Урок української мови Тема "Речення"

Про матеріал
В презентації викладено такий матеріал: В гості завітає до дітей Мишка. Дидактична гра ""загадка в гості завітала" Читання по складах Звуковий аналіз слів. Дидактична гра "Засели моделі слів" Дидактична гра "Звук [м] загубився" Складання речень за малюнками Завдання додому
Перегляд файлу

Читання. Речення.

Мета: 

сформувати поняття про речення; учити складати речення та розповідати про свої враження від прослуханих творів; розвивати критичне мислення; збагачувати словниковий запас; виховувати вміння слухати;

прищеплювати інтерес до вибору професії; розвивати вміння розповідати за малюнком, сприймати на слух невеликий текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати спостережливість, уміння порівнювати, аналізувати; виховувати інтерес до читання, дбайливе ставлення до природи, працелюбність; розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку; самоорганізовуватися

 Обладнання та наочність: підручник,  презентація,  конструктор LEGO.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

Сядьте, діти, всі гарненько,

Руки покладіть рівненько,

Голову вище підніміть,

Свої плечі розведіть.

Усі, дітки, посміхніться,

Веселіше подивіться.

Психологічне налаштування.

Сьогодні ми вирушимо у мандрівку до країни Професій. Перед  нами в кожному палаці будуть відчинятися двері.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Артикуляційні вправи.

Робота зі скоромовкою.

Життєрадісні жирафи

Узяли журнал із шафи.

Його жужмили і м'яли –

Все одно не прочитали.

. Слухання вірша Джанні Родарі «Чим пахнуть ремесла».

Мають ремесла свої аромати:

Тісто в пекарні пахне, малята.

Мимо столярні пройдете зрана —

Гостро запахне стружка духмяна.

Лаком і фарбою пахне маляр,

Цеглою — муляр, замазкою — скляр.

Куртка шоферська пахне бензином,

Одяг робочий — мастилом машинним.

Пахне кондитер мускатами, тминами.

Лікар — аптекою і вітамінами.

А хлібороби, що ходять за плугом,

Пахнуть землею, полем і лугом.

Морем і рибою пахне рибак...

Тільки неробство не пахне ніяк.

Ледар пахтиться духами старанно,

Та пахне він, діти,

Усе ж препогано.

— Які професії згадано у цьому вірші?

Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні  ви навчитеся будувати речення та ознайомитеся з деякими професіями.

IІІ. Вивчення нового матеріалу

Вирушаємо до Країни професій .Ось і перший палац .Що на вас чекає? Відгадайте загадку.

Рівно цеглу викладає,

дах старанно покриває

Каменяр і покрівельник

Мають назву ,,,,(будівельник)

 

Слайд 10. Вправа «Квест-дослідження»

— Як ви розумієте слово «будує»?

-         Не завжди за одним словом можна зрозуміти , про що йдеться.

Поєднайте це слово з іншими словами: будує будинок, будує мости...

   Чи зрозуміло, хто саме це робить?

   Які слова потрібно додати?

— Отже, ви назвали речення, а не окремі слова. Повторіть нове поняття.

  Речення складається зі слів. У реченні можуть бути одне, два, три й більше слів. Щоб скласти речення, потрібно пов’язати слова за змістом так, щоб думка була зрозумілою. Будівельник будує дім.

 Послухайте вірш. Назвіть професії, згадані у вірші.

Наш кухар ,ніби боровик

Надів біленьку шапку.

Готує нам він холодник

І запікає бабку.

Смачний у кухаря пиріг,

Чудова каша манна.

Він дбає про здоров’я всіх-

Йому подяка й шана.

Спробуйте скласти речення.(Кухар готує.)

Ти на лікаря не сердься ,

Бо у нього добре серце.

Відчуває біль чужий

Він так само ,як і свій.

І завжди ,як тільки зможе

Добрим словом допоможе.

Хворим випише рецепти,

Дасть настої і таблетки.

Складіть речення.

Ось і побували ми в першому палаці.Мандруємо далі.

Фізкультхвилинка.

Час приходить для спочину

Всі стають на фізхвилинку.

Пекар борошно бере,

Пиріжки смачні пече.

Музикант на скрипці грає

Усіх діток звеселяє.

Танцювати ,що є сили

Усіх в класі розсмішили.

Клоун в цирку виступав,

Кільця вгору підкидав.

Робота з підручником.

 Гра «Речі та люди».

— Впізнайте, люди яких професій роблять ці речі.

— Хто випікає булочки, рогалики, бублики? (Пекар.)

  А хто шиє одяг для хлопчиків та дівчат? (Швачка.)

— Хто випікає торти та тістечка? (Кондитер.)

— Ви  чудово впоралися із цим завданням!

 Гра «Кому що потрібно». Пригадайте необхідні предмети для роботи фахівців.

ІV. Усвідомлення набутих знань й формування вмінь та навичок

Розкажи про професії людей, які працюють на цій вулиці. За допомогою цеглинок побудуйте речення

  1. Перукар робить зачіску.
  2. Кравчиня моделює одяг.
  3. Аптекар продає ліки.
  4. Продавчиня продає товар.
  5. Двірник прибирає вулиці.

Ви чудово справились із завданням і перед вами відчиняються двері ще одного палацу

V. Підсумок та рефлексія уроку.

Гра «Кому це потрібно».

Діти ,я буду називати  професії ,а ви –необхідні речі для цієї професії.

Кухар- плита, продукти , ніж ..

Учитель – книга ,зошит ,дошка…

Лікар- термометр ,халат ,ліки…

 Вправа «Відкритий мікрофон».

   З чого складаються речення?

   Чи можуть речення складати будь-які слова?

   Складіть речення про сьогоднішній урок.

Цеглинки настрою.

З яким настроєм ми повертаємось із подорожі? Покажіть цеглинкою

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 березня
Переглядів
34
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку