Урок української мови в 3 класі з використанням технології критичного мислення на тему "Загальне поняття про прикметник. Значення прикметників у мовленні

Про матеріал

Урок з застосуванням технологій критичного мислення.Таблиця "Знаю. Хочу дізнатися. Дізнався." вчить дітей аналізувати, ставити мету роботи. Вправа "кубик Блума" дозволяє систематизувати вивчений матеріал. Сенкан розвиває образне мислення.

Перегляд файлу

Урок української мови в 3-А класі

Тема: Загальне поняття про прикметник. Значення прикметників у мовленні

Мета: поглиблювати знання учнів про прикметник, формувати вміння доречно вживати прикметники, дослідити його значення у мовленні;

розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення;

виховувати пізнавальний інтерес до вивчення рідної мови, вміння роботи у парі і групі

Тип уроку: урок  вивчення нового матеріалу

Форми роботи: фронтальні, індивідуальні, парні, групові

Методи роботи: діяльнісні, інтерактивні, практичні, наочні, словесні

Принципи роботи: цілісності, мінімакса, творчості, психологічної  комфортності

Застосування технологій критичного мислення:

  • таблиця «Знаю. Хочу дізнатися. Дізнався»
  •  кубик Блума
  •  Сенкан

Обладнання: графічний план уроку, кубик, мішечки з предметами, зорова таблиця, презентація до уроку, телевізор;

на кожного: таблиця «Знаю. Хочу дізнатися. Дізнався», картка до вправи «Розкажи про себе», картка до творчої роботи, орфографічні словники.

Хід уроку:

 

  1. Організаційний момент. Мотивація

-До нашого класу завітали гості. Поверніться, привітайтеся.

Привітайте щирою посмішкою свого сусіда.

-Відчуваєте, у нашому класі  запанувала атмосфера гарного настрою!

 

-Який урок розпочався?Дайте поради своїм однокласникам щодо роботи на уроці (бути уважними, активними, писати каліграфічно)

 

 

  1. Перевірка дом. завдання

За допомогою «Мовного кубіку» узагальнити вивчене про іменник

 

  1. Вихід на тему уроку

Вірш про мову:

Ніжна, мила, світанкова,

Ясна, чиста, колискова,

Мелодійна,дзвінкотюча,

Дивна, радісна, співуча,

Лагідна, жива, казкова,

Красна, чарівна,шовкова,

Найдорожча, добра, власна,

Мудра, сонячна,прекрасна,

Солов’їна, барвінкова  …..

Українська наша мова!

 

  1. Повідомлення теми, мети, плану уроку.

 Мотивація навчальної діяльності.

 На уроці будемо досліджувати значення прикметників у мовленні

Робота з таблицею

Знаю   Хочу дізнатися   Дізнався

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  1.  Каліграфічна хвилинка

а) Повторення правил правильної посадки за плакатом

     б) Прописати буквосполучення ому   ая  - нижнє поєднання

        2)  Вибірковий диктант .

Виписати прикметники з вірша Л.Українки

                На зеленому горбочку,

У вишневому садочку,

Притулилася хатинка,

мов маленькая дитинка

-Навіщо поетеса використала прикметники?

Висновок! (щоб яскраво та образно намалювати картину

       3)Гра «Відгадай загадку»

Заєць-довговухий, трусливий, косий

Лиса-хитра, рижа, обережна

Вовк - сірий, зубастий, злючий

 

4)Групова робота «Шифрувальник».

 

а) повторити правила групової роботи

 

б) скласти загадку  за допомогою прикметників

-Що можно описати прикметниками?( Розмір, форму, колір, смак, аромат)

                1гр.-яблуко

2гр.-банан

3гр.- апельсин

-Для чого використали прикметники?

Висновок! (яскраво і влучно описали предмет)

  1. Закріплення вивченого
  1. Вправа «Розкажи про себе»

Прикметниками можна описати не тільки якийсь предмет, але й описати себе, свій характер. Бажаєте спробувати?

Підібрати прикметник на кожну букву свого імені, який буде характеризувати тебе:

О- охайна

Л- лагідна

Е- енергійна

Н- надійна

А- активна

Кому важко, можно скористатися таблицею прикметників

Висновок!

      Фізпауза

Трава низенька-низенька

Дерева високі-високі

Вітер дерева гойдає

Донизу нахиляє.

Птахи летять швиденько

А діточки за парти сідають тихенько

 

Фізпауза для очей 

 

  1. Творча робота

Послухайте текст:

У наші вікна заглядає берізка. Над берізкою віє вітер. Він розчісує її коси.

-Про що текст?

-В яку пору року описується берізка?

Дібрати такі іменники, які опишуть берізку взимку.

          а) підбір прикметників

           Словникова робота

           берізка           тендітна

білокора         пронизливий

зажурена        різкий

         б) Виконати завдання за вибором:

  • Доповнити текст прикметниками та скласти опис берізки взимку
  • Скласти сенкан «Берізка»

(правила складання сенкану у скарбничці правил)

 

  в) сам. запис з перевіркою

     Перевірка правопису слів за орфографічним словником

Висновок!

  1. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

  1. Повернення до таблиці. Що дізналися?

Робота із «Хмарою слів»

Чи знайшли ми відповідь , яке значення прикметників у мовленні?

          (Вони роблять нашу мову багатою, яскравою, образною.

         Допомагають точніше висловити свою думку)

         2) Скласти «павутинку уроку»

         Охарактеризуйте наш урок, використовуючи прикметники

         (Цікавий, творчий, корисний, пізнавальний, добрий,розумний)

 

        -Чи можемо застосовувати отримані знання про прикметник у житті? Пропоную оголосити затрашній день днем компліментів. А особливі      слова-прикметники  підготуйте, будь ласка, для Аліни, бо в неї завтра день народження.

 

  1.  Домашнє завдання

       Впр.332 виписати прикметники. За бажанням придумати загадку, використовуючи прикметники.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Кузурман Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Вікторія Олевська
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 лютого 2018
Переглядів
3367
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку