Урок. Закріплення знань про розповідне, питальне та спонукальне речення.

Про матеріал
Узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання; закріпити навички правильного інтонування речень, додержання логічного наголосу, розвивати вміння узагальнювати.
Перегляд файлу

 

Тема: “ Закріплення знань про розповідне, питальне, спонукальне

речення

Мета уроку: Узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за

метою висловлювання; закріпити навички правильного інтонування речень

додержання логічного наголосу, розвивати вміння узагальнювати,

виховувати почуття любові до рідної мови.

Завдання уроку:

Повторити що таке речення.

Закріпити види речень за метою висловлювання.

Закріпити навички інтонування речень.

Тип уроку: урок закріплення знань про речення

Обладнання: смайлики, презентація уроку, таблиця «Речення», набір речень

для зорового диктанту (за Федоренком), картки зі схемами речень.

Хронометраж уроку

І. Організація класу – 1хв

Слово вчителя

Аутотренінг

ІІ. Перевірка домашнього завдання - 2хв

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності – 2хв

IV. Актуалізація знань – 10хв

Робота з таблицею – 3хв

Мовна розминка – 4хв

Каліграфічна хвилинка – 4хв

V. Повторення і закріплення – 18хв

Стежинка кмітливих – 3хв

Робота з прислівям – 2хв

Гра «Оживи букву» - 4хв

Музична фізкультхвилинка

Стежинка «Зорова» - 5хв

Стежинка «Цікавинка» - 3хв

VI. Підсумок уроку – 10хв

Хід уроку

I. Організація учнів

Слово вчителя

Подивіться один на одного, усміхніться, візьміть за руку сусіда, сідайте.

Наш девіз:

Ми веселий, дружній клас,

Гарний настрій у всіх нас.

Будем разом працювати,

Рідну мову всі вивчати.

II. Перевірка домашнього завдання (впр. 148, слайд 1) (4 хв)

Прочитайте перше речення.

– Яке слово вставили у другому реченні?

– Прочитайте третє речення.

– Яке речення є спонукальним?

– Яким словом виражене спонукання?

– Як правильно переходити вулицю?

            На дошці світлофор (слайд 2-4)

По черзі відкривається

Зелене світло      - усі плескають у долоні;

Жовте світло      - тупотять;

Червоне світло   - завмирають.

(Нагадування про необхідність дотримання правил дорожнього руху).

III. Мотивація навчальної діяльності учнів .

 - У мене сьогодні хороший настрій.

 - А у вас? Перед вами смайлики, виберіть свій настрій  (Учні показують).

 - Ви любите мандрувати? Сьогодні ми підемо невідомими стежинками,

   які приведуть нас до цікавих завдань.

- Шлях до знань завжди важкий, тому ми підемо окремими стежинками.

 

                         Стежинка «Мовна розминка» (слайд 6)

а) Словниковий  диктант.  (Діти загадують загадки і записують відгадки.

Вчитель зачитує кілька своїх загадок).

 б) Скласти звукову модель слова (робота в парах. Діти вибирають із

відгадок самостійно слово).

                               Стежинка кмітливих (слайд 7-11)

Завдання на дошці (усно)

а) Скласти речення із слів і назвати яким є складне речення.

                                    Випало, гніздо, з, голубятко.

                             Садку, у, вашому, чи, росте, мята.

                                  Восени, в, діти, ходили, діброву.

 б) Завдання на картках (Поставити в кінці речення потрібний знак,

 Промовити з потрібним інтонуванням.)

                                  Стежинка «Каліграфічна»

До     бр     ро    та   от    доброта

- Скільки складів?

- Як можна визначити?

- Як поділити на склади?

(Потім на дошці вчитель вивішує прислівя про добро)

                            Роби добро, буде добре й тобі.

         Добро буде тобі добро, коли людину похвалять.

Звуколітерний аналіз слова похвалять

- Який настрій у людини, коли її похвалять? (відповіді дітей).

                               Гра «Оживи букву» (слайд 15-16)

На листах діти «оживляють» букву О” стосовно настрою.

- Ніколи не скупіться на добрі слова

Музична фізкультхвилинка (фонограма слайд 13-14)

Стежинка «Зорова» (іноді проводжу як гру «Фотограф»)

1.Настала осінь.

2.Ти шукаєш гриби.

3.В лісі росте дуб.

4.Лід укрив ставок.

5.На небі хмаринки.

6.В садочку жоржини.

- Які ці речення?

- Чому?

- Скільки слів в одному реченні? В пяти?

                      Стежинка «Цікавинка» (слайд 17-19)

Скласти слово, взяти з першого слова першу букву, з другого – другу,

З третього – третю і т.д.

Слова: Рік, пень, ніч, поле, знання, питання, подвіря.

Речення

                   Підсумок уроку. Гра «Склади речення».

Ось і завершилась мандрівка по місту «Речення». Ми не просто мандру-

вали, а намагалися якнайбільше поповнити свої знання з рідної мови.

А тепер подивимось засвоїли ви цю тему.

                               Гра «Склади речення».

Клас ділиться на 3 команди і пропонуються графічні моделі речень.

Кожна команда складає речення

     1 команда  _____  _____  __  _____ .

     2 команда  _____, __, _____  _____!

     3 команда __  _____  _____  _____?

 

docx
Додано
10 березня 2020
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку