Урок - змагання з використанням інтерактивних навчальних технологій. Заохочую учнів працювати разом, змагаючись і допомогаючи один одному. Навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається, спонукає до постійної творчої праці. Стимулюю пізнавальну активність і самостійність школярів.
Опорний навчальния заклад
Щасливський НВК
« Ліцей – ЗОШ І – ІІІ ст.»
Урок української мови в 2 класі на тему: "Закріплення знань про прикметник"
Вчитель початкових класів
Бац Ніна Григорівна
с. Щасливе
Бориспільського району
2018
Українська мова
2клас
Тема: Закріплення знань про прикметник.
Мета: Поглиблювати знання учнів про прикметник, його істотні ознаки та роль у реченні; вправляти учнів у доцільному доборі прикметників, характерних для конкретних предметів. Формувати вміння добирати близькі та протилежні за значенням слова. Збагачувати активний словник учнів. Виховувати дбайливе ставлення до природи.
Хід уроку
1. Організація класу.
Станьте, діти, підтягніться,
Один одному всміхніться.
На урок старання, настрій не забудьте взяти.
Сядьте всі рівненько, будем працювати.
2. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні у нас незвичайний урок – змагання. За правильну відповідь я буду давати фішку. Хто набере найбільше фішок, той і переможе.
3. Повідомлення теми і завдань уроку.
- На уроці ми закріпимо знання про прикметник.
1)Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
- Що ви знаєте про прикметник?
- Що він означає?
- На які питання відповідає?
2) Інтерактивна вправа «Очікування»
- Що ви очікуєте від цього уроку? Напишіть свої думки на листочках
або квіточках.
(Учні пишуть на листочках, квітах :
- Сьогодні для мене важливим, цікавим буде …
- Сьогодні я навчуся …)
Наприкінці уроку ми повернемося до ваших очікувань і порівняємо їх.
4. Узагальнення та систематизація знань.
- Сьогодні до нас на урок завітала… . Що саме ви відгадайте?
1) Гра «Дешифрувальник»
28, 22, 12, 17, 26.
(Нашіптування на вухо)
-Так, весна – красна. Блакитними очима дивиться мені в очі весна. Вона ще молода, ніжна, усміхається святково й чисто, в її ледь чутному диханні – збудлива таємниця свіжості,краси,відродження. Чи замислювалися ви, як звучить весна. (Звучить музика)
2) Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
- Які ж у вас виникають асоціації та фантазії, пов’язані зі словом весна
молода зелень тепле сонечко
весна
веселий спів весняні квіти
Великдень
3) Гра «Вилучи зайве»
- Яке слово зайве? (Великдень)
- Чому це слово написано з великої букви?
Квіти (які?) весняні, спів (який?) веселий, сонечко (яке?) тепле, зелень
(яка?) молода.
Урок продовжимо без запинки з каліграфічної хвилинки.
5. Каліграфічна хвилинка
В вв Вс ве вл весна
Інтерактивна вправа «Криголам» (усно)
На кожну літеру підберіть ознаки весни.
В – весела;
Е – енергійна, елегантна;
С – сонячна, сильна, співуча;
Н – ніжна, нова;
А – активна, артистична.
Встала весна, чорну землю сонну розбудила.
- Підкресліть основу речення.
- Що таке основа речення?
- Підкресліть прикметники.
- З яким словом зв’язані прикметники?
Чорна земля – значення пряме чи переносне? А сонна земля?
Уквітчала її рястом, барвінком вкрила.
Весна – чарівниця, неначе цариця.
Наказ свій послала,щоб краса встала.
І проліски, і травка, й зелена муравка.
І кульбаба рясна, й фіалка ясна –
Всі весняні квіти.
(Проліски)
веселі - радісні.)
(Підсніжники)
Назвіть слова протилежні за значенням. (Ніжні – грубі, білі – чорні,
сміливі – боязкі, маленькі – великі)
Проліски і підсніжники зацвітають першими. Є прикмета: якщо підсніжники і проліски стуляють пелюстки, чекай негоду.
6.Фізкультхвилинка
Вже набридло нам сидіти, треба трохи відпочити.
Квіточки ми веселенькі і стебельця в нас тоненькі.
Ми в ряди стаєм стрункі, розправляєм пелюстки.
Ледь зіп’ялись з корінців, тягнемось до промінців.
Ми стискаєм їх вогонь в зелені своїх долонь.
Нахиляє вітер жваво стебельця уліво вправо.
Ще й голівки кожен ряд нахиля вперед – назад.
Покружляли, повертілись і тихенько всі усілись.
7.Дидактична гра «Опиши квітку». Добери до однієї з квіток найбільше
прикметників, щоб інші учні могли її відгадати.
8.Зоровий диктант
1. Розкрила лілові очі сон – трава. 25б.
2. Зацвітають синьоокі проліски. 26б.
3. Запашна конвалія – цариця квітів. 27б.
4. Вісник березня – білий підсніжник. 28б.
5. Ця квіточка ніжна, така білосніжна. 29б.
6. Оберігай дивні весняні первоцвіти. 30б.
- Підкресли прикметники. З якими словами вони зв’язані?
9. Групова робота
Хто писав очікування на квіточці – це 1 група виписує прикметники
в однині: запашна, білий, ніжна, білосніжна.
Хто писав очікування на листочку – це 2 група виписує прикметники
в множині: лілові, синьоокі, весняні.
10.Дидактична гра «Спіймай прикметник»
Ці квіточки ніжні, такі білосніжні,
Тоненькі,тендітні, ласкаві, привітні.
Послухай, як грізно дзвенить голосок:
Не треба, не треба зривати квіток.
- Чи хотіли б ви мати великий гарний букет весняних квітів? Чому?
- Весняні первоцвіти занесені до Червоної книги і оберігаються законом.
11.Підсумок уроку
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- Чого ви навчилися сьогодні на уроці?
- Що найбільше сподобалось?
- Полічіть отримані фішки. Хто переможець?
- Чи виправдалися ваші очікування?
Якщо так, то свою квіточку або листочок прикріпіть до нашого дерева.
Якщо задоволені уроком, своєю роботою прикріпіть вгорі, якщо ні –внизу. Ваші очікування впали на дерево і проросли квіти знань яскраві та гарні.Бажаю вам, щоб ваші знання завжди розпускалися , розцвітали і квітнули в країні Знань .
12. Д.з. Придумати загадки про весняні квіти.