Урок української мови в 3 класі з теми "Побудова речень. Поширення речень."

Про матеріал
Мета уроку: вчити будувати речення за малюнками, схемами, питаннями;закріплювати знання про речення, його види за метою висловлювання; розвивати інтерес до мовних явищ, мовлення та мислення; розвивати вміння аналізувати, доводити, синтезувати інформацію; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти вихованню любові до природи.
Перегляд файлу

Урок української мови в 3 класі

 

Тема: Побудова речень. Поширення речень.

 

Мета: вчити будувати речення за малюнками, схемами, питаннями ; закріплювати знання про речення, його види за метою   висловлювання;

розвивати інтерес до мовних явищ, мовлення та мислення; розвивати вміння аналізувати, доводити, синтезувати інформацію; збагачувати словниковий запас учнів; сприяти вихованню любові до природи.

 

Обладнання: картки для складання речень, презентація до уроку, орфографічні словники, ілюстрації на тему «Осінь», підручники з укр.мови  3 клас (Вашуленко), осінні листочки з паперу.

 

                                    Хід уроку

 

    І. Організація класу:

1. Повторення алфавіту

2.Загадка (слайд №1)

Невидимка ходить гаєм
І дерева роздягає.
Хто вона?
                 (Осінь)

  •          За календарем - жовтень, і сьогодні на уроці господарюватиме чарівниця-осінь. Вона даруватиме вам листочки за правильні відповіді. Чим більше листочків ви заробите, тим вищий бал отримаєте.

 

      ІІ. Актуалізація знань.

    1. Повторення правил сидіння під час письма. Робота в зошиті.

Каліграфічна хвилинка (слайд №2)

Пов’язане зображення            Пов’язане зображення Пов’язане зображення

Підбір і запис  слів на «о» (іменник, прикметник, дієслово)

  1. Словникова робота  (слайд №3)

 

  •          Вставити пропущені літери в словах
  •          Зробити звукову схему слів

 

 

(слайд №4)

  •          Скласти речення з одним із словникових слів, записати в зошит (І ряд – розповідне речення, ІІ ряд – питальне, ІІІ ряд – спонукальне).
  1. Гронування «Речення» (слайд №5)

 

ІІІ. Оголошення теми уроку. (слайд №6)

  •          Сьогодні на уроці ми будемо будувати і поширювати речення, опираючись на малюнки , схеми, питання; виконуючи завдання в парах, групах, самостійно.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Перетворення речень. (слайд 7)(На основі тексту вправи № 95, с. 48)

  •          Прочитайте текст пошепки. До якого літ. жанру він належить? Хто автор вірша? Чому вірш має такий заголовок? Який інший заголовок можна придумати до цього тексту? Скільки речень у вірші? Які вони за метою висловлювання?
  •          Перетворіть речення на питальні, використовуючи слова: Як? Хто? Що робить? Де? Який? (слайд 8)

 

    Фізкультхвилинка

 

  1. Складання речень за поданими питаннями та ілюстраціями (слайд 9, 10) Робота в парах, з картками.

Яка? Хто? Що робить? Де?             

Які? Хто? Що зробили? Куди?

Який? Хто? Що робить? Як?

       3. Поширення речень за допомогою питань ( слайд 11)

    Речення поступово записується на дошці, а потім в зошиті. Називання головних членів речення, їх виділення. Побудова схеми утвореного речення.

V. Усвідомлення матеріалу.

 

  1. Складання речень за поданими схемами. (слайд 12, 13)

Робота в парах, з картками.

 

 

 

  1. Творча робота.

Робота в малих групах. 

 

1 група: Скласти речення, всі слова якого починаються на букву «В»

ІІ група: Скласти речення, всі слова якого починаються на букву «Б»

ІІІ група: Скласти речення, всі слова якого починаються на букву «К»

ІV група: Скласти речення, всі слова якого починаються на букву «Д»

 

VІ. Домашнє завдання С. 50, вправа 99

 

 

VІІ. Підсумок уроку. Що було найлегше? Що було найскладніше?

                                     Що запам’яталось з уроку?

    Самооцінка учнів (шкалування)

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шатова Ольга
Додано
11 листопада
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку