Урок української мови з теми "Розрізняння на слух і на письмі подібних приголосних звуків і букв д – т"

Про матеріал
Урок української мови з теми "Розрізняння на слух і на письмі подібних приголосних звуків і букв д – т." у 2 класі спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату за програмою для дітей з легкою розумовою відсталістю.
Перегляд файлу

Урок української мови у 2 класі спеціальної школи-інтернату

 

Урок: Українська мова. 2 клас спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату.

Навчання за програмою з учнями з розумовою відсталістю.

 

Тема: Розрізняння на слух і на письмі подібних приголосних звуків і букв д – т.

Мета: Навчити учнів розрізняти звуки [д] – [т] як в усному мовленні, так і на письмі за допомогою складів, слів. Уточнити знання про ознаки дзвінких і глухих приголосних. Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість. Виховувати працелюбність і старанність.

І. Організаційний момент.

1. Організація учнів до роботи.

 

2. Робота над чистомовкою.

- Для того щоб язичок наш був слухняним, а голосок вірно вимовляв всі звуки, повторюємо за мною чистомовки.

 

Та-та-та – гарна хата у крота.

То-то-то – в ній дуже чисто.

Ди-ди-ди – дибали діди.

Ду-ду-ду – на річку піду.

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Мотивація навчальної діяльності.

- Які звуки найчастіше повторювались в чистомовках? Саме звуки [д]-[т] ми будемо вчитися розрізняти між собою для того, щоб грамотно писати та не допускати помилок під час читання.

 

2. Артикуляція звуків [д] – [т], їх порівняльна характеристика.

- [д] – приголосний, твердий, дзвінкий;

- [т] – приголосний, твердий, глухий.

 

3. Співставлення звука і букви.

- Яка буква позначає звук [д]?

- Яка буква позначає звук [т]?

- Прочитайте пари слів. Що змінилося у словах парах:

Толя – доля

Твір – двір

Там – дам

Тачка - дачка

 

4. Завдання на увагу «Знайди букву».

- Тепер відшукайте букви Т і Д серед інших і замалюйте їх відповідними кольорами (Т – синій, Д – зелений)

К Д д х у б Д т т ц Т г р д в л ш м д т г ч Т в д

Т – 2

Д – 2

т –

д – 4

 

4. Каліграфічна хвилинка.

Запис складів під диктовку:

Та-да ат-ад то-до от-од ти-ди ит-ид

 

5. Робота із цеглинками лего Д  - Т (усно)

Дуб, трава, подушка, робота, тигр, лист, дерево, город, вітер, сад.

 

6. Диференціація [д] – [т] у словах.

Вставте пропущені букви д – т.

 …им, лис…ок, …ерево, …елефон, бу…инок, сере…а, …рава, ві…дро.

 

7. Гра «Знайди речення за схемою» та запиши їх.

|____ т ____     _______.                                           Дихає тепленький вітер.

|__д___   т_____   д____.                                         Наступила осінь.

|Д_____    т_______    ____т____.                           Йде теплий дощ.

 

Фізкультхвилинка

Пальчикова гімнастика «Як живеш?»

- Як живеш?

- Як ідеш?

- Як біжиш?

- Вночі як спиш?

- Як даєш?

- Як береш?

- Як мовчиш?

 

Гра «Навпаки».

- Я вимовляю склад зі звуком [т], а ви повинні вимовити склад зі звуком [д]:

та – да

ти – ди

ту – ду

то – до

те – де

ті - ді

 

Робота із загадками. Звуковий аналіз слів-відгадок.

 

Влітку одягається, а взимку одягу цурається (дерево).

Щось пухнасте, срібно-біле,

Молоко із миски пило.

Муркнуло після сніданку,

Захотіло ще смметанки. (Кіт).

 

Знайдіть помилку й замініть букву.

Мама з точками пішла по дорозі край села.

Сіли в ложку – та айда, річкою пливе вода.

На галявині весною виріс зубок молодий.

 

Утворити слова:

ре, де, во

тер, ві

т, а, м, у, н

 

Записати слова з буквою т в один стовпчик, а слова з буквою д – в інший. Підкреслити букви т-д.

Помідор, диня, салат, допомога, росток, город, трава.

 

Які звуки найчастіше вимовляли протягом уроку?

Коротко охарактиризуйте звук д

Коротко охарактиризуйте звук т

Для чого ми вчились розрізняти ці звуки і відповідні їм букви?

 

Вставте пропущені букви та прочитайте побажання.

 

.рузі, будь.е .обрими, працьови.ими!

 

 

 

docx
Додано
12 лютого 2022
Переглядів
745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку