Урок української мови у 2 класі "Розпізнаю слова - назви дій. Доповнення речень. Складання розповіді за світлиною"

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: формувати в учнів уявлення про слова - назви дій; учити учнів розпізнавати слова, які називають дії предметів за питаннями у тексті, доповнювати ними речення; розвивати зв'язне мовлення учнів, аналітичне мислення, допитливість; формувати комунікативну компетентність, компетентність спілкування рідною мовою.
Перегляд файлу

Тема. Розпізнаю слова – назви дій. Доповнення речень. Складання розповіді за світлиною

Очікувані результати:

  • формування предметних компетентностей: формувати в учнів уявлення про слова — назви дій; учити учнів розпізнавати слова, які називають дії предметів за питаннями у тексті, доповнювати ними речення; розвивати зв'язне мовлення учнів, аналітичне мислення, допитливість; формувати комунікативну компетентність, компетентність спілкування рідною мо­вою.
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися:  прогнозувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати, уміти висловлювати оцінні й рефлексивні судження;

комунікативної: володіти навичками спілкування, уміти взаємодіяти в парі, групі, будуючи відповідним чином свої висловлювання;

інформаційної: уміти здобувати з підручника необхідну інформацію;

соціальної/громадянської: уміти працювати в парі, групі, з усіма в колективі;

загальнокультурної: дотримувати норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці, виховувати дбайливе ставлення до природи взагалі та тварин зокрема.

Обладнання: Пономарьова К.І. Українська мова та читання : Підручник для 2 класу ЗЗСО (у 2-х частинах): Частина 1 // К.І. Пономарьова, 2019,  анаграми слів на дошці, аудіозапис, набори цеглинок LEGO зі словами, зображення тварин на сторонах куба, ілюстрації тварин, картки для роботи в групах.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Освітні галузі: мовно-літературна, природнича, соціальна і здоров'язбережувальна.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організаційний момент.

      Встали, дітки, всі рівненько,

      Посміхнулися гарненько,

      Настрій на урок взяли

      Й працювати почали.

2. Емоційне налаштування «Імпульс потиску»

        Своїм потиском руки я передаю імпульс гарного настрою. Ваше завдання: отримавши імпульс, передати його іншому.

3. Гра «Переставляночка»

Завдання: переставити букви у словах так, щоб утворилося нове слово.

БАНКА    МІВЕДДЬ   СОНЛ   ВЕДБЛЮР   ЦЯЛСИИ  ВОКВ

      Що спільного у цих словах? Назвіть перші букви у цих словах.

4. Каліграфічна хвилинка

Кк Сс Вв Лл ка бан кур ча вер бл юд ли си ця

5. Повідомлення теми уроку

  Де можна зустріти цих тварин? (У дикій природі або зоопарку.)

  Ґаджик запрошує нас на екскурсію до зоопарку.

  Пригадаймо, яких правил поведінки варто дотримуватися  у зоопарку.

У зоопарку забороняється:

http://zoopark.rv.ua/images/vse-03.pnghttp://zoopark.rv.ua/images/vse-04.png 

 

 

http://zoopark.rv.ua/images/vse-06.pngГодувати тварин.                 Перелазити через огорожі, ставити на них дітей.

http://zoopark.rv.ua/images/vse-05.png     

 

 

http://zoopark.rv.ua/images/vse-07.pngКидати в вольєри сторонні предмети.    Просовувати руки крізь грати і сітки вольєрів.

 

 

 

Стукати по склу вольєрів, кричати поруч з ними, дратувати тварин.

II. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Робота за підручником (с. 85-86)

1) Виконання вправи 1.

На шляху до зоопарку нам зустрічаються рекламні щити. Розгляньте їх уважно.

2) Вправа «Коло запитань» (вправа 2)

  У Ґаджика виникли питання щодо цих щитів. Нумо допоможемо йому розібратися.

  Що зображено на цих рекламних щитах?

  Навіщо, на вашу думку, у місті розмістили ці щити?

  Чи бачили ви подібні щити у нашому місті? Коли вони з’являються?

  До якого бажання спонукають вас такі рекламні щити?

  Чи захотіли ви, побачивши дорогою ці щити, зустрітися з цими тваринами у зоопарку?

3) Словникова робота «Стіна слів». Робота в групах.

  • Об’єднання учнів у 3 групи.
  • Виконання завдання в групах.

Завдання: сформулювати пояснення значення слова «реклама».

  • Презентація результатів роботи груп.

  Перевірте за словником свої припущення. Прочитайте тлумачення слова «реклама».

  Утворіть словосполучення з цим словом. (Цікава реклама, нудна реклама, дивитися рекламу, створювати рекламу.)

  • Оцінювання роботи в групі.

C:\Users\User\Desktop\Фото з телефону\Фейсбук\Facebook5\FB_IMG_1642016338121.jpg 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка «Заборонений рух»

      — Я буду називати слова – назви дій. Ви ці дії будете виконувати. Але одна із них – заборонена. Її виконувати не можна. Це дія – присядьте.

Потягніться, усміхніться, ПРИСЯДЬТЕ, пострибайте, ПРИСЯДЬТЕ, поверніться, обніміться, ПРИСЯДЬТЕ, нахиліться, підніміться, ПРИСЯДЬТЕ.

4) Вправа «Побудуй загорожу». Робота в парах.

      Звучить аудіозапис: «Увага! Увага! Негайно потрібна допомога! Слон поламав загорожу. Допомо­жіть відремонтувати!».

 Пропоную відгукнутися на прохання і допомогти працівникам зоопарку.

      Завдання: паркан побудувати з цеглинок LEGO, на яких написано слова (вправа 4).

Учні 1-го варіанту будують паркан з цеглинок, на яких записано іменники, учні 2-го варіанту — прикметники.

        Перевірмо, чи міцний паркан ви побудували. Прочитайте слова, записані на першому паркані. А на другому?

        Чи всі цеглинки ви використали? Які слова залишилися?

        Запишіть слова з 1-го паркану — у перший стовпчик, слова з 2-го паркану — у другий стовпчик. А ті слова, що залишилися, запишіть у третій стовпчик.

C:\Users\User\Downloads\20220209_135058.jpg 

 

 

 

 

 

5) Вправа «Дослідники».

Пропоную дослідити слова, що залишилися.

Поставте питання до кожного слова третього стовпчика.

(Учитель називає слово, діти ставлять до нього питання.)

Що називають ці слова: предмети, ознаки чи дії?

6) Робота за правилом.

7) Вправа «Маршрут» (вправа 5).

      Четверо наших друзів також відвідали зоопарк і попросили Ґаджика розповісти про маршрут. Але в нього відбувся збій програми, та деякі слова зникли. Спробуймо відновити маршрут друзів.

(Вправу виконують фронтально. Учні записують відновлений текст із коментуванням.)

  • Самооцінювання учнів

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\Фото з телефону\Фейсбук\Facebook5\FB_IMG_1632801246687.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пальчикова гімнастика

8) Виконання вправи 6.

Що дає змогу відвідувачам зоопарку пройти на територію? (Квиток.)

Розгляньте малюнок. Який зоопарк відвідали наші друзі? (Київський.)

Як ви здогадалися?

Де можна придбати квитки? (У касі.) Які квитки, на вашу думку, придбали друзі?

Скільки коштує один дитячий квиток? Скільки квитків придбали діти?

Отже, скільки грошей вони витратили на квитки?

Запишіть відповідь одним реченням. Знайдіть у цьому реченні слово — назву дії. На яке пи­тання воно відповідає? Підкресліть це слово.

9) Складання розповіді за світлинами. Робота у групах. (впр. 7)

  • Об’єднання учнів у 3 групи.
  • Виконання завдання в групах.

Завдання: розглянути світлину (1-ша група — перша світлина, 2-га група — друга світлина, 3-тя група — третя світлина). Скласти 2-3 речення за нею, використовуючи слова — назви дій.

  • Презентація результатів роботи груп.

10) Вправа «Впізнай тварину»

      Щебетунчик вирішив подивитися на найбільшу тварину в зоопарку. Пропоную з’ясувати назву цієї тварини та відвідати її разом зі Щебетунчиком.

Учні читають текст вправи 8 та відгадують назву тварини.

Інформація від Ґаджика

  • Слони не залишають одне одного в біді; вони також не залишать малюка, який утратив матір.
  • З масою трохи більше ніж 5 кг, мізки слона більше, ніж у будь-якої іншої наземної тварини. Їм властива велика різноманітність емоцій і почуттів, зокрема горе, альтруїзм, грайливість, спів­чуття і самосвідомість. Вони чують музику і навіть можуть використовувати музичні інстру­менти, а також малювати.
  • Через великий апетит зуби слона дуже швидко зношуються і змінюються не двічі на життя, як у людей, а 6 або 7 разів.
  • Слони сплять стоячи, зібравшись разом у щільну групу; тільки слоненята лягають спати на землю.
  • Дитинчата слонів народжуються сліпими, тому вони тримаються хоботом за хвіст мами. За день новонароджений випиває 11л молока. Перші пів року свого життя малеча не вміє користуватися хоботом та часто перечіплюється через нього. Стадо піклується про слоненя протягом 10-15 років.

III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Добір дієслів до іменників. Гра «Хто що робить?»

C:\Users\User\Downloads\20220209_135210.jpg      Давайте пограємо у гру. Я буду показувати якийсь предмет на сторонах цього куба, а ви називати дію, яку він може виконувати і повторювати цю дію.

 

 

 

 

 

 

 

Напри­клад: дельфін — плаває, мавпа — стрибає, черепаха — повзає,

метелик — літає, ведмідь — спить, білка — сидить.

2. Бесіда

Настав час повертатися до класу. Де ми побували під час уроку?

Яку найбільшу тварину побачили разом із Щебетунчиком?

 Що нового дізналися про слона?

На які питання відповідають слова, які сьогодні досліджували на уроці? Що вони означають?

3. Рефлексія. Вправа «Закінчи речення»

  • На уроці я дізнався(лася) про...
  • Я був здивований(ка) тим, що...
  • C:\Users\User\Desktop\Фото з телефону\Фейсбук\Facebook5\FB_IMG_1635801852114.jpgМені зовсім не сподобалося...

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Домашнє завдання

С. 86, запам’ятати правило; с. 86, впр. 9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Documents\Без названия - копия.jpgБуковина: У лісах під Чернівцями оселився великий бурий ведмідь | Відкритий  ліс 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

У Лівії мавпа призвела до смертельної війни між племенами – INTERMARIUM 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку