Урок української мови в 4 класі.

Про матеріал
Тема; Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово» Мета: Узагальнити й систематизувати знання з даної теми, закріпити навички правопису не з дієсловами; розвивати вміння аналізувати й синтезувати мовні явища, розвивати системність мислення; виховувати позитивні якості характеру.
Перегляд файлу

Урок української мови в 4 класі.

Тема; Узагальнення знань і вмінь з теми «Дієслово»

Мета: Узагальнити й систематизувати знання з даної теми, закріпити навички правопису не з дієсловами; розвивати вміння аналізувати й синтезувати мовні явища, розвивати системність мислення; виховувати позитивні якості характеру.

Обладнання: таблиця «Почуття», предметні та сюжетні малюнки, сигнальні картки.

Хід уроку

  1.                Організаційна частина
  2.             Основна частина
  1.              Вибірковий диктант.

Виберіть і запишіть тільки дієслова:

Дарувати, вітер,погожий, існувати, історичні,єднатися,Україна, місто, Оріль, сумує, втеча, лагодити, річка, оглянутися, можливо, але , вийде, мальовничі, оглянувся.

Підкресліть першу букву в кожному записаному дієслові. Прочитайте утворене слово. (Дієслово)

  1.              Гра «Мікрофон»

Як називається початкова форма дієслова?

На які питання відповідає неозначена форма дієслова?

Які часові форми дієслова ви знаєте?

Як змінюються дієслова минулого часу? Теперішнього? Майбутнього?

Коли можна визначити рід дієслова?

Як визначити дієвідміну дієслова ?

Яким членом речення найчастіше є дієслово?

  1.              Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні ми повторимо правила і виконаємо вправи , які допоможуть вам узагальнити й систематизувати знання з теми «Дієслово». Ви вчитиметесь

міркувати , використовувати свої знання на практиці, колективно працювати, допомагати товаришам.

  1.             Каліграфічні вправи

Д д ( по половині рядка)

Дієслово (безвідривне письмо)

  1.             Проблемне завдання

Прослухайте дієслівний словоряд, відгадайте про яку ситуацію йдеться, складіть і запишіть кілька речень, підкресліть присудки.

Закінчилася, набридла,настала, чекали, прилетіли,

зробили,прикріпили,поселилися,знищували,годували,оберігали,вчили літати, знищували,годували,оберігали, попрощалися,відлетіли,будемо чекати.

Ситуація : люди дбають про перелітних птахів, виготовляють шпаківні...

Учні зачитують складений текст, вказуючи присудки.

  1.             Діалог «учень - учень»

Пригадайте, що вам відомо про неозначену форму дієслова, і запитайте про це товариша.

-На що вказує неозначена форма дієслова?

-На які питання відповідає?

  1.             Робота з картками

Розгляньте предметні та сюжетні малюнки на картках, доберіть і запишіть приклади дієслів у неозначеній формі.

  1.             Робота в парах - перевірка виконаного.

Виконайте взаємоперевірку записаного , оцініть, врахуйте охайність. Зачитайте записаний дієслівний словоряд.

  1.             Гра «З'єднай частинки цілого»

Складання прислів'їв

Вовка боятися - в ліс не ходити.

Добре того вчити , хто хоче вчитися.

На чужу роботу дивитися - ситому не бути.

Не на користь книжку читати, коли лише вершки хапати.

Довгим язиком тільки полумиски лизати.

Мало хотіти - треба попотіти.

Майстра по роботі впізнати.

Ложкою озера не вичерпати.

Щоб рибу їсти, треба у воду лізти.

  1.          Гра «Зміни значення дієслова»

Йти, гортати, шити, котитися, бігти, тривожити, читати, мандрувати.

За допомогою префіксів утворіть нові дієслова

Чим відрізняються значення утворених дієслів від поданих? (Вони означають завершену дію)

  1.          Фізкультхвилинка.

Повторення ролі дієслів у реченні (За вправою 152)

Читання тексту, з'ясування значень невідомих слів.

  •                  Висловлення почуттів від прочитаного тексту.
  •                  Виписування граматичних основ речень.
  •                  Креслення схеми першого речення.
  1.          Дієслова теперішнього й майбутнього часу (категорія особи і числа) Малюю, малюєш, малює, малюємо, малюєте, малюють.

Чим відрізняються ці словоформи?

За якими особами й числами змінюються дієслова теперішнього й майбутнього часу?

  1.          Робота в зошитах
  1.                   варіант-змінюємо дієслово навчатися за особами й числами в теперішньому часі.
  2.                 варіант - змінюємо дієслово навчатися за особами й числами в майбутньому часі.

Робота в парах.

Перевірте, оцініть роботу товариша, мотивуйте оцінку.

  1.          Дієвідміни

Гра «Допоможіть знайти букву»

Є чи І

Кле….ш  Чека...ш

  •                  Пропущені букви позначають ненаголошені звуки. Яку букву слід вставити
  •                  Чому ви зробили такий вибір?
  •                  Які букви пишемо в ненаголошених особових закінченнях дієслів?
  •                  Як же ми розрізняємо дієвідміни?
  •                  Які дієслова належать до І дієвідміни?
  •                  Які дієслова належать до II дієвідміни?

Усна вправа на визначення дієвідміни

Гріти, дзижчати, гуляти, дзюрчати, дарувати, дивитися, дбати, дружити, нарікати, непокоїти.

(Учні сигнальними картками показують дієвідміну)

  1.          Розбір дієслова як частини мови.

З ремеслом дружити - в житті не тужити.

  1.          Вибірковий диктант Повторення правопису дієслів на-ся.
  1.    Підсумок уроку

Усний тест

  1.              Слово, що означає дію предмета, називається
  •                  іменником;
  •                  дієсловом;
  •                  прислівником;
  •                  сполучником.
  1.              Дієслова майбутнього часу змінюються за:
  •                  родами й числами;
  •                  особами й числами.

3.Частка не з дієсловами пишеться :

  •                  окремо;
  •                  разом
  1.    Домашнє завдання

Виписати з орфографічного словника по 10 дієслів І і II дієвідміни. Вправа 155 за підручником.

docx
Додано
9 березня 2020
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку