Конспект уроку української мови (навчання грамоти) з використанням інтерактивних технологій на тему: "Закріплення уміння писати вивчені букви. Списування речень, поданих рукописним та друкованим шрифтом"..
Українська мова. Навчання грамоти (письмо)
Тема. Закріплення уміння писати вивчені букви. Списування речень, поданих рукописним та друкованим шрифтом.
Мета: продовжувати навчати дітей писати склади та слова з вивченими буквами; розвивати вміння зіставляти графеми, виділяти в них спільне та відмінне, розвивати мовлення учнів, їхнє творче уявлення, вміння робити звуковий аналіз слів; формувати вміння списувати з друкованого та рукописного шрифту; провести роботу по засвоєнню учнями вимови та написання словникового слова олень; виховувати охайність на письмі, працьовитість, любов до природи.
Обладнання: набірне полотно, каса букв, фішки на позначення голосних і твердих та м’яких приголосних звуків, таблиці, ілюстрація до теми «Зима», картки з буквами для роботи в парах, картки для списування з друкованого шрифту.
Хід уроку
І. Організація класу. Гра «Мовчанка».
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Мовна розминка.
а) Гра «Хто додасть кінець – той і буде молодець».
Наша мова складається з … .
Речення складаються із … .
б) – Скільки слів може бути у реченні?
– Скільки слів у реченні, схему якого ви бачите на дошці? Який розділовий знак стоїть в кінці речення? То які речення ви будете складати? Побудуйте речення за цією схемою.
– Які ще розділові знаки можуть стояти в кінці речення?
– Ми пригадали, що речення складаються із слів. А з чого складаються слова?
= о – о
– Чому? Обґрунтуйте відповіді однокласників. (Правило)
в) Гра «Сигнальники».
– Покажіть фішкою звук, який почуєте. (л', м, а, в', н', д', у, н, к, р')
– Доберіть звук до моїх фішок.
г) – Чи відповідає дана звукова схема назві пори року, про яку ми з вами говорили – зима? Чому? (Побудова схеми.)
– До якої назви пори року підійде ця схема?
д) Гра «Протилежні слова».
зима – літо
холодно – …
весело – …
великі – …
ІІІ. Робота по темі уроку.
1. Каліграфічна хвилинка.
– читання складової таблиці;
Зошит свій я розгортаю,
Навскоси його кладу.
Ручку правильно тримаю, –
Все у мене до ладу.
Сяду прямо, не зігнуся,
До роботи вже беруся.
– ло лу ле Ли ол;
– запис своїх букв за зразком.
Фізкультхвилинка.
2. Утворення слів із букв (робота в парах).
вовк лис олені тварини сосна липа клен
3. Запис слів у зошити за зразком.
4. Утворення речення із слів вовк, лис, олені, тварини.
Лис, олені, вовк – тварини.
5. Списування з рукописного шрифту:
– розгляд ілюстрацій;
– пояснення поєднання букв;
– пояснення розділових знаків;
– запис речення;
– звуковий аналіз слова олені;
– зміна за зразком багато – один (олені – олень);
– робота із словниковим словом олень:
Хвилинка дослідника..
Олень живе в лісах, де поблизу є річки. У сильну спеку він лізе у воду. Пасеться не весь час, а відпочиває, лежачи у траві. Взимку олень трохи розгрібає сніг і притоптує його – виходить ямка.
Олень – травоїдна тварина. Він їсть траву, листя та пагони дерев, сіно, гриби. Хвою сосен та ялин олень не їсть. Тому коли голод заставляє його це робити, він може загинути.
Олень дуже гарний. На голові у нього виблискують роги. Колір шерсті влітку рудий, зі світлими смугами, а взимку – сіро-бурий. Живе олень 12–14 років.
Поетична хвилинка.
Ліс густий, дрімучий, темний,
Споконвічний ліс росте,
Не проб’ється навіть сонце
Крізь гілля його густе.
Над струмком спинився олень,
Прислухається, тремтить,
Десь почув непевний шелест
І зникає через мить.
Олександр Олесь
Фізкультхвилинка.
6. Утворення речення зі слів сосна, липа, клен за аналогією до першого речення.
Липа, сосна, клен – дерева.
7. Списування з друкованого шрифту:
– розгляд ілюстрацій;
Літали три, літали три,
Літали три сороки.
І сіли три, і сіли три
На липу, на високу.
– читання речення з картки;
– записування речення в зошити (допоміжні картки).
ІV. Підсумок уроку.