Тема: Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір-опис за малюнком «Після дощу» (урок 11)
Мета: навчити учнів чітко висловлювати свою думку, складати зрозумілі речення; розвивати мовлення, мислення, увагу.
Обладнання: зошит «Щебетун»
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
-- Чи подобається вам коли іде дощ?
-- Який настрій у вас, якщо надворі іде дощ?
-- Чим ви займаєтесь, якщо іде дощ?
ІІІ. Засвоєння нового матеріалу
Завдання 1
-- Відгадайте загадки. Запишіть відгадки.
-- Які це тексти – наукові чи художні? Обгрунтуй свої міркування.
-- Яке порівняння використав поет Анатолій Качан? Із яким клубком порівнює поет їжачка?
-- Як порівняння допомогло рогадати загадку?
-- Що поетеса Леся Вознюк називає рушничком? Чому стало можливим таке перенесення одного слова на інше?
(Веселка і рушник схожі за формою. Український рушник прикрашений барвистими візерунками, тож ще одна спільна ознака – різнобарвність)
Завдання 2
-- Чи правильно розташовані малюнки на цій сторінці? Як ви вважаєте, чому художник так прикрасив сторінку?
(Малюнки на сторінці – це підказки до загадок, але художник загадав свою загадку.)
Завдання 3
-- Розкажіть, який їжачок?
-- Яка райдуга?
Завдання 4
-- Прочитайте текст «Їжачкова райдуга». Який це текст – науковий чи художній?
-- Чому текст має таку назву?
Завдання 5
-- Прочитайте текст ще раз і дайте відповіді на запитання.
-- Визначте зачин тексту «Їжачкова райдуга»
-- Визначте кінцівку тексту.
-- Про які події розповідається в основній частині тексту?
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Завдання 6
-- Добери синоніми до слів:
Райдуга – веселка, веселиця.
Дощинки – краплі, краплинки.
Спалахнула – блиснула, засяяла.
Переливається – виграє (кольорами), міниться (фарбами), виблискує.
Завдання 7
-- Прочитай план. Перекажи за планом частину тексту, у якій розповідається, що трапилося після дощу.
V. Підсумок уроку
-- Який твір ми складали на сьогоднішньому уроці?
-- Що таке твір-опис?
VI. Повідомлення домашнього завдання
Підготуватися до контрольної роботи.