23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

Урок української мови. Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-опис за малюнком «Після дощу»

Про матеріал
Мета: навчити учнів чітко висловлювати свою думку, складати зрозумілі речення; розвивати мовлення, мислення, увагу.
Перегляд файлу

Тема: Урок розвитку звязного мовлення. Твір-опис за малюнком «Після дощу» (урок 11)

Мета: навчити учнів чітко висловлювати свою думку, складати зрозумілі речення; розвивати мовлення, мислення, увагу.

Обладнання: зошит «Щебетун»

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

-- Чи подобається вам коли іде дощ?

-- Який настрій у вас, якщо надворі іде дощ?

-- Чим ви займаєтесь, якщо іде дощ?

ІІІ. Засвоєння нового матеріалу

Завдання 1

-- Відгадайте загадки. Запишіть відгадки.

-- Які це тексти – наукові чи художні? Обгрунтуй свої міркування.

-- Яке порівняння використав поет Анатолій Качан? Із яким клубком порівнює поет їжачка?

-- Як порівняння допомогло рогадати загадку?

-- Що поетеса Леся Вознюк називає рушничком? Чому стало можливим таке перенесення одного слова на інше?

(Веселка і рушник схожі за формою. Український рушник прикрашений барвистими візерунками, тож ще одна спільна ознака – різнобарвність)

Завдання 2

-- Чи правильно розташовані малюнки на цій сторінці? Як ви вважаєте, чому художник так прикрасив сторінку?

(Малюнки на сторінці – це підказки до загадок, але художник загадав свою загадку.)

Завдання 3

-- Розкажіть, який їжачок?

-- Яка райдуга?

Завдання 4

-- Прочитайте текст «Їжачкова райдуга». Який це текст – науковий чи художній?

-- Чому текст має таку назву?

Завдання 5

-- Прочитайте текст ще раз і дайте відповіді на запитання.

-- Визначте зачин тексту «Їжачкова райдуга»

-- Визначте кінцівку тексту.

-- Про які події розповідається в основній частині тексту?

IV. Закріплення вивченого матеріалу

Завдання 6

-- Добери синоніми до слів:

Райдуга – веселка, веселиця.

Дощинки – краплі, краплинки.

Спалахнула – блиснула, засяяла.

Переливається – виграє (кольорами), міниться (фарбами), виблискує.

Завдання 7

-- Прочитай план. Перекажи за планом частину тексту, у якій розповідається, що трапилося після дощу.

V. Підсумок уроку

-- Який твір ми складали на сьогоднішньому уроці?

-- Що таке твір-опис?

VI. Повідомлення домашнього завдання

Підготуватися до контрольної роботи.

docx
Додано
3 липня
Переглядів
152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку