Змінювання дієслів теперішнього та майбутнього часу за особами й числами.

Про матеріал
Мета. Активізувати знання учнів про зміну дієслів теперішнього і майбутнього часу за особами й числами, удосконалювати навички визначення числа й особи дієслів теперішнього і майбутнього часу, формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

План-конспект

уроку української мови,

проведеного у IV класі

на тему: «Змінювання дієслів теперішнього та майбутнього часу за особами й числами»

 

 

 

 

 

 

                                               Вчитель:

                                                        Гапонюк Л. М.

 

 

 

 

2022 р.

 

Тема. Змінювання дієслів теперішнього та майбутнього часу за особами й числами.

Мета.  Активізувати знання учнів про зміну дієслів теперішнього і майбутнього часу за особами й числами, удосконалювати навички визначення числа й особи дієслів теперішнього і майбутнього часу, формувати компетентність спілкуватися рідною мовою, соціальну, громадянську компетентності; виховувати повагу до рідної мови, до традицій своєї країни.

 

Обладнання. підручник з української мови; слайдова презентація у jamboard.google.com.

 

Тип уроку. Урок формування умінь і навичок.

 

Хід уроку

 

  1. Організаційна частина

Вітаю!

Якщо ви хочете бути добрими й розумними, погладьте себе по голівці.

Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору і покрутіть кулачками.

Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, розітріть свої долоньки.

  1. Перевірка домашнього завдання

Слайд 1 Підручник с.78 Вправа 2

  1. Актуалізація і корекція опорних знань, умінь і навичок

3.1. Хвилинка каліграфії

Слайд 2      Єє єш  єв  єн  єд  ає 

Не говори, що не знеєш, але знай, що говориш.

- Як ви розумієте прислів’я? (Перед тим як щось сказати, дуже добре подумай, чи не образить це слово людину. Якщо ти в чомусь невпевненний, то краще промовчати, адже саме так народжуються плітки.)

3.2. Словникові слова

- Відгадайте ребус (врівноваженість)

- Складіть асоціативний кущ до слова

( спокій, баланс, гармонія, контроль, рівновага)

  • Запишіть слово врівноваженість в Ор. в.

(Ор.в. (чим?) – врівноваженістю)

 

  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
  • Сьогодні на уроці ми пригадаємо і закріпимо знання про змінювання дієслів теперішнього та майбутнього часу за особами й числами, удосконалимо навички визначення числа й особи дієслів теперішнього і майбутнього часу.
  1.  Вивчення нового матеріалу (вступні, мотиваційні і пізнавальні вправи)

5.1 Чистомовка

 

 

 

 

5.2  Пальчикова гімнастика

5.3 Пригадай

Особові закінчення

  • 3 – особа множини
  • Вони (що роблять?)
  • Їдуть, приїдуть, пишуть, напишуть
  • - УТЬ,  - ЮТЬ

То в закінченнях пишемо:

- Е, - Є

  • Наприклад:

Знаєш, пишеш, читаєш, малюєш

 

  • 3 – особа множини
  • Вони (що роблять?)
  • Бачать, побачать, стоять, біжать
  • - АТЬ,  - ЯТЬ

То в закінченнях пишемо:

- И, - Ї

  • Наприклад:

Біжиш, стоїш, одержиш, затвердиш

 

6 Самостійне застосування учнями знань в стандартних ситуаціях (тренувальні вправи за зразком, інструкцією, завданням).

 

6.1 Встав букву в закінчення дієслів

Заплачуть – заплач__те

Заснуть – засн__мо

Заспівають – заспіва__мо

Захистять – захист__мо

Змінять – змін __мо

Знають – зна__те

Малюють – малю__мо

Мовчать – мовч__мо

6.2 Розподільний диктант

-Запиши слова у 2 колонки, вставляючи відповідні букви за вивченим правилом

Відповіда..мо, ход..мо, воз..мо, кроку..мо, заспіва..мо, зрива..мо, нос..мо, леж..мо, їзд..мо, літа..мо, сто..мо, вечеря..мо.

  1. Перевіряємо

відповідаємо            ходимо

крокуємо                  возимо

заспіваємо                носимо

зриваємо,                 лежимо

літаємо                     їздимо

вечеряємо                стоїмо

 

6.3 Робота з уривком тексту «Сапієнси»

- Які незрозумілі слова ви зустріли в тексті?

- Що вони означають?

- Перекажіть текст, використовуючи лінію подій.

 

6.4  Редагуємо

Запишіть дієслова в майбутньому часі

Мишко не спішити додому. Він одягнути на плечі повільний наплічник і чекати шкільний автобус. Повучі ніколи не потрапляти туди, куди їх посилати.

7 Підсумки уроку

7.1. Підсумкова бесіда

Незакінчені речення:

  • Я знаю, що дієслова можуть мати особові закінчення 
  • Якщо в 3 особі множини  дієслова мають закінчення –уть, -ють, то 
  • Якщо в 3 особі множини  дієслова мають закінчення –ать, -ять, то 

8 Повідомлення домашнього завдання

- Запишіть домашнє завдання: вдома ви маєте виконати вправу 4 на сторінці 80.

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 березня 2022
Переглядів
1848
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку