5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Конспект інтегрованого уроку для 3 класу «Говоримо — слухаємо,читаємо — пишемо» (відновлення деформованих речень)

Про матеріал
Зінтегровані теми уроку : • Розвиток мовлення (відновлення деформованих речень, побудова описів, складання розповідей про враження від по¬баченого). • Природознавство («Ознаки зими»). • Позакласне читання (читання віршів, відгадування загадок). • Трудове навчання (виготовлення годівнички для птахів). • Народознавство (приказки, на¬родні прикмети).
Перегляд файлу

ГОВОРИМО — СЛУХАЄМО,ЧИТАЄМО — ПИШЕМО

(ВІДНОВЛЕННЯ ДЕФОРМОВАНИХ РЕЧЕНЬ)

 

Зінтегровані теми уроків:

  • Розвиток мовлення (відновлення деформованих речень, побудова описів, складання розповідей про враження від по­баченого).
  • Ознайомлення з навколишнім («Ознаки зими»).
  • Позакласне читання (читання віршів, відгадування загадок).
  • Художня праця (виготовлення годівнички для птахів).
  • Народознавство (приказки, на­родні прикмети).

 

Мета.  Встановити взаємозв'язки між змінами в неживій та живій природі; розши­рювати уявлення про поняття птахи; ознайомити учнів із зимуючими пта­хами своєї місцевості; вчити дітей будувати речення, збагачувати словниковий запас образними виразами; вдосконалювати навички виразного читання, навички чітко і пов­но відповідати на запитання; вчити буду­вати описи за малюнками; розвивати усне мовлення учнів; розвивати вміння спостерігати за пта­хами, що зимують; вихо­вувати любов і бережливе ставлення до навколишнього середовища, , зокрема до птахів узимку.

Обладнання. Малюнки пташок (горобці, синиці, сорока, ворона, дятел, шиш­кар); картини "Пташина їдальня", "Зима", «Зима в лісі»; фотографії зимових пейзажів; роздатковий матеріал — обладнання для годівнички  (папір, ножиці), таблиці.

 

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок,

 Починається урок.

Він зимовий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімось до гостей,

Привітаймось „Добрий день!”      

-- Сьогодні ми почнемо наш урок з посмішки. Поверніться один до одного, посміхніться і побажайте один одному успіхів, щоб урок відбу­вався у теплій, дружній атмосфері, адже якщо хочеш, щоб життя тобі усміхнулося,— спочатку усміхнися сам життю.

 ІІ. Мотивація навчальної діяльності,  повідомлення теми і завдань уроку

— Ще зовсім недавно ми бродили осіннім лісом. Під ногами шурхоті­ло опале листя, сумну пісню співали птахи.

А сьогодні — під теплою білою ков­дрою сплять деревця і травинки, не. чути співу птахів.

Чудо-сани пролетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця

Білокоса, білолиця.

Рукавом махне —

Сріблом всюди вкриє все!    (Зима)

 

* Довідкове бюро*

Зима – в індоєвропейській мові означає холодна і неприємна пора.

 

Сьогодні на уроці ми з вами поман­друємо у казковий світ зими.

На уроці ми: 

  • будемо дослідниками (визначи­мо найхарактерніші ознаки зими; простежимо, які зміни відбува­ються в живій і неживій приро­ді);
  • попрацюємо творчо (відновимо деформовані  речення, побудуємо описи, складемо розповіді про враження від по­баченого).
  • поміркуємо, чи подобається нам зима;
  • виготовимо годівнички для пташок.

 Діти, ви, вже, напевно, здогадались, що поговоримо сьогодні про
зиму. Але не тільки.

Як ви гадаєте, які результати ми очі­куватимемо з уроку? Відповідь почи­найте так: «Цей урок навчить мене...». (Відновлювати  деформовані  речення, будувати  описи, складати розповіді про враження від по­баченого. Дізнатися про життя птахів  взимку;розв'язати проблеми пернатих, що зимують у нашій місцевості...)

 Наприкінці уроку ми перевіримо, чи досягли цієї мети.

 

IIІ. Актуалізація опорних знань.

1.  - А зараз подивіться у віконце і розкажіть, будь ласка, про сьогоднішній день. („Мікрофон”)      

2. -  Послухайте уривок опису приро­ди і подумайте, яку пору року він
змальовує.

Мороз тріщить і колеться,

Снігами все вкрива.

Не  гріє ясне сонечко

Бо вже давно... (зима).

  •           Як ви визначили, що це зима?

-  Назвіть, які зимові місяці ви знаєте. Які зміни відбулися у природі із на­станням зими? (Дні стають корот­шими, ночі довшими, небо вкривається сірими хмарами.)

Складемо павутинку до слова зима.

 

  Мороз                        Сніг                Іній

 

Хуртовина              Зима                          Сіре небо

 

Водойми скуті льодом

3. Робота за картиною.

  • - Діти, подивіться уважно на картину.
  • Яку пору року зображено на ній?
  • А чому ви думаєте, що це зима?
  • А як ви думаєте, кому найважче жити в цю пору року?
  • А чому? (Тому що пташкам важко знайти їжу під снігом. А коли силь­ний мороз, вони можуть замерзнути.)

—Які птахи не  залишили нас  взимку? (Снігурі, синиці, сороки, ворони, галки, сойки, дятли, шишкарі, голуби)

  •   Хто відлітає у вирій? (Ластівки, ле­леки, журавлі, чаплі, зозулі, дикі кач­ки)
  •   Яка ж основна причина змушує птахів залишати оселю, своє місце? (Холод і голод)
  •     А чи знаєте ви, що одна з основних  причин відльоту птахів пов'язана зі зменшенням світлового дня? Організму птаха не вистачає променів сонця, що є важливим для його жит­тя.

4. Постановка проблеми. Розповідь учителя. 

— Йдучи вулицею, я спостерігала за  клопотами пернатих. В певну мить відчула чи то зрозуміла їх мову. Мені здалося, що птахи зверталися до нас так: «Люди, будь ласка, зверніть на нас увагу, розкажіть про нас усім, зрозумій­те наші проблеми, допоможіть!».

— Чи виконаємо ми прохання птахів? (Так) 

 Діти, а як можна допомогти цим пташкам? Відповідь на це питання ви
отримаєте на сьогоднішньому уроці.

IV. Робота з мовним матеріалом.
1. Завдання 1 (зошит, с. 22).

а)  Відгадування загадки.

За вікнами летить сніжок,

Піднялася віхола,

Але бачу я пташок,

Що сидять під стріхою.

Чив-чив-чив! Чив-чив-чив!

Хто співати їх навчив?

Сірі пташенята ці

Звуться, діти,... (Горобці).

б) Розгляд ілюстрації, на якій зображено горобців узимку.

в) Робота над загадкою.

  • Які горобці? Усно описати їх.
  • Які ще пташки зимують з нами?
  • Знайти у цій загадці питальне речення.
  • А яке речення називається спонукальним?
  •        До чого ми можемо спонукати дітей?
  •        Яке речення можемо скласти?

 г) Складання речень.

Діти, допомагайте братам своїм меншим!

Діти, виготовте годівнички для пташок!

Учні, любіть птахів!

 ґ) Запис речень у зошит.

 

Фізкультхвилинка.

Плавно руки підіймаємо,

Наче крила махаємо.

Ми, як птахи, політали

І за парти посідали.   

 

2. Завдання 2 (зошит, с. 23).

а)  Розгляд малюнка у зошиті (с. 23).

б) Відповіді на питання:

  • Яку пору року зображено на малюнку?
  • Яких пташок ви там побачили?

 

* Довідкове бюро

 

Снігур

Снігурі живляться бруньками й на­сінням дерев та кущів, ягодами горо­бини. Вони прилітають із північних країв до нас пізньої осені і оселяються недалеко від людського житла.

Прислів'я 

   Снігур на крилах приносить до нас зиму.

Вірш

Подивись — у дворі

В чорних шапках снігурі.

Ще й червоні фартушки

Одягли собі пташки.

Значить, сніг і холоди

Наближаються сюди.

Снігурами через те їх тепер ви і звете.

Синичка

Синички і взимку знищують шкід­ливих комах під корою дерев, кущів. Ніде комаха не сховається від гостро­го зору синички.

За добу синичка з'їдає стільки ж ко­мах, скільки важить сама.

 

Шишкар

Шишкарі живуть на ялинах і сосно­вих деревах. Завдяки закрученій формі
дзьоба, вони дістають із шишок насі­нини для харчування. Самки — черво­ного кольору, самці — зеленого. Вони взимку будують гнізда, прикривають
його і виводять пташенят. 

Горобець

Загадка

Маленький хлопчик у сірій свитин­ці по дворах стрибає, крихти збирає. (Горобець)

Хто не знає зухвалих, сміливих і ро­зумних пташок, що живуть у багато­людних місцях. їх називають осілими. Вони — всеїдні, тому переселяють­ся ближче до людини, де їм легше знайти поживу. Вони дуже дбайливі батьки.

Вірш

Чів-чів-чів! Я нікуди не втікаю

 І ніде не відлітаю.

Все живу біля оселі

Чи то в місті, чи в селі.

Завжди щось знайду собі:

Крихту хліба чи зерняток,

Десь розсипане пшоно,

Недоїдений шматочок

Булки, сиру — так воно.

Ворони

Ворони селяться серед полів, лук та в людних місцях. Ворона — птах дуже обережний і розумний. Вона . всеїдна, але надає перевагу тварин­ній їжі. У нашій місцевості зимують 6 видів птахів із родини воронових: ворона сіра, сорока, галка, сойка, грак, крук (в лісах).

 

  • Як ви думаєте, про що вони розмовляють?
  • Чим вони стурбовані?

Як ви допомагаєте птахам взимку?

в) Підсумок. 

 Молодці, діти, я бачу, що ви всі допомагаєте пташкам взимку.

3. Доповнення речень словами з довідок (завдання 3, зошит, с. 23).

а)  Прочитати завдання.

б) Прочитати слова для довідок.

в) Бесіда.

  •    Як ви думаєте, що будуть їсти горобчики? (Горобчики їстимуть зер­но).
  •    А синички? (Вони люблять шматочки несолоного сала).
  •    Шишкарі їдять шишки.

г)  Запис слів у зошит.

 

 

4. Вивчення скоромовки (завдання 4, зошит, с. 23).

а) Прочитати скоромовку.

б) Повторити за вчителем у повільному темпі.

в) Читання у швидшому темпі.

г)  Відпрацювання швидкості вимови скоромовки.
ґ)  Конкурс на краще читання скоромовки.

 

 

V. Робота з деформованим текстом (завдання 5, зошит, с. 24).

   1. Розгляд ілюстрації "Пташина їдальня " і бесіда.

2. Читання слів, записаних у зошиті в рядках.

5. Складання речень зі слів першого, другого і т.д. рядків.

Пташки взимку бувають голодними. Я зробив для них годівницю. Наносив туди різних зернят. Пташки були дуже раді.

  1.     Запис складених речень.
  2.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 Перевірка виконаного завдання.

    VІ. Виготовлення годівничок із заготовок. 

- Діти, чи хотіли б ви допомогти птахам пережити холодну морозну зиму?

У вас на партах лежать заготовки для годівничок. Розріжте їх по червоних лініях, склейте. Прив’яжіть мотузочки. Годівничка готова!

    VІІ. Підсумок уроку,

  •   Які види речень ви знаєте?
  •   Які птахи зимують у наших краях?
  •   А як ви будете допомагати пташкам?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

розвитку зв’язного мовлення

у 2 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   Бондар Т.М.

Ушомирська гімназія

doc
Додано
3 червня
Переглядів
142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку