило с. 34 вправа.