Тема: закріплення знань про види речень за метою висловлювання
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання; закріпити навички правильного інтонування речень; розвивати мовлення учнів, вміння узагальнювати; прививати любов до традицій українського народу.
І. Організаційний момент.
Привітання
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На уроці ми закріпимо свої знання по темі «Речення» для того, щоб вміти правильно висловлювати свою думку, вміти правильно будувати речення за метою висловлювання, щоб у майбутньому могли писати листи, складати твори. Ці знання нам пригодяться у навчанні і житті.
ІІІ. Закріплення та систематизація знань.
Весна, книжка, Сергій Іванович, сніг, річка Дніпро, писачок, зима, корова Веселка (пояснення написання).
-Чи є, діти, слова вам невідомі? (пояснення слова писачок) (слайд 1)
- То для чого нам писачок?
- Чим відрізняється писанка від крашанки?
2. Каліграфічна хвилинка
Пи исс ач чок
Розповідь учителя про значення слова «писачок» (звідки пішло це слово і для чого він).
(на дошці вивішується картка з назвою «Речення»)
Діти дають відповіді і на дошці роблять опорну схему (розповідне, питальне, спонукальне, окличне, неокличне).
РЕЧЕННЯ
розповідне питальне спонукальне
окличне неокличне окличне неокличне
(Н. Май «Кап-кап»)
7. Робота з текстом (слайд 5)
- Прочитайте речення. Поміркуйте, які знаки потрібно поставити в кінці кожного з них. Перепишіть цей текст.
В Оксани сьогодні день народження - Всі прийшли з подарунками - Як багато гостей - Сестра подарувала ляльку – А що подарує братик
8.Гра «Збери речення» (лего)
(будуємо вежі з цеглинок лего і превіряєм).
Прочитайте речення вголос. Чи з однаковою інтонацією ви їх читатимете? Від чого це залежить? Яку думку висловлено у кожному реченні?
а) про щось розповідається;
б) про щось запитується;
в) спонукається до якоїсь дії.
V. Підсумок уроку
Гра «Закінчи речення»
VI. Домашнє завдання вправа 160, с.77 (пояснення).
1