4 клас Вчитель Наталія Володимирівна Зюман
Урок 27 Українська мова
Тема. Повторення вивченого про частини мови.
Мета. Відновити й закріпити знання учнів про слова – назви предметів, ознак, дій; повторити поняття «частини мови», «іменник», «прикметник», «дієслово»; формувати вміння розрізняти самостійні частини мови за питаннями, відрізняти їх від службових слів, правильно вживати у мовленні; розвивати вміння аналізувати, порівнювати; виховувати пізнавальний інтерес.
Обладнання. ПК, телевізор, презентація, алфавіт, таблиці «Частини мови», картки з завданнями.
Хід уроку
Продзвенів дзвінок, починаємо урок.
Рідним містом будемо подорожувати
І нові знання здобувати.
Працюватимемо старанно,
Щоб в кінці всі були ви- МОЛОДЦІ!
1.Перевірка домашнього завдання.
-Кожна мандрівка починається від свого дому. А ми починаємо з перевірки домашнього завдання. Ви виготовили картку зі словом і виконали розбір за будовою. Продемонструйте свою роботу, будь ласка.
2.Каліграфічна хвилинка.
- Перед початком подорожі перевіримо вашу уважність.
Чч чо ча чу чк чн
Ч.рівниця, ч.довий,чаклує, ч.вен, Кременч.к, навч.ння, річка, ч.йний, ч.стує.
-Які букви вставимо? Чому? Запишіть.
-Складіть речення про осінь, використовуючи записані слова.
Осінь-чарівниця чаклує в лісах, садах і парках.
-Які головні слова ?
-Осінь-чудова пора для подорожей. Уже не пече сонце. Навкруги все надзвичайно красиве. Та наша мандрівка не заради розваги та відпочинку. У нас є завдання. В кінці уроку кожний заповнить лист-перевірку.
Гра «Шифрувальники»
-У вас на партах лежать карки з алфавітом, де у кожної букви свій номер. Розшифруйте тему уроку.
28 1 22 23 11 18 11 17 19 3 11
Ч а с т и н и м о в и
-Сьогодні ми повторимо ваші знання про частини мови, потренуємося розрізняти самостійні частини мови за питаннями, будемо вчитися відрізняти їх від службових слів.
Щодня ми йдемо до школи, яку багато хто називає другим домом.
Частини мови
самостійні службові вигук
іменник прийменник
прикметник сполучник
дієслово частка
займенник
прислівник
числівник
( Місто, дім, школа, вулиці, парки, річка, фонтан, квіти, дерева, вчителька, навчання, друг)
-До якої частини мови належать ці слова? Як ви це встановили?
( Велика, маленька, широка, вузька, швидка, прозора, чиста)
--Як ви думаєте, яке місце у Кременчуці найбільше люблять відвідувати люди?
-Прочитайте тексти на картках і відшукайте іменники.
Жовтокоса красуня-осінь прилетіла на золотому коні у ліси і парки. Доторкнулася чарівною паличкою до дерев. Зашелестіли на них різнобарвні листочки.
Фізкультхвилинка
1. Усне виконання вправи 85 (с.44).
2. Гра «Визнач частину мови»
-На картці, де написано ПІДСУМОК, впишіть пропущені числа та слова.
ПІДСУМОК
1. Сьогодні на уроці вчителька розповіла, що є ___ частин мови.
2. Частини мови бувають самостійні і____________________.
3. Є_____ самостійних частин мови.
4. Слова, до яких можна поставити питання, належать до ____________________частин мови.
5. ___________________________означають назви предметів.
6. Ознаки предметів називають___________________________.
7. ________________________означають дію.
8. Іменники відповідають на питання___________?___________? .
9. Слова, які відповідають на питання який?,яка?, яке?, які? називаються______________________.
10. Дієслова відповідають на питання ___________________?, _________________________?.
-Хто виконав усі завдання? Кому було легко? Якщо на уроці все було зрозуміло, намалюйте усміхнений смайл.
Записати по 5 слів іменників, прикметників і дієслів. Скласти і записати3 речення, використовуючи слова-іменники.