Конспект уроку української мови "Види речень"

Про матеріал
Конспек уроку містить змістовні завдання, які допомагають учням швидше засвоїти знання про види речень.
Перегляд файлу

Тема: закріплення знань про види речень за метою висловлювання

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання; закріпити навички правильного інтонування речень; розвивати мовлення учнів, вміння узагальнювати; прививати любов до традицій українського народу.

І. Організаційний момент.

Привітання

  • У нас сьогодні незвичайний урок не тільки тому, що у нас гості які будуть нас уважно слухати, а ще на уроці ми спробуємо змінити долю відомих вам героїв українських казок.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На уроці ми закріпимо свої знання по темі «Речення» для того, щоб вміти правильно висловлювати свою думку, вміти правильно будувати речення за метою висловлювання, щоб у майбутньому могли писати листи, складати твори. Ці знання нам пригодяться у навчанні і житті.

ІІІ. Закріплення та систематизація знань.

  1. Словниковий диктант.

Весна, книжка, Сергій Іванович, сніг, річка Дніпро, писачок, зима, корова Веселка (пояснення написання).

-Чи є, діти, слова вам невідомі? (пояснення слова писачок) (слайд 1)

- То для чого нам писачок?

- Чим відрізняється писанка від крашанки?

2. Каліграфічна хвилинка

 

Пи исс ач чок

  • Попробуйте утворити слово (Писачок)

Розповідь учителя про значення слова «писачок» (звідки пішло це слово і для чого він).

  1. Гра «Асоціативний кущ».
  • Над якою великою темою ми з вами працювали (речення)

(на дошці вивішується картка з назвою «Речення»)

  • Що ви уявляєте, коли чуєте це слово?

Діти дають відповіді і на дошці роблять опорну схему (розповідне, питальне, спонукальне, окличне, неокличне).

 

 РЕЧЕННЯ

 

            розповідне питальне        спонукальне

окличне             неокличне окличне       неокличне

  1. Гра «Мозкова атака»
  • Речення складається …. (зі слів)
  • Що виражає речення ….(закінчену думку)
  • З кількох слів може складатися речення….(1,2,3 і т.д.)
  • Слова в реченні звꞌязані…(за змістом)
  • Перше слово пишеться….(з великої букви)
  • Як пишуться слова в реченні….(окремо)
  • Спонукання ─ це….(порада, наказ, заборона, прохання, запрошення)
  • Чи може в кінці розповідного речення стояти знак питання…(ні)
  • Які є види речень за метою висловлювання….(розповідні, питальні, спонукальні)
  1. Гра «Зміни казку». Групова робота.
  • Давайте подивимося хто завітав до нас на урок (слайд 2)
  • Листоноша нам приніс конверти із завданнями від героїв українських казок. Давайте відгадаєм з яких казок ці герої (слайд 3)
  • Вони просять їм допомогти виконати завдання. Якщо ми їм допоможемо, то Вовк обіцяє не їсти козенят, Лисиця не зꞌїсть Колобка, а Кривенька качечка залишиться у діда і баби назавжди, та буде їм за дочку.
  1. Фізкультхвилинка (слайд 4)

(Н. Май «Кап-кап»)

7. Робота з текстом (слайд 5)

- Прочитайте речення. Поміркуйте, які знаки потрібно поставити в кінці кожного з них. Перепишіть цей текст.

 В Оксани сьогодні день народження   - Всі прийшли з подарунками  - Як багато гостей    - Сестра подарувала ляльку   – А що подарує братик

8.Гра «Збери речення» (лего)

  1. Барліг, готує, ведмідь, …. , зимівлі, для.
  2. Вулицю, переходь ,дозволених, в, місцях.
  3. Садку, у, малина, вашому, росте, чи.

(будуємо вежі з цеглинок лего і превіряєм).

  1. Гра «Диктор»

Прочитайте речення вголос. Чи з однаковою інтонацією ви їх читатимете? Від чого це залежить? Яку думку висловлено у кожному реченні?

  • Діти усміхнулися.
  • Діти усміхнулися?
  • Діти, усміхніться.
  • Діти, усміхніться!
  1. .Творче завдання (робота в групах)
  • Складіть речення, у яких:

а) про щось розповідається;

б) про щось запитується;

в) спонукається до якоїсь дії.

V. Підсумок уроку

Гра «Закінчи речення»

  • Ми вивчали тему….
  • Знаємо, що речення за метою висловлювання є….
  • Найцікавіше завдання на цьому уроці було…
  • Найважче вдавалося…

 

VI. Домашнє завдання вправа 160, с.77 (пояснення).

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
23 березня 2022
Переглядів
435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку