Урок української мови в 4 класі

Про матеріал
Узагальннюючий урок з української мови по темі "Прикметник".Урок побудований відповідно до вимог нового Державного стандарту початкової освіти,з урахуванням Методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 3 і 4 класів
Перегляд файлу

Тема. Підсумковий урок за темою «Прикметник».

Мета. Узагальнити і систематизувати знання, які отримали діти, вивчаючи розділ; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати мовлення, критичне мислення, виховувати впевненість у собі, у своїх силах і можливостях.

Обладнання: картки,презентація, набори «6 цеглин»,таблиці

Тип уроку: урок повторення вивченого матеріалу.

                                Хід уроку

I. Вступна частина.Організація класу

1.Привітання до гостей

Холодно в місті,в селі,на городі.

Зима мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня,ми вітаємо вас!

2.Емоційне налаштування

Дійсно,у нашому класі тепло і затишно,і бачу,що настрій у всіх гарний,то ж посміхніться один до одного,адже посмішка налаштовує всіх на гарну роботу на уроці!

-Ви найкращі!                                 Ви винахідливі!

-Ми найкращі!                                Ми винахідливі!

-Ви активні!                                     Я люблю вас!

-Ми активні!                                   Ми любимо вас!

-Ви розумні!                                   Дякую!

-Ми розумні!

Отже,сьогодні ми будемо працювати на уроці під гаслом:

Красиво і вірно пишемо,

Чітко розмовляємо.

Мову свою розвиваємо.(слайд)
 

II.Основна частина

1.Мотивація  навчальної діяльності

-Яку частину мови ми закінчили вивчати?

-Давайте пригадаємо пісеньку про прикметник.

D:\Downloads\qrcode_8246888_.png

2.Оголошення теми і мети уроку

-Дійсно,прикметник-це авторитетна частина мови. І сьогодні у нас останній урок з теми « Прикметник»,ми пригадаємо все те,що вивчили про цю частину мови та дамо відповідь на питання «Яку роль відіграють прикметники у мовленні?»

Вивчаючи тему,ми урок за уроком долали мовні перешкоди,поки дійшли до вершини «ПРИКМЕТНИК». (Робота зі шкалою успіху)

1_______2_______3______4_______5

3.Хвилинка-цікавинка(слайд)

-А чи знали ви,що назва ПРИКМЕТНИК вперше з’явилася в підручнику Якова Федоровича Головацького «Граматика російської мови» у 1849 році. Отже,давайте порахуємо скільки років минуло з того часу(діти обчислюють)   2022рік-1849 рік=173р.

-За кількістю слів прикметник займає 4 місце після іменника,займенника,дієслова.

-У багатьох мовах світу прикметників взагалі немає. Їхні функції виконують іменники. Ця властивість притаманна амхарській мові-основній мові Ефіопії. А в китайській і в’єтнамській мовах прикметники неможливо відрізнити від дієслова. Дослідники стверджують,що їхньою мовою простіше сказати «листя зеленіє»,ніж «зелене листя».

4.Гра «Закінчи речення»(слайд)

Прикметник-це………..

Означає……….

Відповідає на …………….

У реченні найчастіше зв’язаний з ………

Змінюється за ………..

Виступає в реченні ……….

5.Тренувальні вправи на осмислення знань,умінь і навичок

              (число,класна робота)

А)Каліграфічна хвилинка

Сс  сс сС   ста   ність  ран

Словник:старанність

-Який звук наголошений?

-Скільки складів?

-Яке фонетичне явище відбувається?

-На яке питання відповідає?Яка це частина мови?

-Утворіть прикметник у множині від слова старанність.(Старанні)

-Дібрати антоніми,синоніми до слова СТАРАННІ

Старанні-недбалі,неохайні.

Старанні-дбайливі,акуратні,пильні,сумлінні,відповідальні.

-Від прикметника СТАРАННІ утворити форми ступенів порівняння(старанніші,найстаранніші)

-Скласти речення зі словом СТАРАННІ і записати під диктовку(У нашому класі навчаються старанні діти.)

-Визначити усно число,рід,відмінок прикметника.

(Діти пригадують:щоб визначити рід,число,відмінок прикметника потрібно знайти іменник з яким він пов’язаний)

Б)Самостійна робота  

Дякую за роботу!Дійсно,у нашому класі всі діти старанні і зараз ви проявите свою старанність,під час складання віршів(робота на картках)

1 ряд 

 От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така … (чудова).

 Міста чистенькі, білі села –

Зима і радісна й … (весела).

 Кружляють вальс сніжинки ніжні

Зима пухка і … (білосніжна). 

Слова для довідки:чудова,білосніжна,весела

Визначити число,рід,відмінок

Зима чудова,весела,білосніжна-

2 ряд

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна й … (морозна).

 А як насуне хмара сива

 Зима по – своєму … (красива).

А вранці іній – от обнова !

 Яка зима у нас … (казкова).

Слова для довідки:морозна,красива,казкова

Визначити число,рід,відмінок

Зима морозна, красива, казкова -

 

3 ряд

Голок од інею не видно

Тоді вона, звичайно, … (срібна).

Зима буває вередлива,

То часом добра, то … (сварлива).

Яка ж зима? Яка вона?

Вона весела і … (сумна).

Слова для довідки:срібна,сварлива,сумна.

Визначити число,рід,відмінок

Зима срібна, сварлива, сумна-

Отже,ми ще раз переконалися: щоб визначити число,рід,відмінок прикметника нам допоможе іменник з яким він зв’язаний.

А які ці вірші  були б без прикметників?

Взаємооцінювання(критерії нагадуємо)!

Дякую всім за роботу!

 

                            Фізкультхвилинка (слайд)

Я називаю прикметник:якщо ч.р.-руки вгору

                                                        ж.р.-в сторони

                                                        с.р.-присідаємо

Зелений,грайлива,солодке,чудове,весела,зимова,шкільне,

запашний,холодні.

В)Робота в парі (слайд)

 

 Скласти речення, поширити їх прикметниками та записати.

1.Сніжок,на,падає,землю.

2.Хмара,сонечко,затулила.

3.З,летять,сніжинки,неба.

Взаємоперевірка.

-Які речення вам більше сподобалися?

-То яка роль прикметників у мовленні?(Вони роблять його багатшим,змістовнішим,точнішим…..)

Оцінювання(критерії нагадуємо)!

Г)Гра «Добре-погано»

Як на мене,то зима мені подобається,адже взимку я народилася,взимку ми святкуємо багато свят,взимку ми маємо чудові канікули….Хто ще любить зиму? А хто ні?

Отже, одним вона подобається,а іншим-ні. Пограємо гру «Добре-погано». Ділимося на 2 команди.

1 команда «добре»(дібрати словосполучення іменника з прикметником,які б описали зиму з позитивної сторони)

2 команда «погано» (…………………..з негативної сторони)

Білий сніг,пухнастий сніг,зимові канікули,новорічні свята,снігова баба….

Довгі ночі,короткі дні,сумні птахи,простудні захворювання.голі дерева,голодні птахи…….

Гарно справилися з завданням!

Д)Самостійна робота (слайд)

-Як пишуться прикметники на –ський,-цький,-зький?

Знайдіть помилки,запишіть правильно.

Козацкий,селянский,україньський,запорізкий.

Взаємооцінювання

 

Е)Завдання з ЛЄГО

III.Заключна частина

Рефлексія

А)Сенкан(слайд)

(колективне складання)

1 рядок (тема) 1 слово

2 рядок (опис теми)  2 слова

3 рядок (дія,пов’язана з темою) 3 слова

4 рядок (ставлення) 4 слова

5 рядок(синонім до слова з 1 рядка)

 

Прикметник.

Незамінний,чудовий.

Виражає,зв’язує,допомагає.

У поезії створює образи.

Ознака.

 

Прикметник.

Самостійний,змінний.

Виражає,утворює,збагачує.

Може мати ступені порівняння.

Означення.

Отже,ми з впевненістю можемо сказати,що ми засвоїли прикметник. (Робота зі шкалою успіху)   

 1_____2_____3______4_____5

Б)Отже,наш урок або  ви були на уроці:

П-пошуковий

Р-розумні

И-ич,який урок!

К-кмітливі

М-мрійливі

Е-енергійні

Т-турботливі

Н-надійні

И-ич,які діти!

К-красиві

В)Домашнє завдання

На згадку про наш урок я хочу подарувати кожній дитині книжечку з ігровими завданнями «Що я знаю про прикметник». Вдома ви попрацюєте над ними.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 березня 2022
Переглядів
312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку