Урок української мови у 1 класі НУШ. Тема "Дитячі мрії. Звуки [м], [м’], буква М," м.

Про матеріал
Ознайомлення учнів із буквою Мм («ем»), її звуковим значенням; формування вміння читати склади з буквою «ем» та вивченими голосними, закріплення знання учнів про вивчені букви, їх звукове значення; розвиток, наскрізних умінь, зв’язного мовлення учнів, мислення, пам’яті, фонематичного слуху; виховання доброти, чуйного ставлення до мами, формування в учнів лідерських якостей, конструктивного екологічного лідерства. Використання інтерактивних методів навчання, елементів критичного мислення, конструктора "Lego".
Перегляд файлу

Остапєвська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

F:\Фото мої\з телефона\фото 2018-20 р\фото телефон\IMG_20191113_085324.jpg

 

Розробка уроку української мови (навчання грамоти) у 1 класі

 

 

 

 

Демяненко Наталія Борисівна,

учитель початкових класів

вищої кваліфікаційної категоріїї

Остап’євської ЗОШ І –ІІІІ ступенів

 

 

Остапє  2020р.

Урок навчання грамоти (читання), 1 клас НУШ

Тема: Дитячі мрії. Звуки [м], [м’], буква М, м.

Мета: ознайомити учнів із буквою Мм («ем»), її звуковим значенням; формувати вміння читати склади з буквою «ем» та вивченими голосними, закріплювати знання учнів про вивчені букви, їх звукове значення; розвивати зв’язне мовлення учнів, мислення, пам’ять,  фонематичний слух; виховувати доброту, чуйне ставлення до мами, формувати в учнів лідерські якості,   конструктивне екологічне лідерство.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: таблиця «Буква Мм», презентація, звукові фішки, картки, предметні малюнки, малюнки дітей, конструктор  «Lego», предметні унаочнення «квітка мрії», «крісло автора», підручник К.Пономарьова «Українська мова. Буквар»

Хід уроку

І.Організація класу:

Вже закінчилась перерва

І лунає вже дзвінок.

Всі зібралися у класі? (так)

Починаємо урок!

2.Вправа «Криголам»

-Що допоможе вам пізнати щось нове на уроці?

У – уважність

Р – розум

О – організованість

К- кмітливість

3.Вправа «Мій настрій» Створення позитивного настрою та робота зі смайликами настрою.

4.Мотивація. Слухання вірша А.Костецького «Мрія».

Бесіда «Про що  мріяв хлопчик?».

5. Хвилинка пізнання. Слово «мрія».

 Словникова робота

- Як ви розумієте слово мрія?

- Як можна сказати інакше?

Учитель пояснює, що словом мрія можна називати різні, хоч і схожі  поняття. У першу чергу цим словом називають те, що створене уявою, фантазією, тобто сам витвір уяви. Крім того, мрія – це думка про щось бажане, приємне. Рідше це слово використовують, щоб сказати про щось нереальне, нездійсненне, недосяжне, тобто про фантазію.

6.Вправа «Крісло автора». Використання інтерактивного методу «Продовж речення»:

-Я мрію про …

- Тому, що…

F:\Фото мої\з телефона\фото 2018-20 р\фото телефон\IMG_20191113_092445.jpg

 

8. Розвиток зв’язного мовлення. Визначення якостей людини, які допоможуть досягти реалізації своєї мрії. Обмін інформацією.

9. Вправа «Квітка мрії». Вироблення лідерських якостей для розвитку лідерської компетентності. Складання «квітки мрії».

- Які якості людини, на вашу думку, допоможуть досягти мрії? (Працьовитість, відповідальність, оптимізм, цілеспрямованість, витривалість, патріотичність…)

II.Актуалізація опорних знань.

 1. «Мікрофон» (Вправа «Незакінчене речення»)

То ж візьмемо «працьовитість»  та згадаємо, що нам відомо про звуки та букви?

- Звуки поділяються на …

- В українській мові голосних …?

- Це…

- А всі інші це -…

- Приголосні в свою чергу поділяються на…

- На попередньому уроці ми вивчали букву …

2. Вправа «Кола Ейлера-Венна»

- Давайте згадаємо, чи є різниця між буквами і звуками? Спробуємо їх порівняти.

 https://naurok.com.ua/uploads/files/84418/133058/144609_html/images/133058.003.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/84418/133058/144609_html/images/133058.002.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/84418/133058/144609_html/images/133058.001.pnghttps://naurok.com.ua/uploads/files/84418/133058/144609_html/images/133058.004.jpg

3. Читання складів з літерою Л.

4. Фізкультхвилинка. Танцювальна руханка (Відео «Райдуга»).

III Повідомлення теми і мети уроку:

Мотивація.

- У кожного з нас є мрія. Одні хочуть стати гарними майстрами, інші – вчителями, лікарями, шоферами, поліцейськими, артистами. Розгляньте малюнки, які ви приготували. Ким мріють стати ваші однокласники? Звідки це видно?

- Чия мрія вам сподобалася найбільше? Яка мрія викликала здивування?

- Погляньте на виставку ще раз. Якого кольору ваші дитячі мрії? (Різнокольорові, як веселка).

- Сьогодні я пропоную вам скласти «Вежу мрії» як початок вашого шляху до омріяної мети. Для цього ми будемо працювати разом, уважно слухати і виконувати завдання. Згода?

IV. Вивчення нового матеріалу.

1.Бесіда.

-  Мрія. Який перший звук в цьому слові?

-  Вимовте звук м, а тепер м’. Звук [м] — твердий, а звук [м’] — м’який.

М  - губи міцно стулені, а потім різко розкриваються, повітря проходить через  ніс і рот. (Учитель повідомляє, що два приголосні звуки, твердий [м] і м’який [м’] позначаються однією буквою М.)

2. Гра «Який звук?» (Упізнавання звуків [м], [м’] у словах.)
— Послухайте слова, які я буду вимовляти. Якщо слово починається з приголосного твердого звука [м], то показуйте фішку з однією рискою; якщо з м’якого приголосного [м’], то фішку з двома рисками.

МУРАХА,  МИШКА, МОРЖ, МОЛОТОК,  МАЛИНА, МОРОЗИВО, МУХА, МІНУС, МЕТЕЛИК, МІСТ, МІКРОФОН, МАВПА (предметні малюнки на презентації).

3.Робота зі скоромовкою.

Моржик любить океан,

Мишка – пальму і банан.

А ведмідь – ліси дрімучі

І квітковий мед пахучий.

(Визначення місця звука [м] у словах, поділ слів на склади).

4. Ознайомлення з буквою Мм «ем».

— Звук [м] на письмі позначаємо буквою «ем». Повторіть назву букви і запам’ятайте її.

— Зіставте велику і малу букви. Порівняйте їх за формою і розміром.

— Визначення букви «ем» у касі.

— На що схожа буква «ем»?

— Послухайте віршик.

Дві сестрички невеличкі

Одягли нові спіднички,

Узялись міцніш за руки

І — гулять мерщій у луки.

Біжимо — не доженем,

Не сестричок — букву «ем».

В. Гринько

— Покажіть літеру за допомогою пальців обох рук.

- Візьміть за руку товариша (робота в парі).

5. Робота з конструктором «Lego».

- Побудуйте букву М із  цеглинок  «Lego» ( робота в парі).

6.  Робота з підручником  К.Пономарьова «Українська мова.Буквар»

1) Звуко-складовий аналіз слів : «мак», «місяць», «морква», «ромашка», «сом» з опорою на схеми ( робота в парі).

2) Бесіда – вікторина

- Яка квітка є народним символом України і починається на звук  м? (мак)

-    Яке «найрідніше»  в світі слово? (мама).

3)Читання і письмо

- Знайдіть на малюнку і наведіть букву м.

 D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\2. БУКВИ СОНОРНИХ. УРОКИ № 27-37\НАЙДИ БУКВУ\Буква М.png

  • Надрукуйте літеру м за зразком.

https://naurok.com.ua/uploads/files/84418/133058/144609_html/images/133058.010.jpg

    Учитель роздає дітям сердечка, вирізані з червоного паперу, просить надрукувати на них слово МАМА і подарувати своїй матусі.

4) Гра «Метелик і квіти». Вправа для очей.

Описание: D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\2. БУКВИ СОНОРНИХ. УРОКИ № 27-37\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\img7.jpg           Описание: D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\2. БУКВИ СОНОРНИХ. УРОКИ № 27-37\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\img7 - копия - копия (2).jpg     Описание: D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\2. БУКВИ СОНОРНИХ. УРОКИ № 27-37\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\img7 - копия - копия (3).jpg     Описание: D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\2. БУКВИ СОНОРНИХ. УРОКИ № 27-37\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\img7 - копия - копия.jpg     Описание: D:\ЦЕПОВА. ВСЁ\2. РАНОК\0. ОНОВЛЕНИЙ   КОМПЛЕКТ БУКВАР +++\2. МАТЕРІАЛИ ДО  БУКВАРЯ\2. БУКВАРНИЙ ПЕРІОД\2. БУКВИ СОНОРНИХ. УРОКИ № 27-37\БУКВИ. ХУД. ОБРАЗИ\img7 - копия.jpg

- Подивіться, які незвичайні квіти ростуть на галявині. Назвіть букви, що розташовані на їхніх серединках. Зараз метелик із літерою м буде підлітати до квіток, а ви хором читати склади: ма, мо, му, ми; ам, ом, ум, им.

- Який звук позначає буква м в усіх прочитаних складах? (Приголосний твердий [м].)

5) Вправа «Сонечко» .

Наголошування прямих та обернених складів  за промінчиками.

6) Читання складів та слів - «ланцюжок друзів». Робота з підручником.

— Яка тварина зображена на малюнку? Яку користь вона приносить людині?

7) Гра «Віднови  слово».

У  стовпчиках слова подані не повністю: частина слова надрукована, а частина - пропущена. Читання слів другого стовпчика «луною» за вчителем.

8) Побудова та читання речень за початком та  малюнком.

- Мала миша живе в нірці.

-Малі мурахи живуть в лісі.

-Чи корисні, на вашу думку, мурахи? Чому?

— Зверніть увагу, що перше слово в реченні пишеться з великої букви. У кінці речення ставиться крапка.

9) Хвилинка-цікавинка. Коротке відеоповідомлення про мурах .

10)Робота зі словами, які однаково звучать, але мають кілька значень.

-Здогадайтесь, яке слово заховалось у схемі? Чим воно цікаве? (Мишка-тваринка, комп’ютерна мишка).

- Яка перша буква в цьому слові? Який вона позначає звук?

IV. Підсумок уроку. Рефлексія

1.Гра «Закінчи  речення»

— Сьогодні на уроці ми вивчали...

— Ми вчилися...

— Мені вдалося...

— Мені було складно…

- Кому б я сказав «спасибі»…

2. Гра «Будуємо вежу мрії». (Із конструктора «Lego» кожен учень вибирає цеглинку відповідного кольору та доповнює спільну вежу).

-Чи цікаво було працювати? Чому? ( Бо знання – це частинка успішного шляху до здійснення мрії.)

- То ж  виростаймо  лідерами  власного  життя!

Хто щасливий, той сміється,

Все йому в житті вдається

Він долає всі вершини-

Це ж чудово для людини!

  • F:\Фото мої\з телефона\фото 2018-20 р\фото телефон\IMG_20191113_093845.jpgДіти, посміхніться один одному. Я дякую вам за співпрацю.
  • Покажіть свої смайлики настрою.

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2020
Переглядів
678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку