Інтегрований урок з української мови на тему “Велика буква в назвах міст, сіл, річок. Віртуальна подорож по рідному селищу Велика Березовиця”, 2 клас

Про матеріал

Мета уроку розширити і поглибити знання учнів про вживання великої букви в словах, збагачувати словниковий запас дітей; розвивати зв'язне мовлення , вміння спостерігати; виховувати любов до своєї Батьківщини, інтерес до історії рідного селища; розширювати уявлення учнів про красу рідного краю.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Презентація інтегрованого уроку з української мови в 2 класі на тему : “Велика буква в назвах міст , сіл , річок . Віртуальна подорож рідним селищем Велика Березовиця”Підготувала вчитель Великоберезовицької ЗОШ І-ІІІ ст. Гудак Ірина Вікторівна

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Перевірка домашнього завданняІнсценування уривка казки Івана Франка “Ріпка”

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Ми літеру першу на весь її зріст Напишемо в назвах річок , сіл і міст .

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Селище Велика Березовиця

Номер слайду 8

Річка Серет

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Місто Тернопіль

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Гра “Впізнай свою вулицю”

Номер слайду 13

Наше селище Наше селище називається … . Центральна вулиця в селищі … . Наша школа розташована на вулиці … . Через селище протікає річка … . Найближче до нас місто - … . Довідка : Велика Березовиця, Микулинецька , Лесі Українки , Серет , Тернопіль .

Номер слайду 14

Робота в парах. Л Т КР Х С

Номер слайду 15

СКБИЛСЇБВЛТДВНЗІТПВРЗО

Номер слайду 16

Дніпро. Київ

Номер слайду 17

імена , прізвища , по - батькові клички тварин назви міст велика буква назви сіл назви річок назви вулиць

Номер слайду 18

Домашнє завдання. Любіть Україну !

Номер слайду 19

Перегляд файлу

 

 

 

Інтегрований урок

з української мови

на тему :

 Велика буква в назвах міст, сіл, річок. Віртуальна подорож по рідному селищу Велика Березовиця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 Підготувала

                           вчитель 2-Б класу

                                                         Великоберезовицької ЗОШ І-ІІІ ст.

              Гудак І.В.

 

 

 

Тема. Велика буква в назвах міст, сіл, річок . Віртуальна подорож рідним селищем Велика Березовиця.

Мета: розширити і поглибити знання учнів про вживання великої букви в словах, збагачувати словниковий запас дітей; розвивати зв’язне мовлення , вміння спостерігати ; виховувати любов до своєї Батьківщини, інтерес до історії рідного селища; розширювати уявлення учнів про красу рідного краю .

Обладнання і матеріали: маски для інсценізації казки Ріпка, проектор, мультимедійна презентація Велика буква у назвах міст, сіл, річок .

Форма проведення уроку: інтегрований (українська мова, природознавство, літературне читання), урок – подорож.

Хід уроку

  1. Організація класу. З’ясування емоційної готовності учнів.
  • Що побажаєте одне одному на урок ? (Гарного настрою, нових знань , швидко думати, правильно відповідати, дружно працювати , …).
  • Отже, налаштовуємося на роботу і працюємо.  Я чекаю від вас плідної праці.
  1.  Актуалізація опорних знань

 Перевірка домашнього завдання

 Інсценування уривка казки Ріпка

  • Подивіться уривок казки І.Франка Ріпка (Підготовлені учні в масках казкових героїв інсценують уривок) .
  • Які імена і клички тварин ви почули в казці? 
  • Як пишуться імена людей та клички тварин ?
  1.         Вивчення нового матеріалу
  1. Повідомлення теми та завдань уроку.
  • Сьогодні на уроці ми будемо вчитись правильно писати назви, міст, сіл, річок .
  1. Робота з підручником М.Д.Захарійчук “Українська мова” (с.83-84)

Вправа 1

  • На сьогоднішньому уроці ми побуваємо в різних куточках нашої Батьківщини.
  • Прочитайте вірш і зверніть увагу на слова підкреслені однією рискою . Це назви міст України. З якої букви вони пишуться?
  • Спишіть слова за зразком і простим олівцем підкресліть велику букву. Не забудьте правильно сісти під час письма .
  • Якими горами України ми мандрували? Розгляньте ілюстрації гір у підручнику. Зверніть увагу, що ці слова підкреслені двома рисками. З якої букви вони написані? Спишіть за зразком вправи.

Вивчення правила, що назви міст, сіл, річок, морів і гір пишуться з великої букви (с.84). Заучування допоміжного вірша.

                                Ми літеру першу на весь її зріст

Напишемо в назвах річок, сіл і міст .

Вправа 2

  • Прочитайте речення з вправи 1, у якому йдеться про могилу Тараса Григоровича Шевченка. У якому місті вона знаходиться ? Що ви знаєте про відомого поета з уроків ллітературного читання. Відповіді учнів.          (Тарас Григорович Шевченко народився 9 березня 1814 року в селі Моринці на Черкащині. Коли Тарас був ще зовсім малий, батьки переїхали в село Кирилівку, яке тепер зветься Шевченкове).
  • Які слова потрібно писати з великої букви і чому?
  1. Фізкультхвилинка (Під пісню Т.Кароль «Україна - це ти». Співають  і виконують рухи діти). 
  • Які слова у виконаній пісні потрібно писати з великої букви і чому ?
  1. Розширення знань учнів про свою малу батьківщину. Зв’язок з природознавством.
  • У кожної людини є свій рідний край . Це те місце , де вона народилась .
  • Давайте пригадаємо. А найкраще це робити під час подорожі.
  • Як називається населений пункт, у якому ми живемо і навчаємося? (Селище Велика Березовиця).
  • Вам цікаво буде дізнатися, що назва нашого селища малоймовірно пов’язана з березами, з огляду на несприятливі ґрунти для росту цих дерев. Однією з версій є та, що село заснувалось саме на берегах річки. Коли б запитатись тогочасного мешканця села: «Де живеш ?», він відповів би: «На березі», звідси могла піти і назва селища Велика Березовиця.
  • Яка річка протікає у нашому селищі? (Серет).
  •  Назву річки Серет пов’язують і з видом очерету, який росте на її берегах, назва якого в давнину було співзвучною до назви річки.
  • Назвіть, користуючись мапою Тернопільського району, найближчі села, які розташовані біля нашого селища.(Мишковичі, Острів, Петриків, Кип’ячка, Великі Гаї). 
  • Яке велике місто знаходиться біля нашого селища? (Тернопіль).
  • На якій вулиці знаходиться наша школа? (Лесі Українки). Що ви знаєте з уроків літературного читання про цю відому українську поетесу? (Леся Українка народилася 25 лютого 1871 року у місті Новограді-Волинському. Пізніше родина перебралася на постійне проживання до села Колодяжного біля Ковеля ).
  • Які слова напишемо з великої букви і чому ?
  • Які ще вулиці є в нашому селищі? Назвіть. Яка з них центральна? (Енергетична, Зелена, Степова, Дубрівська, Микулинецька, Весняна, Дружби, Миру, Березова і ін. ) .
  • З якої букви ми напишемо назву нашого селища, річки, найближчих сіл, найближчого міста, вулиць?

 

  1. Узагальнення і систематизація знань учнів
  1. Гра “Впізнай свою вулицю”.
  • Я зачитаю назви вулиць нашого селища, а ваше завдання впізнати свою вулицю, на якій ви проживаєте. (Учень встає ).
  1. Вправа “Наше селище”.
  • Прочитайте текст . Вставте потрібні назви . Користуйтеся словами з довідки .

Наше селище

       Наше селище називається …  . Центральна вулиця в селищі …  . Наша школа розташована на вулиці … . Через селище протікає річка … . Найближче до нас місто - … .

Довідка : Велика Березовиця, Микулинецька , Лесі Українки , Серет , Тернопіль .

  • З якої букви ви написали вставлені слова? Чому ?
  1. Робота в парах .
  • Назвіть назви міст України , які починаються з поданих букв .

 

Л                               Т                              К                     

 

             Р                                 Х

  • Розгляньте стрічки з літерами та викресліть літери , які повторюються. Назвіть утворені слова .
  1. СКБИЛСЇБВЛ  (КИЇВ) .
  2. ТДВН3ІТПВРЗО  (ДНІПРО) .
  • Як напишемо слова Київ і Дніпро ? Чому?
  1. Вправа “Візитна картка”.
  • Коли подорожують , то знайомляться з іншими людьми. Щоб продовжити спілкування, запросити у гості використовують візитні картки. Це картки, на яких написано прізвища, імена та по-батькові, іноді разом із адресом власника для вручення під час знайомства. (Демонстрація зразка). Їх ще називають візитками.
  • Заповніть такі візитні картки, вказуючи своє прізвище, ім’я та адресу за якою проживаєте. ( Діти самостійно заповнюють візитки ) .
  • Обміняйтеся візитками із сусідом по парті, запрошуючи один одного у гості.
  1.     Підсумок уроку.
  1. Створення “асоціативного куща”.
  • То які слова ми пишемо з великої букви ?

  імена , прізвища , по – батькові                клички тварин

        назви міст       велика буква          назви сіл

               назви річок            назви вулиць

  1. Рефлексія .
  • Діти , на уроці ви добре попрацювали, були дружними, уважними. Мої очікування справдились.
  • Де і коли можуть вам знадобитися знання, які ви отримали на сьогоднішньому уроці ?
  • Сьогодні ми подорожували віртуально рідним селищем і не просто подорожували, а й дізналися багато цікавого і нового. На наступний рік ми підемо на екскурсію по селищу, де дізнаємось про різні архітектурні і скульптурні пам’ятники, глибше вивчимо історію селища, дізнаємося як раніше жили люди у селищі .
  • Минуть роки. Ви станете дорослими громадянами нашої країни. І де б ви не були, ви повинні любити свій рідний край, свій народ, пам’ятати про свою малу батьківщину. Любіть Україну  !
  1.         Домашнє завдання
  • Користуючись картою України, виписати п’ять міст і річок України.
zip
Додано
26 листопада 2018
Переглядів
1141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку