Урок української мови "Зв'язок прикметників з іменниками"

Про матеріал

План-конспект узагальнюючого уроку на заявлену тему, мета якого - показати учням на прикладах зв'язок прикметників з іменниками. Навчати розпізнавати прикметники, ставити до них питання. Розвивати увагу, орфографічну пильність. Виховувати патріотичні почуття.

Перегляд файлу

Українська мова. 2 клас

Тема. Звязок прикметників з іменниками.

Мета. Показати учням на прикладах звязок прикметників з іменниками. Навчати розпізнавати прикметники, ставити до них питання. Розвивати увагу, орфографічну пильність. Виховувати патріотичні почуття.

Обладнання: віночок, квіти: волошка, ромашка, барвінок, мак, чорнобривці, гроно калини, картки із завданнями, паперова ромашка( на пелюстках записані прикметники).

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Всі мерщій сідайте, діти.

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

Руку вчасно підіймати.

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

  • З якими словами ознайомилися на попередньому уроці?
  • На які питання відповідають слова – назви ознак?
  • Сьогодні на уроці ми виявимо знавців цих слів. І разом з тим ми будемо на уроці «плести віночок». Український вінок - це не просто краса, це символ добра і чудовий оберіг нашої української культури. А ще в ньому прихована чарівна сила любові до рідної землі. Ми будемо вплітати по одній квіточці – таким чином виконувати по одному завданню. Хто найшвидше і правильно виконає всі завдання, той найшвидше виплете наш віночок, йому ми його подаруємо.

ІІІ. Узагальнення вивченого матеріалу.

  1. Робота над загадкою.

Синьоока чарівниця,

Де вінки вона спліта,

В золотавім житнім полі

Голівка синя вигляда.(волошка)

  • Назвіть слова – назви ознак.
  • Кожна квітка – це не лише прекрасне створіння, але й красномовні символи. Волошка символізує простоту і ніжність.
  1. Метод « сторітеллінг».

Вплітаємо калину. В центрі дівочого віночка завжди було гроно калини – символ краси і дівочої вроди, символ України. Т. Г.Шевченко з особливою шаною опоетизував калину.   Поет не переставав думати про батьківщину, про страждання народу  і всім серцем линув у рідні краї, на свою Вкраїну. Вся його творчість пройнята палкою любов'ю до Батьківщини, до рідного народу. Не одне покоління вчилося у Тараса любити рідний край, служити йому, боротися за свою свободу.

А зараз невеличка мандрівка у 19 ст. і Тарас Шевченко нам прочитає свій вірш

  Червоні кетяги калини

   Горять вогнями усіма.

  Без калини нема України,

  Без народу Вкраїни нема.

  • Виписати іменник разом з прикметником. Доберіть слова, які б влучно передавали красу калини. (багата, розкішна, велична, горда, пишна, яскрава, вродлива, гарна, щедра, рясна)
  1. Творча робота.

А зараз давайте складемо загадку про калину.

Кисла ягода цілющу властивість має.

Навесні – біла, влітку – зелена, восени – червона, взимку – цілюща.

  • Вплітаємо у віночок мак. Ця квітка уособлює собою вічну боротьбу між добром і злом.

Фізкультхвилинка. Проводиться українська народна гра «Мак»

Діти стоять у колі пліч-о-пліч. Одна дитина всередині — це «городник». Діти співають:

Ой на горі мак,
Під горою так.

Діти беруться за руки і, ступаючи назад, збільшують коло на ширину піднятих у сторони рук. На слова:

Мак, мак, маківочки,
Золоті голівочки!

— діти роблять крок на місці та виконують мах руками вперед назад. На слова:

Станьте ви так,
Як на горі мак!

— діти присідають і показують руками, який виріс мак (простягають руки вперед).

Діти, стоячи, запитують:

Городнику, городнику,
Чи полив ти мак?

Г о р о д н и к. Полив. 
На приспів:
Мак, маки, маківочки,
Золоті голівочки!

— діти роблять крок на місці, розмахуючи руками вперед і назад, а «городник» у цей час ходить у середині кола й удає, що поливає мак.

На слова:
Станьте ви так,
Як на горі мак!

— діти, стоячи, показують, як «виріс мак» (піднімають руки в сторони на рівень плечей, долоні повертають угору, пальці трохи згинають, показують, яка квітка в маку).

На приспів:
Мак, маки, маківочки,
Золоті голівочки! 

— діти опускають руки і роблять крок на місці, розмахуючи руками вперед і назад.

Д і т и
Городнику, городнику,
Чи поспів мак?

Г о р о д н и к. Поспів

 

  1. Гра «Додай слово»

Барвінок – дуже шанована в українців квітка, символ життя. Вічнозелене барвінкове листя нагадувало нашим пращурам про безсмертя людської душі.

Додайте слова – назви ознак, щоб скласти загадку про барвінок.

Цвіте квітками __________, лист ____________ квітник прикрашає,

Хоч мороз усе побив – його не займає.

У народі квіти – обовязкові атрибути народних обрядів, звичаїв. Про них є чимало легенд, переказів.

Повідомлення групи дослідників .

А про чорнобривці складено таку легенду.

Назва чорнобривців пов’язана зі старовинною легендою про майстрів – чоботарів, які виготовляли особливо гарні, святкові жіночі чобітки, що мали яскраво – червоні халяви та чорні голівки – чорнобривці.

  1. «Метаграми»

Робота в групах.

Перше слово від другого відрізняється однією буквою.

І група: рідний – річний – вічний

ІІ група: темний – чемний – чесний

  • Слова з метаграм змініть так, щоб вони відповідали на питання яка?

6.Cловниковий диктант.

До кожної квітки доберіть ознаку.

Дзвоник (польовий),фіалка (сором’язлива), волошка (ніжна,синьоока),чорнобривці (гарні), вінок(український)

  1. Вправа «Ромашка»

Ромашка у віночку символізує мир. Так побажаємо нашій неньці Україні мира .

Обрати пелюстку, на якій написаний прикметник, самостійно виконати звуко-буквений аналіз слова та скласти речення з цим прикметником

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

Гра «Так чи ні»

Зіграти хочеться мені з тобою, друже, в «так» чи «ні».

Тобі питання задаю, готуй же відповідь свою.

Відповідай, коли мастак, «НІ» чи «ТАК».

  • Слово віночок – це іменник?
  • Слово калина відповідає на питання хто?
  • Прикметник відповідає на питання кого? чого?

Ось ми і закінчили плести вінок. Найбільша відзнака українського національного вбрання – віночок зі стрічками.

  • Які квіти вплітають у вінок?
  • Яке завдання було найцікавішим?
  • Яке завдання було для вас складним?

Визначення переможців, нагородження.

docx
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
3085
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку