Урок української мови в 6 класі "Іменники – назви істот і неістот (повторення). Іменники загальні та власні"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 6 класу "Морфологія. Орфографія. Іменники – назви істот і неістот (повторення). Іменники загальні та власні "
Перегляд файлу

Морфологія. Орфографія

Тема.  Іменники – назви істот і неістот (повторення). Іменники загальні та власні.

Культурологічна тема: Рід – родина – Україна.

Мета: забезпечити усвідомлення учнями постійних граматичних ознак іменника; формувати критичне й логічне мислення; розвивати навички аргументації думок; виховувати бережливе ставлення до рідного коріння.

Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок.

Форма проведення: урок – практикум.

Обладнання: підручник, мультимедійний проектор, таблиця.

Епіграф      З родини йде життя людини

Народна мудрість

Хід уроку

І. Організація класу. Створення емоційно-позитивного настрою

- З яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок?

- Чи впливає погода на ваш настрій?

- Чого очікуєте від уроку?

ІІ. Оголошення теми уроку, мотивація навчальної діяльності на уроці

 Учні записують дату, тему уроку. Вчитель вмотивовує поняття, які учні повинні знати і вміти після опрацювання теми.

Аутотренінг

Я – шестикласник!

Я хочу знати більше.

Я замислююсь, думаю, пам’ятаю.

Я – творча особистість!

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Опитування

1. Методом взаємоперевірки учні задають один одному запитання за вивченим § 27.

2. Слухання листів до учнів від імені української мови.

3. Проблемне завдання

Обґрунтувати думку, чому одні назви – істоти, інші – неістоти.

 Актор, брат, Микола, Мороз, Лопата – істоти.

 Вікно, вівторок, Київ, мороз, лопата – неістоти.

 ІV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

  1. Робота з матеріалом підручника - § 28, 29
  2. Творче завдання

Утворити загальні назви людей, що виникли від назв власних:

Україна, Греція, Київ, Маузер, Макінтош, Медаполам, Пікард, Френч.

Довідка:

Україна – українець, українка,

Греція – грек, грекиня,

Київ – киянин, киянка,

Маузер – маузер,

Макінтош – макінтош,

Медаполам – медаполам,

Пікард – пікарда,

Френч – френч.

  1. Морфологічна розминка «Заморочка»

Учні працюють в групах по 4.

Завдання:

І, ІІІ групи – виписати загальні та власні назви і обґрунтувати свій вибір.

ІІ, ІV групи – виписати назви істот і неістот, обґрунтувати свій вибір.

Кобзарем його ми звемо,

Так від роду і до роду:

Кожний вірш свій і поему

Він присвячував народу.

Чисту матір і дитину

Він прославив серцем чистим,

Всю осяяв Україну

Поглядом він променистим

М. Рильський

Взаємоперевірка і самооцінка.

  1. Фізкультхвилинка

Часу гаяти не варто,

Руки кладемо на парти.

Сонце, діти, вже високо,

Всі дихаємо глибоко.

Руки разом опускаєм

І глибоко видихаєм.

Руки вже за головою,

Дивимось перед собою.

Випростовуєм хребет,

Лікті зводимо вперед.

  1. Самостійна робота.

Від поданих слів утворіть клички тварин і запишіть разом із загальними назвами.

Зразок: кіт Пушок.

Квітка, барс, ласуня, білосніжка, зайчик, рябко, зірка, дружок, орел, білка.

  1. Робота з текстом (вправа 225 підручника).

Завдання:

  1. Дібрати заголовок до тексту.
  2. Назвати і записати тему.
  3. Підкреслити власні назви відповідно до їх синтаксичної функції.

V. Підсумок уроку

Рефлексія. Оцінювання

На основі виконаних робіт вчитель робить висновок, що доки існує життя на землі, доти роду людському нема переводу.

VІ . Домашнє завдання

  1. Вивчити § 28, 29 підручника.
  2. Скласти лінгвістичну казку про іменник (високий рівень).
  3. Створити асоціативний кущ до слова «РОДИНА» (достатній рівень).

 

docx
Додано
27 серпня 2019
Переглядів
900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку