урок української мови в 3 класі на тему "Ненаголошені е та и, що перевіряються наголосом"

Про матеріал
Урок має формувати уміння добирати спільнокореневі слова або змінювати слово для перевірки написання ненаголошених голосних, показати, що не всі ненаголошені голосні можна перевірити наголосом; розвивати уміння порівнювати мовні явища, робити висновки, писати диктанти; виховувати культуру мовлення, любов до рідного краю, рідної природи.
Перегляд файлу

                                   

 

 

 

                                 Урок

 

                    української мови

 

 

 

 

 

                                                    

 

 

                                                  Вчитель Рибіна Т. А.

 

 

 

 

 

Тема:  Ненаголошені Е та И, які перевіряються наголосом.

Мета: формувати уміння добирати спільнокореневі слова або змінювати слово ля перевірки написання ненаголошених голосних, показати, що не всі ненаголошені голосні можна перевірити наголосом; розвивати уміння порівнювати мовні явища, робити висновки, писати диктанти; виховувати культуру мовлення, любов до рідного краю, рідної природи.

Обладнання: завдання для груп; правила уроку; назва «Мов­не кафе»; меню;; підручник «Рідна мова» (авт. М. С Вашуленко,  О. І. Мельничайко),  малюнок із зображенням левади.

Тип уроку: урок формування та вдосконалення вмінь та навичок.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

 Працюватимемо старанно,

 Щоб почути у кінці,

 Що у нашім третім класі

просто молодці!

Валюта:

  • Увага
  • Правильність
  • Взаємодопомога
  • Згуртованість
  • Дисципліна
  • Швидкість

 Це валюта, за допомогою якої  ви можете придбати
будь-яку страву із нашого меню.


ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Діти, сьогодні урок буде незвичайним, адже ми проведемо його у кафе.
  • Що  таке кафе? Ви бували у кафе?
  • Що ви там робили?
  • Але кафе у нас буде не звичайним, а «мов­ним». Ми замовлятимемо всі страви, що стосу­ються української мови.

 Особу, яка обслуговує відвідувачів кафе, називають офіціантом, а вас відвідувачами. Отже, сьогодні в меню...

 

 

Меню

Вартість

1

Перевірка домашнього завдання

         *

2

Хвилинка каліграфії

         *

3

Попереджувальний диктант

      *     *

4

Реклама. Знайомство із новим словом

   *

 

Активний відпочинок

            *

5

Дослідження.

      *      *

6

Робота в групах. Розваги.

*

7

 Самостійна робота

      *    *

8

Гра з м'ячем

      *

Валюта

*  Увага

  • Правильність
  • Взаємодопомога
  • Згуртованість
  • Дисципліна
  • Швидкість

 

  • Старанність

 Це валюта, завдяки якій ви можете придбати
будь яку страву із нашого меню.

1. Перевірка домашнього завдання

Зателефонуймо додому! Чи всі мають дозвіл на відвідування кафе?

Перевіримо уміння підбирати перевірне слово, пригадаємо правило перевірки слів з ненаголошеними Е та И. відгадаємо загадки і перевіримо написання відгадок.

За хатиною в садочку

У зеленому віночку

Та в червоних намистах

Стоїть дівка молода.

І збігаються всі діти,

Щоб на неї поглядіти:

 За намисто кожен смик

Та й укине на язик. (Вишенька.)

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має,

А як вийде полювати  -

Бережись, мишво хвостата.

(Лисиця)

Під березою грибочок,

Поряд жінка і синочок...

З деревом вони куми,

Добре знаємо їх ми!

(Підберезник.)

Обліпили всі пеньочки

 Мами, тати, сини й дочки.

 Наче нитки, всі тоненькі,

Вишукані й чепурненькі.

(Опеньки.)

Ці грибочки невеличкі,

Із близнючок в них сестрички.

По лісах мандрують пішки,

 Носять жовті босоніжки.

(Лисички.)

Одне кинув – цілу жменю зібрав. (Зерно)

Стоїть над водою з розплетеною косою. (Верба)

  •                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Дозвіл від батьків отримали... Пригадаймо правила поведінки в кафе!

Правила уроку:

 Сидимо рівно!

Пишемо гарно!

Слухаємо уважно!

 Відповідаємо точно!

2. Хвилинка каліграфії

  •                                                                                                                                                                                                                                                                                          Першу страву, яку я вам пропоную, «Ка­ліграфічна».
  •                                                                                                                                                                                                                                                                                          Повторимо написання великих і маленьких літер.   ч

О о М м од мн ол ме


Плаче верба біля річки, тяжко зітхає старе дерево.

Списати речення, підкреслити головні слова, пояснити написання ненаголошених голосних. Які слова вжито в переносному значенні?

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Сьогодні я рекламую нову страву!
познайомимось із новим словом «левада» (запис на дошці). Чи правильно воно записано? Можливо ми помилились?  Виявляється, не всі слова можна перевірити наголосом, написання деяких слід перевіряти за словником. Запишіть слово у зошит. Складемо речення із цим словом, користуючись малюнком. 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Попереджувальний диктант.

Один учень працює біля дошки. Він пояснює і попереджає написання слів. Решта дітей записує речення в зошит, підкреслюють орфограми.

          Легенький вітерець колише зелені жита. Медовий дух розноситься навколо гречаного поля. По щось шепочуться берізки та кленочки.

*** Фізкультхвилинка (активний відпочинок)

  Перший комплекс починаем —

 І на місці крок лунає.

Руки вгору підняли, Подих враз перевели.

Вище погляд, всі у грі

Може, Карлсон угорі...

Раз, два усі пірнають.

Три, чотири виринають.

 П'ять, шість на воді

Кріпнуть крильця молоді.

 Сім, вісім що є сили

Всі до берега поплили.

 Дев'ять, десять розігнулись,

Обсушились, потягнулись.

І пригнулись, тихо сіли.

Всі гарненько відпочили?

 2. Дослідження

  •                                                                                                                                                                                                                                                                                         Дослідимо, як можна перевіряти написання слів з ненаголошеними Е та И, якщо у слові два такі звуки. Виконаємо вправу 181, будемо коментувати. Але спочатку розглянемо зразок.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. «Розвага». Робота в групах.

 Пропоную вам розвагу. Об'єднайтеся в групи за допомогою фігур одного кольору. Якщо скласти фігури одного кольору, то утвориться квітка. Та­ким чином утворимо 4 групи. Кожна група отри­мує завдання. Час на виконання — 5 хв. Будьте згуртовані, прислухайтесь до думки однокласників.

1група – дібрати перевірні слова:вишневий, кричати, стебельце, озеро, веселка.

2група – виписати слова з ненаголошеними е та и, перевірити написання.

3 група – дібрати перевірні слова: листок, написав, зима, медовий, грибний, потеплів.

4група – перевірити написання слів: дерево, слевовий, замирзає, сивіє, вичоріє, незенько.


2. Самостійна робота.

Цю страву можуть спожити лише найуважніші,  найстаранніші. (вправа 182)(вчитель допомагає за потребою)

 


VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. ІНСТРУКТАЖ ЩОДО ЙОГО ВИКОНАННЯ

Прочитайте завдання вправи 183. Як перевірити написання слів, що не перевіряються наголосом?

VІІ. Підсумок уроку.

На десерт у нас караоке з мікрофоном:

  • Що ми сьогодні вчились робити?
  • Написання яких голосних у корені треба перевіряти?
  • Як це можна зробити?
  • Чи знадобиться  вам уміння перевіряти написання голосних е, и у коренях слів? 

На згадку про наше «Мовне кафе» даруємо вам невеличкий сувенір.

ЛІТЕРАТУРА

1-  Вашуленко М. С, Мельничайко О. І. Рідна мова.

Підручник для З класу.  Ч.  II.— К.   : Освіта,

2.  Заяць Я. М., Вартабедян Л. В., Онишків О. П. Уроки рідної мови.З клас.Тернопіль: Навчальна книга Богдан, 2006.

4.Словникові слова / Упоряд. О. В. Ісаєнко, С В.  

5. Яцента Л. Є. Ігрові форми навчання молодших

школярів.— Тернопіль: Астон, 2002.

 

 

 

 

                                      

                                                       

doc
Додано
31 травня 2020
Переглядів
1537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку