Урок з української мови проведений у 2 класі на тему " Перенос слів звукосполученням дж, дз."

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для учнів 2 класу за програмою О.Савченко НУШ. В ньому подані різні цікаві і творчі завдання для учнів.
Перегляд файлу

Українська мова 2-Б клас

УРОК КАЗКА

Тема : Перенос слів звукосполученням дж, дз.

Очікувані результати

  1. Намагається писати розбірливо, охайно з однаковим нахилом букв.
  2. Дотримується культури оформлення письмових робіт.
  3. Відновлює деформований текст.
  4. Утворює й записує речення.
  5. Аналізує звуко – буквений аналіз слів.
  6. Правильно переносить слова з буквосполученням дж, дз.

Обладнання: малюнки бджоли, картки, презентація слова анограми, «розсипані слова».

Хід уроку

  1. МНПД.
  1. Оргмомент

Передзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Попрацюємо старанно.

Зручно сядьте ви, будь ласка

Вирушаємо до казки.

  1. Вправа « Очікування»
  • Діти, ви почули, що вирушаємо до казки. Що ви чекаєте від уроку?
  1. Мотивація .
  • Пригадаємо, що ми знаємо про звуки і букви .

Гра « Мікрофон»

  • Звуки це - …
  • Букви це - …
  • Звуки поділяються на …
  • Голосні звуки бувають …
  • Ми знаємо, що буква і позначає …
  • Буквосполучення дж, дз позначають …
  1. Введення казкового героя .

« Хто це голосно дзижчить

І у клас до нас летить»

  1. Звуковий аналіз слова бджола.
  • Скільки букв? Скільки звуків? Чого менше? Чому?

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

  • Діти, наша гостя розповіла сумну історію про те, що її друзі у лісі потрапили в пастку. Треба допомогти бджілці врятувати її друзів.
  • Які ж знання потрібні нам будуть на уроці ? Ви здогадалися?

Ми повинні правильно вимовляти слова з буквосполученням дж, дз і навчитися переносити ці слова з рядка в рядок.

ІІІ. Робота над засвоєнням нових знань.

  1. Гра « Семафор»
  • Щоб потрапити на фонетичну галявину виконаємо таке завдання

Пограємо у гру таку

Я слово зараз вам скажу

У слові дж стоїть, чи дз

На семафорі покажи.

( Джем, дзвін, зима, жить, джунглі, жоржини, бджоли, джміль, береза, дзеркало).

  1. Хвилинка каліграфії.

Письмо буквосполучень Дж, Дз, дж, дз, дзвін, джунглі.

  1. Гра « Розсипані слова»
  • Бджілка потрапила на лісову галявину. Тут живе мудра сова. Якщо виконаємо її завдання вона покаже нам дорогу до друзів Бджілки.

Нам треба відгадати, які звуки живуть в будиночках на галявинці?

Це усі повинні знати,

Нас не можна роз’єднати

Відрізняємось ми чим

Літер дві, а звук один.

Наша галявина надзвичайна. На ній розсипані слова, які треба поселити в будиночок.

  • Штани з джинсової тканини.
  • Дитяча іграшка, яка швидко обертається.
  • Велика муха, яка боляче кусає.
  • Сині квіти, які нагадують маленькі дзвони.

Запишіть кожну групу слів в окремому рядку і перевірте.

Усно поділіть слова на склади. Чи всі слова можна поділити на склади? Чому?

  1. Фізхвилинка (руханка).
  2. Робота з підручником.
  • Полетіла бджілка далі і зустріла Лісовичка
  • Для того, щоб він вказав нам дорогу далі нам треба виконати завдання в підручнику (вправ 65. Виписати назви тих слів розмовників у яких є буквосполучення І в. – дж, ІІ в – дз.)
  • Усно поділіть на склади. Чи всі слова можливо поділити на склади? Чому?
  1. Робота на таблиці . Пояснення вчителя .

Кукуру – дза                   хо – джу

По – дзвонив                   са – джаю

  1. Робота в парах. Вивчення вправи в підручнику .

IV. Закріплення матеріалу.  

  1. Колективна робота . Виконання вправи 66.

Наша бджілка зустріла Сонечко. Воно згодне нам допомогти, якщо ми справимось з його завданням. І ось завдання. Нам треба прочитати в підручнику слова, поділити їх для переносу, записати в зошиті.

  1. Вправа для очей.
  2. Робота в парах з картками.
  • У лісі Бджілка зустріла Чарівника. І ось його чарівна скринька. А в ній завдання на картках. Щоб виконати треба об’єднатися в пари. Поділити слова для переносу : сиджу, дзюрчать, ґудзик, дзвоник, джміль.
  • Як потрібно переносити слова з дж, дз?
  1. Робота в групах ( Завдання Лісовичка).

( Відгадати загадку, скласти звукову модель слова).

           І ГРУПА ІІ ГРУПА

Швидкокрила, невеличка Ця комаха, мов дзвіночок

Ця невтомна трудівника Підлітає до квіток.

Цілий день вона літає Черевце й кругленьке

У квітках нектар збирає   Жовте в смужку чорненьку

Буде в місті і в селі  Не чіпай, бо буде біль

Мед солодкий на столі. Гостре жало має.

                                                   ІІІ ГРУПА

На тонких брижить стеблинах

Між травичок і пеньків

Сині, сині звуться дзвінко

Лісові квітки

  1. Гра « Спіймай звук»

І гр. [дж]             ІІ гр. [дз]           ІІІ гр. [дз`] 

Джміль дзиґа                 дзьоб

Бджілка               ґудзик               дзьобати

Джерело              дзвоник            дзінь

Джем                   дзеркало

джунглі               кукурудза

 

  1. Гра « Нумо прочитай»

Останнє завдання мешканців. Якщо ми його виконаємо, то друзів Бджілка врятує.

І група

к ж б д ( бджілка)

л і м е д ж ( джелі)

к и н и д з в о ( дзвоники)

ІІ група. Скласти речення із розсипаних слів.

Дзижчал, джелі й бджоли, кружляли дзвіночками над .

ІІІ група. Перетворити рослину на комаху, замінивши перший звук.

Хміль ( джміль), тварину на комаху білка – (бджілка), віночок ( дзвіночок).

V. Рефлексія.    Гра « Так чи ні».

- Буквосполучення дж, дз, позначає 2 звуки?

- Зв [дж] - завжди твердий?

- Зв [дж] [дз]  на письмі позначаються 2 буквами?

- При переносі дж, дз можна розривати ?

VI. Домашнє завдання с. 33, повторити правило с. 34 вправа.                      

 

 

docx
Додано
21 січня 2021
Переглядів
4000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку