Урок української мови в 4 класі Тема. «Розвиток зв ’язного мовлення. Складання казки на основі власного досвіду».

Про матеріал

Мета:продовжити роботу із вдосконалення навичок складання казки, вміння правильно і точно висловлювати свої думки; розвивати спостережливість, образне мислення та уяву; виховувати любов до казок.

Перегляд файлу

Урок украйнсько\ мови

в 46

««ровшдзвп

ка3КИ

НЕ 0)3новђ власн0Г0)

о 0 0 0 0

Ф ; с»даыы б аруњах Провела кл“. кер.       1. 1.

Урок украТськоГ мови

В 4-Б kTaci

Тема. «Розвиток зв'язного мовлення. Складання казки на основг власного ДосвђДу».

продовжити роботу i3 вдосконалення навичок складання казки, правильно i точно висловлювати свот думки; розвивати спостере;клигйсть, образне мислення та уяву; виховувати любов до казок.

Методично-дидактичне забезнечення уроку малюнки   oceHi, сю матонки та емблеми д,ля об'сднання        у групи, листки з дерев,

«кущ» осен( дерево ддя вправи

Жд уроку

1. Оголошення темн уроку

— я дуже щаслива працювати з вами„ Сьогоднђ у нас урок розвитку зв'язного мовлення. Ми будемо складати казку, Запишемо у зошити: «Складання казки».

     — Наш урок — це урок  HaTxHeHHocTi, добра i              Про-

поную ознайомитися (д може, дехто вже це зробив) i3 тими завданнями, чекаютъ на вас Читаемо з дошки:

1)       Вправа

2)       Поетична стежина

З) «Дощ» листочкам

4) Колективна робота над складанням початку казки

5)

б) Робота в групах

7) роботи у  (WTaci)

8)

1

            На ypot(i ми створимо               кущ» (тема «OciHt.»),

Погляньте на нього. А тепер B\16epiTb i3 нього  явище природи, яке Binpi3H34t ociHb

(Падолист, листопад).

Що це за явище таке?

— Коли це найчастйие бувае? (У ;k0BTHi)

     — Так, у                   тому ше з                             цей                називають

             Та жовтнева пора падолисту вже                    залишивши таку

красу“ в нашому класК       цього тут святково та врочисто. Та листопада ще продовжуеться. Кожен i3 вас у цю пору вптмав листочок.

Прислухайтесь до нього, порадуйтесь„ Листочок  вам, що ви

 уроку. Пам'ятайте, що починати треба 3i

11. Вправа «О•Йкування»

говорять до дерева чи на землю

листок.

Ось таку картину oceHi створили вапй  А який чудовий килим! Ступаеш по ньому — i бачиш листочки, pi3Hi за формою та кольором, величиною й характером на землю. Мабуть, i не знайдеш двох однакових. Ось Taki i ви, дћти, pi3Hi, не один на одного. Ви не kpatIli, не ви — просто

У пору листопада я також  ось такий листочок, дивний i казковий„ BiH не доповнюе створений вами пейзаж, а П

MeHi, що я 0'RikY}o:

— ви будете правильно, точно й красиво висловлювати сво? думки, фантазувати й уявляти;

— ваше мовлення збагачуватиметься образними словами й виразами; —будете злагоджено працювати у групах, де вам буде комфортно.

—ЈПти, що робиться з природою восени? (Восени природа засинас.)

2

Ш. Поетвчна стежина

—Послухаемо, як про це говорить поезјя„ Читання поетичних рядкјв Пана   ч

Темно; ocewi степ укриваеться

Листям опалим BBi CHi. Пагони сплять, i

Cik застига до весни.

— 3p03YMi„T0, тцо лист — поважний у нашому класй BiH такий гарний. Подобаеться листочку, що я так гарно про нього сказала.Я хочу, щоб на BCi листочки полився «дощ»  Та так, щоб BiH був рясний i красивий! Пропоную вийти на поетичну стежнну, де ми уважно прислухаемося й виберемо строфи, рядки, уривки про ociHHe листя.

     (Читання             птготовленими јтьми.)

1V. «Дощ» k0Mn-ttiMeHTiB листочкам

—А тепер вјдправимо листочки скупатися        «дощем»  а може HaBiTb i   «зливу»,  якћ вони, на що          як летять?


Читаемо записи з дошки

51ki листки; на що золотий листопад, золотиЙ дощ, сльози,  парашути, золотисте, червонясте, килимок, тканий так майстерно на яскравих

Як падають. як летятъ: зриваеться i 11iceHbk“Y CT1iBa, пурхае, лине, миготить,

майорить,   метелики з дерева летять, золотий дролився дот, наче

полум'я горить, запломенти, падають, як 30Pi, Ытають, кружляоть

з


листочки вам за :raki I кожен i3 них з нетерпјнням чекае, просто заслуговус, щоб стати головним героем казки. Аякт•й же герой без iMeHi?! Давайте виберемо йому ймення. (Барвик, Грай- лик, Веселун) —А Барвик чи Грайлик хоче, щоб ви написали казку про його подорож„ Але спочатку давайте пјдберемо cMH0HiM до слова подорож мандри).

    — То як ми назвемо казюу?       пропонують BapiaHTM назв.)

Запишемо в зошит такий заголовок казки, який вам подобасться.

Барвика„ Мандри Грайлика)

V. Колективна робота над складанням початку казкн

    —       казка — це також текст. 13 яких частин BiH складаеться?

        Як                     розпочинаються казки?

Отж•е, яке перше речення запишемо? На високому         жив-був Грайлик.

Як йому жилося HaBecHi та вттку?

Добре йому жилося HaBecHi та

Це ми написали зачин. Тепер ми розпочнемо писати основну частину. То яка пора року спричинила А як про це сказати, щоб використати 06pa3Hi вирази?          гарне речения.

золотокоса

Що сталося з листочками?

      Листочки зграйками та почали                з дерева.

—l  станеться так, що листочок залишиться один на

Напишемо про це речення„

Скоро Грайлик залишився сам на

Що BiH        зробити? BiH    у мандри.

4

Це ми написали один абзац основнот частини, Треба продовжити казку. Але ж самому сумно подорожувати. Грайлик запрошус i вас, јти; допомогги йому знайти б також стали героями коки, продовженням ocH0BH0i частини„

ФПкультхвилннка

Встаньте, поклонйъся.

1 до сонця

Раз — присядьте,

А два — станьте,

Ви 3i мною та з листочком таночок починайте.

 пЈд музику рухи листочка, який падас, шукають спою групу за емблемою.

Листочок, листочок на BiTPi щелестить.

 з таночок i3 люблягь таншовать,

Лоблятъ BCi

Листочку друга ви

Т гарну казку про них напишК  ci,aa10Tb на HOBi

     —Знайшли              листочку й c06i? Тепер ви будете разом працювати у

Тож давайте згадаемо правила роботи в Ipyni.

Порадьтеся i  секунданта. На виконання роботи

О хвилин.

VI.        Робота в групах

Виконання роботи у трупах. Складання казки, запис “ff на листках.

5


 

фупа„

ll група

Ш група

чок в Тжачком»

«Листочок i3 каштанчиком»

«Листочок i3 другом»

 

слона та словосполучення:

 

обачив 7жачка, ми

ОДЮЧШЈОЮ стала

побачив каштан. один моргае карим оком,

життя-бутгя, мћцно заснули, проросте, стане добривом

вјтерцем i маленьки варишем, запрошення

CTi, сзрумочок жеб ить. стали човником итгю попливли, швид на берег сном, станут обривом

VII.     11pe3e1T1'31iiH роботи       у

Зразок закћ}чення казки груш «Листочок i3 1жачко.и»

Раптом деревом BiH побачив Тжачка. Грайлик миттю стрибнув з дерева йому на спину. 'г*ачок      у свое кубелъце. Там BiH розстелив на своему колискову BiTPY вони разом заснули.

    HaBecHi подаруе гебе листочок                        щоб ще вона

стала.

    HaBecHi каштанчик проросте, а листочок стане добривом             зем.Јй*

Зразок .закјнчення казки групи «Листочок Ь каштанчиком»

Та ось побачив Грайлика на каштани. Один моргав йому карим оком. У танку мелод1ю BiTpy опустився Грайлик до нього* MiTlH0 капттанчик, P03noBiB про свое житгя-буття. Разом вони заснули сном.

HaBecHi каштанчик проросте, а листочок стане добривом

Зразок казки групи «Листочок i3 Другом»

Разом i3 i маленьким товаришем опустилися вони на землю; Рантом чують запрошення в гост( Прислухались — аж то струмочок


жебонить. Стали човниками i поплив.ли. Швидка      викинула    на берег. Листочки мјцно заснули южну      Bi•rpy. А HaBecHi вони стануть добривом

— Чи слодобалась вам виконана робота То;к поаплодусмо Тм.

V111.        Пјдсумок

MeHi дуже сподобалось, як ви пращовали„ Молодцћ! Скажјть, а чи справдились  Moi  справдились, бо ви вчились висловлювати своТ думки точно й красиво, а ваше мовлення збагатилось образними словами i словосполученнями„


Як вам прашовалось у rpyni? (Добре, злагоджено)

IX. Домашне завдання


Записати казку в зошити, я вас

TBopqocr•i завершуеться. А

              MHTi                           — до BikY

ви отримаете за цю роботу                   А

Я дякую вам за роботу! Урок BiH, як митъ„ Це була коротка митъ

      Я        бажаю вам пройти!

pdf
Додано
3 січня 2019
Переглядів
921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку