Урок з української мови "Позначення м'якості приголосних звуків знаком м'якшення"(2 клас)

Про матеріал

Це урок - закріплення нових знань по темі. На уроці учні навчаються позначати м'якість приголосних знаком м'якшення (ь); розвивають навички звуко-буквеного аналізу слова .

Перегляд файлу

Тема. Позначення м’якості приголосних звуків знаком м’якшення.(2 клас)

Мета:  створити сприятливий психологічний настрій учнів на роботу, активізувати увагу дітей ;навчати учнів позначати м'якість приголосних знаком м'якшення (ь);  розвивати навички звуко-буквеного аналізу слова; виховувати уважність;

продовжити роботу по формуванню дружніх стосунків в

колективі, викликати почуття любові до рідного краю.

 

Обладнання:  картки з завданням, картки з текстом, малюнок сонечка і  м’якого знака.

 

Хід уроку

Ι Організаційний момент.

- Сонечко встало,

Іде новий день.

Любі малята

Усім: "Добрий день!"

Пташечка в небі

 

Співає пісень.

Ніби вітає усіх:

"Добрий день!"

Дзвоник видзвонює

Дзень! Дзень - дзелень!

Учні, школярики,

Всім: Добрий день!

-Діти,у різних життєвих обставинах людині важко бути самій. Вона потребує підтримки й допомоги. Є також і справи ,які передбачають тісну взаємодію. А ми пам’ ятаємо, щоб діяти разом, треба вміти домовлятися і підтримувати один одного. Я вам дарую свою підтримку у вигляді http://www.playing-field.ru/img/2015/051902/5421081

і вірю в вас.

 

ΙΙ Мотивація пізнавальної діяльності

А тепер,діти,я вам розкажу одну історію,в якій одному головному герою потрібна допомога,підтримка.

Казка про м’який знак

Одного разу прийшов у палац до Фонетики м’який знак i сказав:

— Добра королево, дозволь менi пiти з твоєї крани, бо я бiльше не можу тут жити.

— Розкажи менi, що з тобою трапилося, і чому ти хочеш пiти.

М’який знак тяжко зiтхнув i вiдповiв:

— Все дуже просто. Я нiкому не потрiбен у твоїй країнi. Звуки i букви кажуть, що вiд мене немає користi i я тiльки займаю зайве мiсце.

Королева обурилася, почувши таке: 

— Вони самi не розумiють, що кажуть.

— Але вони правi. Я єдина буква в алфавiтi, яка не має звука. Та i чим я можу прислужитися iншим, крiм пом’якшення приголосних у деяких випадках? Але це, мабуть, не дуже важливо для всiх.

Королева замислилась на мить i сказала:

— Будь ласка, iди додому і заспокойся. Я спробую тобi допомогти.

 

-Діти,а як ви б підтримали м який знак?

 

ΙΙ .Вивчення нового матеріалу

Отже тема уроку „Позначення м’якості приголосних  звуків знаком м’якшення”

На уроці ми з’ясуємо, коли і для чого потрібна нам ця буква, будемо закріплювати знання про тверді і м’які приголосні звуки.

  • Давайте згадаємо, які ще букви позначають м’якість приголосних на письмі? (і. я, ю, є)
  • То можливо все таки можна обійтися без ь? Як ви гадаєте?

 

1.Звернемося до таблиць і проведемо спостереження за мовним явищем. Прочитаємо пари слів.

  •  

Лан – лань

син-синь

рис – рись

заводзаводь

булка-булька

- Яка різниця в написанні цих слів?

- Що ж відбулося, коли дописали ь ? (змінилося значення слова)

- То чи важливо нам знати, де і коли писати ь?

Запишемо в зошит ці слова і запам’ятаємо, що ь позначає м’якість попереднього приголосного.

ΙΙΙ Первинна перевірка засвоєння знань

1.Робота в групі.

Прочитайте слова .Знайдіть і виправте помилки там,де вони є.

1група.День, пал…то,сльози,скрин…ка,півень.

2 група. Ал…бом,молодець,олівець,пальто,дон…ка.

3 група. Кінь,кіл…це,лебідь,окунь,мален…кий.

4 група. Біленька,модел…,альбом,рись,квітон…ки.

5 група. Синька,материнська,сіл…,день,раден…кі.

Випишіть слова ,в яких ви виправили помилку. Поділіть на склади для переносу.

Презентація групової роботи.

3.Гра «Багато-один»

Коні-……..            дні-….

Лосі-……               моделі-….

Ведмеді-…..

-Зробимо звуко-букв.аналіз слова(на дошці)

Ведмідь- 7б.,6зв.,2скл.

Гол.  е і

Пр.гл.   -

       Дзв.  в д м д

Фізкультхвилинка «Сонечко»

Зробіть коло у формі сонечка.Кожен з вас зараз стане сонячним.Поверніться направо-наліво,покрутіться навколо себе,щоб зігріти інших.Посміхніться один одному,передавая приємне тепло і підтримку,яка знадобиться в наступній роботі.

 

/V Контроль і самоперевірка знань

Робота в групі . Робота з текстом

                               Народження краси

    Був холодний весняний ранок.

Сірий запилюжений асфальт репнув. У цю тріщину протислася маленька рослинка. Тендітне стебельце,маленька жовта квіточка. Візерунчасті зелені листочки. Десь над нею пропливали кульбабки ,айстри,тюльпани,півонії та ще якісь квіти.

    А квіточка росла.

1 група.Виписати з тексту всі слова,в яких приголосні звуки пом якшуються знаком м якшення.

2 група. Зробити звуко-букв.аналіз слова стебельце.

3 група. Якому слову в тексті належить звукова модель

4група. Поділити слова на склади для переносу

5 група. Що було підтримкою для маленької жовтої квіточки у холодний весняний ранок?

Висновок: ь вказує на м’якість попереднього приголосного.

Презентація групової роботи.

 Підсумок уроку.

  • Що ми відчуваємо,коли нас підтримують?

 

  • Що я знаю, вмію, ціную?

 

  • Діти,я дякую вам за підтримку на цьому уроці.

VΙΙ Інформація про домашнє завдання:

 

Підібрати загадку, у відгадці якої є м’який знак.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прочитайте слова .Знайдіть і виправте помилки там,де вони є.

1група.День, пал…то,сльози,скрин…ка,півень.

Випишіть слова ,в яких ви виправили помилку. Поділіть на склади для переносу.

-------------------------------------------------------------------------------

Прочитайте слова .Знайдіть і виправте помилки там,де вони є.

3 група. Кінь,кіл…це,лебідь,окунь,мален…кий.

Випишіть слова ,в яких ви виправили помилку. Поділіть на склади для переносу.

--------------------------------------------------------------------------------

Прочитайте слова .Знайдіть і виправте помилки там,де вони є.

 

4 група. Біленька,модел…,альбом,рись,квітон…ки.

Випишіть слова ,в яких ви виправили помилку. Поділіть на склади для переносу.

-------------------------------------------------------------------------------

Прочитайте слова .Знайдіть і виправте помилки там,де вони є.

 

 

5 група. Синька,материнська,сіл…,день,раден…кі.

Випишіть слова ,в яких ви виправили помилку. Поділіть на склади для переносу.

----------------------------------------------------------------------------

 

Прочитайте слова .Знайдіть і виправте помилки там,де вони є.

 

2 група. Ал…бом,молодець,олівець,пальто,дон…ка.

Випишіть слова ,в яких ви виправили помилку. Поділіть на склади для переносу.

 

 

 

 

                               Народження краси

    Був холодний весняний ранок.

Сірий запилюжений асфальт репнув. У цю тріщину протислася маленька рослинка.Тендітне стебельце,маленька жовта квіточка.Візерунчасті зелені листочки.Десь над нею пропливали кульбабки ,айстри,тюльпани,півонії та ще якісь квіти.

    А квіточка росла.

1 група.Виписати з тексту всі слова,в яких приголосні звуки пом’якшуються знаком м’ якшення.

 

 

                             Народження краси

    Був холодний весняний ранок.

Сірий запилюжений асфальт репнув. У цю тріщину протислася маленька рослинка.Тендітне стебельце,маленька жовта квіточка.Візерунчасті зелені листочки.Десь над нею пропливали кульбабки ,айстри,тюльпани,півонії та ще якісь квіти.

    А квіточка росла.

2 група. Зробити звуко-букв.аналіз слова стебельце.

 

                               Народження краси

    Був холодний весняний ранок.

Сірий запилюжений асфальт репнув. У цю тріщину протислася маленька рослинка.Тендітне стебельце,маленька жовта квіточка.Візерунчасті зелені листочки.Десь над нею пропливали кульбабки ,айстри,тюльпани,півонії та ще якісь квіти.

    А квіточка росла.

3 група. Якому слову в тексті належить звукова модель

 

 

                               Народження краси

    Був холодний весняний ранок.

Сірий запилюжений асфальт репнув. У цю тріщину протислася маленька рослинка.Тендітне стебельце,маленька жовта квіточка.Візерунчасті зелені листочки.Десь над нею пропливали кульбабки ,айстри,тюльпани,півонії та ще якісь квіти.

    А квіточка росла.

 

4група. Поділити слова на склади для переносу

 

 

                               Народження краси

    Був холодний весняний ранок.

Сірий запилюжений асфальт репнув. У цю тріщину протислася маленька рослинка.Тендітне стебельце,маленька жовта квіточка.Візерунчасті зелені листочки.Десь над нею пропливали кульбабки ,айстри,тюльпани,півонії та ще якісь квіти.

    А квіточка росла.

5 група. Що було підтримкою для маленької жовтої квіточки у холодний весняний ранок?

 

docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
9722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку